Συνασπισμός δυνάμεων ανάμεσα σε Aramco, Geely και Renault
Η Aramco, ο πετρελαϊκός γίγαντας από τη Σαουδική Αραβία, μαζί με την κινεζική Geey, θα καταστούν μέτοχοι στη Renault στον επιχειρηματικό βραχίονα της τελευταίας που θα επικεντρωθεί στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Νέα τάξη πραγμάτων για τη Renault, με τους Γάλλους να… προσκαλούν και επισήμως πλέον στους κόλπους του ομίλου όχι μόνο την κινεζική Geely αλλά και τον πετρελαϊκό κολοσσό από τη Σαουδική Αραβία που ακούει στο όνομα της γνωστής ανά την υφήλιο εταιρείας Aramco.
Πιο συγκεκριμένα, η Aramco συμφώνησε να αναλάβει μειοψηφικό μερίδιο στο Groupe Renault, και συγκεκριμένα στον επιχειρηματικό βραχίονα του γαλλικού ομίλου ο οποίος θα ασχοληθεί αποκλειστικά με τους υβριδικούς κινητήρες και τις συμβατικές μονάδες κίνησης που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Στο συγκεκριμένο μάλιστα σχήμα θα συμμετέχει και η κινεζική Geely.
Η νέα εταιρεία των Renault, Geely και Aramco θα έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα άνω των 5 εκατομμυρίων κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών και plug-in υβριδικών κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων ετησίως, ανέφεραν σήμερα οι τρεις εταιρείες.
Η Geely και η Renault προβλέπεται να διατηρήσουν ίσα μερίδια στη νέα ανεξάρτητη εταιρεία, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του γαλλικού ομίλου. Ωστόσο, τόσο το χρηματικό ποσό που θα επενδύσει η Aramco στο νέο αυτό «σχήμα», όσο και το μερίδιο που θα κατέχει στη νέα εταιρεία, δεν έχουν ακόμα γνωστοποιηθεί.
Η κοινοπραξία που αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ των Renault, Geely και Aramco στοχεύει στην ανάπτυξη πιο αποδοτικών βενζινοκινητήρων και υβριδικών συστημάτων κίνησης σε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανίας πασχίζει προκειμένου να μεταβεί στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Ως γνωστόν, η Renault σχεδιάζει να διαχωρίσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητές στο παραπάνω τμήμα, που θα ονομάζεται Horse, και σε ένα δεύτερο με την ονομασία Ampere, που θα επικεντρωθεί στα αμιγώς ηλεκτρικά.
«Αυτή η συνεργασία με την Aramco θα δώσει στη νέα μας εταιρεία κινητήρων ένα προβάδισμα στον αγώνα που σχετίζεται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo. Και προσέθεσε: «Την ίδια στιγμή, η είσοδος της Aramco φέρνει στο τραπέζι τη μοναδική τεχνογνωσία που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη πρωτοποριακών καινοτομιών στους τομείς των συνθετικών καυσίμων και του υδρογόνου».
Αν μη τι άλλο, όλα τα παραπάνω καθιστούν την Aramco την πρώτη μεγάλη εταιρεία παραγωγής πετρελαίου που θα επενδύσει στον κλάδο των αυτοκινήτων.
Πέρυσι, η Aramco ανακοίνωσε μια συνεργασία με τη Hyundai για τη μελέτη προηγμένων καυσίμων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε υβριδικούς κινητήρες για τη μείωση των εκπομπών CO2.
Για την Geely δε, η συμφωνία με τη Renault δεν αποτελεί παρά συνέχεια του γνωστού… μοτίβου οικοδόμησης συνεργασιών που θα της επιτρέψουν να επεκταθεί εκτός Κίνας.