Στο τιμόνι του Nissan Ariya e-4orce
Ταχύ όταν χρειαστεί, αποδοτικό σε κάθε περίπτωση, ικανό για μεγάλες αποστάσεις· και αμιγώς ηλεκτρικό, ταυτόχρονα. Η πραγματικότητα της επόμενης μέρας είναι εδώ, και ας μην το παραδεχόμαστε.
Το «e» στο e-4ORCE σημαίνει αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια. Το «4ORCE» αναφέρεται στη φυσική ισχύ και ενέργεια του οχήματος, με το «4» να αντιπροσωπεύει τον έλεγχο όλων των τροχών. Οι Ιάπωνες μηχανικοί του Nissan Ariya e-4orce συνδύασαν την τεχνογνωσία τους σε τρία βασικά στοιχεία: διαχείριση ηλεκτροκινητήρα, συστήματα τετρακίνησης και τεχνολογίες ελέγχου πλαισίου, για να «αποδώσουν» μια δυναμική ισορροπία στην καθημερινή χρήση.
Nissan Ariya: Τα SUV όπως τα ξέρουμε
Βασισμένο στη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Nissan «Timeless Japanese Futurism», που θα καθορίζει τα προϊόντα της εταιρείας από εδώ και στο εξής, το Ariya διακρίνεται για την απλή αλλά δυναμική εικόνα του. Εξωτερικά, σημείο αναφοράς αποτελούν το κεκλιμένο τόξο της οροφής και τα στενά φωτιστικά, ενώ στη μάσκα σχήματος «V» φιλοξενείται πλήθος αισθητήρων που υποστηρίζουν το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPilot της Nissan. Με μήκος 4.595 χλστ., πλάτος 1.850 και ύψος 1.660 χλστ. (μεταξόνιο 2.775 χλστ.), το Ariya «πατάει» στην πλατφόρμα CMF-EV της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, όπως και το Renault Megane E-Tech Electric από την πλευρά των Γάλλων.
Μόλις λίγοι, αλλά ευτυχώς οι απαραίτητοι (σ.σ.: όπως αυτοί για τον κλιματισμό) φυσικοί διακόπτες έχουν βρει μία θέση στην κονσόλα, η οποία κατά βάση αποκαλύπτει έναν ψηφιακό κόσμο, αποτελούμενο από δύο οθόνες 12,3 ιντσών, για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, αντίστοιχα. Το πλούσιο Evolve Plus Ariya που έχουμε στη διάθεσή μας διαθέτει επιπλέον ένα ευκρινές και ικανοποιητικά παραμετροποιήσιμο Head–up display, ηλιοροφή που αφήνει να διαχέεται επιπλέον φως στην έτσι κι αλλιώς ευήλια (χάρη στα μεγάλα πάνελ των θυρών) καμπίνα και -χάριν εντυπωσιασμού ίσως- ένα ηλεκτρικά συρόμενο υποβραχιόνιο, όπως και ηλεκτρικά αναδιπλούμενο ντουλάπι κάτω από την κεντρική οθόνη (επιπλέον του παραδοσιακού μπροστά από τον συνοδηγό).
Upper class
Έχοντας οδηγήσει τη βασική -από πλευράς μπαταρίας και ισχύος- προσθιοκίνητη έκδοση του Ariya στη Δανία και στην Πορτογαλία, εστιάζουμε κατευθείαν στο e-4ORCE, που αναγράφεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών των 415 λίτρων. Το συγκεκριμένο Ariya με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, ζυγίζει 2,2 τόνους, κάτι που σημαίνει ότι οι 306 ίπποι της ονομαστικής ιπποδύναμης… κρίνονται απαραίτητοι. Το «δωράκι» στην υπόθεση των τεχνικών χαρακτηριστικών είναι τα 600 Nm της ροπής που πηγάζει από τα δύο μοτέρ, η οποία κατανέμεται στους τέσσερις τροχούς με ρυθμό ακαριαίο, ήτοι σε 1/10.000ό του δευτερολέπτου.
Ακόμα και στην έξτρα πίεση -για τις ανάγκες της φωτογράφισης-, η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη, με μια υποψία υποστροφής στα κλειστά κομμάτια, που αμέσως μετατρέπεται σε ελάφρωμα της ουράς του, πριν τα ηλεκτρονικά επέμβουν για την άμεση σταθεροποίησή του. Το τιμόνι του είναι ακριβές, αλλά και μία ιδέα πιο αργό απ’ όσο θα ζητούσε κανείς σε γρήγορο ρυθμό με συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης, ωστόσο δεν αξίζει μεγαλύτερης αναφοράς, ούτε και είναι αυτός ο προορισμός του Ariya.
Αν κάτι δε μας κάλυψε, αυτό έχει να κάνει με την κατανάλωση, που ακόμα και σε αστικές συνθήκες -στην καθημερινή μετακίνηση- θέλει συνειδητή και πολλή προσπάθεια για να πέσει κάτω από τις 19 kWh/100 χλμ., και αυτό μόνο επιλέγοντας το πρόγραμμα ECO (Normal και Sport τα άλλα), σε συνδυασμό και με το e–Pedal, που αξιοποιεί στο μέγιστο την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Nissan Ariya: Οξύμωρο
To Nissan Ariya έχει το εξής εντυπωσιακό χαρακτηριστικό: ενώ είναι -και φαίνεται- φουτουριστικό, κάνει τα πάντα σαν ένα παραδοσιακό μεσαίο SUV. Για την ακρίβεια, όχι σαν ένα οποιοδήποτε, αλλά σαν αυτά που κατατάσσονται ψηλά στην κατηγορία. Οι χώροι είναι δεδομένοι λόγω μεγέθους, και σε αυτούς έρχονται να προστεθούν η κορυφαία κύλιση, η αρτιότητα στην οδική του συμπεριφορά, η ευκολία στην καθημερινή του χρήση παρά τις διαστάσεις του και η συνολική άνεση που παρέχει σε επιβάτες και στον βασικό χρήστη, με την αυτονομία που πρακτικά κυμαίνεται στα 400 χλμ. να συμπεριλαμβάνεται σε αυτά.
Πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό μεν, αλλά παραδοσιακό σε αξίες SUV, που αποδεικνύεται ως το πιο ήπιο μέχρι σήμερα σκαλοπάτι για τη μετάβαση από αυτά που γνωρίζουμε, στα αυτοκίνητα της επόμενης μέρας. Τουλάχιστον ως προς τα μεσαία SUV.