Έρχονται περικοπές στο εργοστάσιο της Stellantis στο Melfi της Ιταλίας
Η Stellantis φέρεται να μελετά ένα σχέδιο που θα περιλαμβάνει το κλείσιμο της μίας εκ των δύο γραμμών παραγωγής στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Melfi της Ιταλίας.
Σύμφωνα με εκπροσώπους των εργατικών συνδικάτων της μονάδας, η Stellants φαίνεται να μελετά το ενδεχόμενο να κλείσει τη μία από τις δύο γραμμές παραγωγής με στόχο να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προκύπτουν σε οικονομικό επίπεδο από την πλεονάζουσα παραγωγή.
Αυτή τη στιγμή, στο Melfi, το οποίο θεωρείται το πιο αποτελεσματικό εργοστάσιο Stellantis στην Ιταλία, κατασκευάζονται τόσoτα Jeep Renegade και Compass, όσο και το Fiat 500X.
Αν μη τι άλλο, το ενδεχόμενο να κλείσει η μία από τις δύο γραμμές παραγωγής της μονάδας θα σηματοδοτήσει ένα πρώτο βήμα από τον CEO της εταιρείας Carlos Tavares για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των εργοστασίων της Stellantis στη γείτονα χώρα.
«Ανησυχούμε πολύ», δήλωσε ο Ferdinando Uliano, εκπρόσωπος των εργατικών συνδικάτων της μονάδας. «Μόλις μειώσεις την παραγωγική ικανότητα σε ένα εργοστάσιο, είναι πολύ δύσκολο να την αυξήσεις ξανά».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ιταλία δύο γραμμές παραγωγής οχημάτων απαντώνται και στη μονάδα στο Mirafiori που βρίσκεται στο Τορίνο.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, τα συνδικάτα θα συναντηθούν με ανώτερα στελέχη της Stellantis στις 15 Απριλίου στο Τορίνο για να συζητήσουν τις προοπτικές για τους χώρους παραγωγής οχημάτων του ομίλου στην Ιταλία.
Θυμίζουμε ότι ο Carlos Tavares έχει δηλώσει ότι το κόστος παραγωγής στα εργοστάσια της Stellantis στην Ιταλία είναι έως και τέσσερις φορές υψηλότερο σε σχέση με εκείνo σε Γαλλία και Ισπανία.
Σε κάθε περίπτωση, ο νέος CEO της Stellantis έχει δεσμευτεί δημοσίως να μην περικόψει θέσεις εργασίας ή να κλείσει εργοστάσια μετά τη δημιουργία της εταιρείας που προέκυψε από τη συγχώνευση των Groupe PSA και FCA. Ωστόσο, με βάση την πρόσφατη εμπειρία, η μείωση του μεγέθους των εργοστασίων αποτέλεσε το επίκεντρο της στρατηγικής του Carlos Tavares η οποία συνέβαλε ώστε το Groupe PSA να ανακάμψει, αποφεύγοντας μία πιθανή πτώχευση, πριν από μία δεκαετία.
Με βάση την πρακτική που εφαρμόστηκε στους κόλπους του Groupe PSA, όλα τα εργοστάσια του ομίλου που παρήγαγαν λιγότερα από 250.000 οχήματα το χρόνο είδαν τη μία από τις δύο γραμμές παραγωγής να «ψαλιδίζεται» ώστε να μεγιστοποιηθεί η αποδοτικότητα της άλλης – αυτό συνέβη τόσο στη Γαλλία με τα εργοστάσια που βρίσκονται στη Rennes, στο Poissy και στη Mulhouse, όσο αργότερα και με εκείνα της Opel-Vauxhall.
Στο εργοστάσιο στο Melfi της Ιταλίας παρήχθησαν το 2019 περί τα 249.000 αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία που παρείχαν τα τοπικά συνδικάτα. Πέρσι, η παραγωγή μειώθηκε περαιτέρω σε περίπου 215.000 μονάδες ως απόρροια της πανδημίας.