Κωδικός LB744: Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα των 1.015 ίππων της Lamborghini
Η Lamborghini μπαίνει στο χορό της ηλεκτροκίνησης αποκαλύπτοντας όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου, plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης που θα δούμε φέτος στη νέα Aventador.
H Lamborghini γυρίζει μια σημαντική σελίδα στην ιστορία της και ασπαζόμενη το «εξηλεκτρισμένο δόγμα» της εποχής, αποκαλύπτει σήμερα τον τεχνικό φάκελο του νέου, plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης που θα δούμε στη νεά Aventador μέσα στη χρονιά που διανύουμε – η οποία παρεμπίπτοντος σηματοδοτεί την 60η επέτειο της εταιρείας από τη Sant’Agata.
Η συγκεκριμένη διάταξη με τον κωδικό LB744 κρατά σε ζωή τον θερμικό κινητήρα που για την περίσταση συνεπικουρείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες και ένα επαναστατικό, όπως αναφέρει η ιταλική εταιρεία, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Αναλυτικότερα, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 6,5 λίτρων είναι 12κύλινδρος, σε διάταξη V, και βρίσκεται εγκατεστημένος στο κέντρο, ενώ το «παρών» δίνουν και τρεις ηλεκτροκινητήρες, ο ένας εκ των οποίων είναι ενσωματωμένος στο νέο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Το τελευταίο είναι τοποθετημένο εγκάρσια και για πρώτη φορά πίσω από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε αυτό που κάποτε ήταν το τούνελ μετάδοσης, στο κέντρο ακριβώς του οχήματος, πλέον υπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς κινητήρες.
Ο θερμικός κινητήρας της Lamborghini φέρει την εσωτερική ονομασία L545, έχει λόγο συμπίεσης 12,6:1 και ζυγίζει μόλις 218 κιλά (-17 σε σχέση με εκείνον της σημερινής Aventador). Σε σχέση με την τελευταία έχει περιστραφεί κατά 180 μοίρες, αποδίδοντας ειδικά για την περίσταση 825 ίππους στις 9.250 σ.α.λ., ενώ η ροπή φτάνει τα 725 Nm στις 6.750 σ.α.λ.
Lamborghini: Και τετρακίνητη και εξηλεκτρισμένη
Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης LB744 εξασφαλίζει αυτό που τις τελευταίες δεκαετίες χαρακτηρίζει όλες (σχεδόν) τις Lambrghini: τη μετάδοση ισχύος και στους τέσσερις τροχούς. Εν προκειμένω, ο V12 μεταφέρει την ισχύ του στους πίσω τροχούς, ενώ δύο ηλεκτροκινητήρες κάνουν το ντεμπούτο τους όντας εγκατεστημένοι σε κάθε έναν από τους εμπρός. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με το επιλεχθέν drive mode, ο ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο τρίτος ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς.
Η συνδυασμένη ροπή από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τους τρεις ηλεκτροκινητήρες προσφέρει επίπεδα απόδοσης που είναι μοναδικά ακόμη και στον τομέα των σούπερ σπορ αυτοκινήτων, με 725 Nm να παράγονται από τον V12 και 350 Nm από καθέναν από τους εμπρός ηλεκτροκινητήρες. Συνολικά, η μονάδα ισχύος παρέχει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 1.015 ίππους.
Οι δύο, αξονικής ροής ηλεκτροκινητήρες στο εμπρός μέρος διαθέτουν ψύξη λαδιού και ζυγίζουν έκαστος μόλις 18,5 κιλά αποδίδοντας ο κάθε ένας ισχύ 110 kW. Εκτός από την παροχή ισχύος, διαθέτουν λειτουργία torque vectoring, βελτιστοποιώντας τη δυναμική οδήγησης και ανακτώντας την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα. Όταν βρίσκεται σε ηλεκτρική λειτουργία, η LB744 είναι προσθιοκίνητη για βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ η ηλεκτρική κίνηση στον πίσω άξονα ενεργοποιείται όταν απαιτείται.
Η μπαταρία έχει μήκος 1.550 χλστ., ύψος 301 χλσ. και πλάτος 240 χλστ., ενώ η χωρητικότητά της δεν υπερβαίνει τις 3,8 kWh. Όταν η φόρτιση πέσει στο μηδέν, μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε μόλις 30 λεπτά. Μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί με την αρωγή της αναγεννητικής πέδησης από τους μπροστινούς τροχούς ή απευθείας από τον V12 κινητήρα σε μόλις 6 λεπτά.
Η εσωτερική δομή του νέου, 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έχει δύο διακριτούς άξονες σε αντίθεση με τους συνηθισμένους τρεις. Ο ένας διαχειρίζεται τις ζυγές σχέσεις και ο άλλος διαχειρίζεται τις μονές, ενώ λαι οι δύο εμπλέκουν τον ίδιο ρότορα. Αυτή η διάταξη βοηθά στη διατήρηση του συνολικού βάρους ενώ παράλληλα εξοικονομεί χώρο. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι, ακριβώς όπως συνέβη στη Miura το 1966 και στην πολύ πιο σύγχρονη Essenza SCV12, το εν λόγω κιβώτιο είναι τοποθετημένο εγκάρσια, πίσω από τον διαμήκη V12 κινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη είναι εξαιρετικά συμπαγές. με μήκος μόλις 560 χλστ, πλάτος 750 χλστ. και ύψος 580 χλστ. Το συνολικό βάρος είναι μόλις 193 κιλά, το οποίο περιλαμβάνει ένα νέο στοιχείο θεμελιώδες για την υβριδική αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου: τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 110 kW και ροπή 150 Nm.
Δείτε το σχετικό βίντεο: