Το τελευταίο (;) χαρτί για φθηνότερα ηλεκτρικά είναι οι μπαταρίες LFP

Όλοι οι κατασκευαστές αναζητούν υψηλότερη κερδοφορία αλλά και χαμηλότερο κόστος προϊόντων για τον τελικό καταναλωτή. Και στην ηλεκτροκίνηση, που πλέον δεν αποτελεί ευχή, αλλά πραγματικότητα, οι μπαταρίες LFP πρόκειται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.

Με τους Ευρωπαίους κυρίως κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να δέχονται έντονες πιέσεις στον τομέα του κόστους από εταιρείες που ήδη χρησιμοποιούν μπαταρίες LFP – όπως η Tesla, για παράδειγμα, αλλά και πολλές κινεζικές – η συγκεκριμένη τεχνολογία φαντάζει πλέον ως η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή προκειμένου να μειωθεί το κόστος των EV.

Αυτό είναι κάτι που φαίνεται να έχει συνειδητοποιήσει η Stellantis, η οποία σχεδιάζει να βάλει στην αγορά ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη που θα τροφοδοτούνται από τις φθηνότερες σε κόστος μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP).

Συμπεριλαμβανομένης της Stellantis, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν αυτήν τη στιγμή την πιο δαπανηρή χημεία κυττάρων NMC (νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο).

«Χρειαζόμαστε τις μπαταρίες LFP και θα τις έχουμε, καθώς πρόκειται για μια ανταγωνιστική λύση στον τομέα του κόστους για την κατασκευή προσιτών αυτοκινήτων για τη μεσαία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares.

Carlos Tavares - Stellantis

Ωστόσο, ο επικεφαλής του ομίλου δεν προσδιόρισε πότε οι μπαταριές αυτές θα τροφοδοτήσουν τα EV της Stellantis, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στους κόλπους της τις μάρκες Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat και Alfa Romeo.

Έως τότε, η Stellantis θα προμηθεύεται τις μπαταρίες NMC από τρία εργοστάσια που είναι προγραμματισμένα να λειτουργήσουν στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία μέσω της κοινοπραξίας ACC με τη Mercedes και την TotalEnergies.

Το πρώτο εργοστάσιο, στο Douvrin της Γαλλίας, θα αρχίσει να κατασκευάζει πρωτότυπα των μπαταριών αυτών το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, με την πλήρη παραγωγή να ξεκινά το 2024, δήλωσε ο Carlos Tavares.

LFP

Τι είναι και τι προσφέρουν οι μπαταρίες LFP

Οι μπαταρίες LFP θεωρείται ότι προσφέρουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα κόστους, το οποίο… εκτιμάται δεόντως από τους κατασκευαστές. Πολλώ δε μάλλον σε μια περίοδο υψηλών τιμών, εξαιτίας της έλλειψης νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου.

Η Tesla, πάντως, χρησιμοποιεί ήδη μπαταρίες LFP που αγοράστηκαν από την κινεζική CATL και χρησιμοποιούνται στα Model 3 και Model Y, που πρόσφατα «κατέβασαν» κατά πολύ τις τιμές διάθεσής τους στα παγκόσμιες αγορές αλλά και την Ελλάδα.

Μέσα στο 2023, μπαταρίες LFP θα τροφοδοτούν και την ηλεκτρική Mustang Mach-E της Ford.

Η συγκεκριμένη χημεία μπαταριών χρησιμοποιείται επίσης από τις κινεζικές μάρκες Xpeng και Nio, καθώς και από την MG – η τελευταία, η οποία ανήκει στην κινεζική SAIC, εγκαθιστά μπαταρίες LFP στις βασικές εκδόσεις του νέου MG4.

Αυτή τη στιγμή η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή LFP μπαταριών και πρόκειται να παράγει φέτος το 99,5% των συγκεκριμένων συσσωρευτών ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδα, σύμφωνα με την εταιρεία Benchmark Minerals.