Αυτό είναι το νέο Hyundai Kona Electric
Η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού Hyundai Kona έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και μπαταρία, περισσότερη ισχύ και νέο σχεδιασμό εντός και εκτός.
Το νέο Hyundai Kona, έξι μόλις χρόνια μετά την πρεμιέρα της πρώτης γενιάς, παραδίδει σήμερα τη σκυτάλη σε ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, στο οποίο η ηλεκτρική έκδοση έχει τον πρώτο λόγο.
Ωστόσο και η νεότερη εκδοχή του κορεατικού B-SUV της Hyundai θα συνεχίσει να διατίθεται με μια πολυτροπική γκάμα συστημάτων κίνησης που θα περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης και υβριδικές, πέραν της ηλεκτρικής.
Βασισμένο σε μια νέαπλατφόρμα της Hyundai, το νέο Kona Electric έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις φτάνοντας αισίως πλέον σε μήκος στα 4.355 χλστ. (+175 χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχό του), ενώ είναι φαρδύτερο και ψηλότερο κατά 25 και 20 χλστ. αντίστοιχα. Διευρυμένο, κατά 60 χλστ., είναι και το μεταξόνιό του.
Εξωτερικά, όλες οι αλλαγές έχουν γίνει με γνώμονα την αεροδυναμική απόδοση (Cd: 0,27) χρησιμοποιώντας όλα τα… μαθήματα από την εξέλιξη των Ioniq 5 και Ioniq 6. Ειδικά στην ηλεκτρική έκδοση, μια μπάρα φωτός που διατρέχει το εμπρός μέρος διαθέτει νέα σχεδιαστικά στοιχεία pixel που αποτελούν πλέον την «ηλεκτρική υπογραφή» των μοντέλων Hyundai.
Η μεγαλύτερη σε μέγεθος και διαστάσεις πλατφόρμα σημαίνει επίσης ότι υπάρχει και μεγαλύτερη επάρκεια χώρων στο εσωτερικό. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Kona EV αλλά και όλες οι εκδόσεις του, διαθέτουν επίπεδο δάπεδο ενώ αυξημένη κατά 92 λίτρα είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που πλέον φτάνει στα 466 λίτρα.
Από εκεί και πέρα, πολλά από τα χειριστήρια οδηγού έχουν μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα σε ένα στέλεχος της κολόνας του τιμονιού, όπως και στο Ioniq 5, ενώ το πλήρως ανανεωμένο ταμπλό κοσμείται τώρα από δύο οθόνες 12,3 ιντσών. Διαθέσιμη επίσης είναι και ένα προαιρετικό head-up 12 ιντσών.
Hyundai Kona EV: Ηλεκτρικά και άλλα
Το νέο Hyundai Kona EV θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις όσον αφορά τη απόδοση των ηλεκτροκινητήρων και την χωρητικότητα της μπαταρίας. Η πρώτη έκδοση εξοπλίζεται από έναν συσσωρευτή ενέργειας με ενεργειακό περιεχόμενο 48,4 kWh (από 39 kWh που ήταν πριν) και έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 114,6 kW, δηλαδή 156 ίππους, και ροπή 255 Nm.
Στη μεγαλύτερη έκδοση το μοτέρ παράγει 160 kW (218 ίππους) και ίδια ροπή, ενώ η μπαταρία της έχει πλέον χωρητικότητα 65,4 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία με μια φόρτιση που αγγίζει τα 490 χλμ.
Όλες οι εκδόσεις υποστηρίζονται από ηλεκτρικό κύκλωμα 400V. Σύμφωνα με την κορεάτικη εταιρεία, ο χρόνος φόρτισης σε ταχυφορτιστή από το 10% στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας ανέρχεται σε μόλις 41 λεπτά.