Η Tesla τώρα και στο Μεξικό
Η Tesla θέλει να κατασκευάζει 20 εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο με χρονικό ορίζοντα το 2030. Και για να το καταφέρει χρειάζεται - μεταξύ άλλων - περισσότερα εργοστάσια.
Κατά τη διάρκεια μιας πολύωρη εκδήλωσης αφιερωμένης στην ενημέρωση των επενδυτών της που έλαβε χώρα χθες στο Τέξας, η Tesla προέβη σε μια σειρά ανακοινώσεων υπό της σκέπη του νέου Master Plan 3 της αμερικανικής εταιρείας που θα οδηγήσει ακόμα πιο «ψηλά» την Νο 1 αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Μπορεί οι ιθύνοντές της να μην αποκάλυψαν το πολυδιαφημιζόμενο Model 2 των 25.000 δολαρίων που «μετατίθεται» σε μεταγενέστερο χρόνο, εντούτοις οι ιθύνοντες της εταιρείας επιβεβαίωσαν την τοποθεσία του νέου εργοστασίου της.
Χωρίς να αποκαλύπτουν περισσότερα στοιχεία, η Tesla δήλωσε ότι το νέο Gigafactory θα έχει έδρα το Μεξικό και συγκεκριμένα το Monterrey στο Nuevo Leon.
Ένας από τους βασικούς λόγους για την επιλογή της συγκεκριμένης τοποθεσίας είναι η εγγύτητα της με το Gigafactory Texas και τα κεντρικά γραφεία της Tesla, που απέχουν περίπου επτά ώρες με το αυτοκίνητο από την επικείμενη μονάδα.
Την ίδια στιγμή, η Tesla κατάφερε να διαπραγματευτεί μια… ανορθόδοξη αλλά σίγουρα ενδιαφέρουσα συμφωνία που θα επιτρέψει την αποτελεσματικότητα των μετακινήσεων μεταξύ του Gigafactory Mexico και Gigafactory Texas.
Όπως φαίνεται και στη σχετική φωτογραφία που ακολουθεί, στη συνοριακή διάβαση της πολιτείας του Τέξας και του Nuevo Leon, εκτός από τις συνηθισμένες σηματοδοτημένες λωρίδες για αυτοκίνητα και φορτηγά, υπάρχει και μία ακόμα με την ένδειξη «Tesla». Η οποία, όπως δήλωσε ο ίδιος ο υπουργός οικονομίας του Nuevo Leon, θα μειώσει τον χρόνο αναμονής για τα φορτηγά της αμερικανικής εταιρείας που θα διέρχονται από τα σύνορα.
Η τρέχουσα κατασκευαστική δυναμική της Tesla
Αυτή τη στιγμή, τα εργοστάσια της Tesla ανά τον κόσμο (στο Fremont στην Καλιφόρνια, στη Σαγκάη της Κίνας, στο Austin του Τέξας και στο Βερολίνο στη Γερμανία) μπορούν να κατασκευάσουν αθροιστικά όχι περισσότερα από 2 εκατ. οχήματα ετησίως.
Πέρσι, η Tesla παρήγαγε και διέθεσε περί τα 1,3 εκατ. νέα οχήματα στις κατά τόπου αγορές.
Ερωτηθείς σχετικά με την μελλοντική γκάμα μοντέλων της Tesla, ο Elon Musk είπε ότι δεν αναμένει η εταιρεία του να διαθέτει περισσότερα από 10 διαφορετικά οχήματα στην προϊοντική της γκάμα. Μάλιστα, ο ισχυρός άνδρας της εταιρείας χλεύασε τους ανταγωνιστές της Tesla όσον αφορά την ποικιλία αμαξωμάτων που προσφέρουν χαρακτηρίζοντας τα ως «ανακάτεμα πολλών παρόμοιων μοντέλων».
Το Μεξικό είναι ήδη ένας μεγάλος κόμβος παραγωγής οχημάτων
Οι περισσότερες από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη εργοστάσια στο Μεξικό. Σύμφωνα με το Reuters, στη χώρα της Κ. Αμερικής υπάρχουν σήμερα 20 στο σύνολο εργοστάσια. Πιο συγκεκριμένα, η General Motors έχει τρία και δύο η επίσης αμερικανική Ford, συμπεριλαμβανομένου ενός που κατασκευάζει τη Mustang Mach-E. Η Stellantis — η οποία κατασκευάζει αυτοκίνητα για λογαριασμό των Chrysler, Dodge, Ram και Jeep — έχει τρία εργοστάσια στο Μεξικό.
Επιπλέον εργοστάσια στη χώρα έχουν οι Toyota, Honda, Nissan, VW, Audi, Mazda, Mercedes, Kia και BMW.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από την Αμερικανική Διοίκηση Εμπορίου, τα μεξικανικά εργοστάσια παρήγαγαν κάτι λιγότερο από 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως τα χρόνια πριν από την πανδημία. Πέρσι η παραγωγή ανήλθε σε περίπου 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, γεγονός που καθιστά το Μεξικό την 7η χώρα με την μεγαλύτερη παραγωγή αυτοκινήτων στον κόσμο.
Από τα αυτοκίνητα αυτά, το 90% εξάγονται, με το 76% να ταξιδεύουν στις ΗΠΑ.