Ascot – μια διαφορετική Jaguar
Μια ιστορία επιτυχίας που γεννήθηκε από ιταλικά μυαλά, την οποία απόδιωξαν οι Βρετανοί και οι Σουηδοί, για να βγουν στο τέλος ωφελημένοι οι Γάλλοι.
Παρά το γεγονός ότι o Nuccio Bertone είναι αναμφισβήτητα πιο γνωστός για την προσφορά του στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία μέσω των διαχρονικών μοντέλων που της κληροδότησε, η άλλοτε κραταιά carrozzeria του δημιούργησε μεταξύ άλλων μια σειρά από ιδέες και προτάσεις για τα μοντέλα παραγωγής της Jaguar. Η πρώτη από αυτές ήταν η FT 420 Coupe, που της ανατέθηκε από τον εισαγωγέα της βρετανικής εταιρείας στη Βόρεια Ιταλία και παρουσιάστηκε το 1966, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Τα αρχικά FT υποδήλωναν το ονοματεπώνυμό του (Ferruccio Tarchini), ενώ το αυτοκίνητο εκείνο ήταν η πρώτη δουλειά του Marcello Gandini ως αρχισχεδιαστή του Bertone, μετά την αναχώρηση του Giugiaro για τη Ghia. Τον επόμενο χρόνο η Carrozzeria Bertone παρουσίασε την Pirana στο Earl's Court Motor Show στο Λονδίνο.
To δεξιοτίμονο concept της Carrozzeria Bertone βασίστηκε στο πάτωμα της Jaguar XJS, με το μεταξόνιο όμως μειωμένο κατά περίπου 200 χιλιοστά σε σχέση με εκείνη. Το μηχανικό σύνολο που το κινούσε δεν ήταν άλλο από τον V12 των 5.3 λίτρων της βρετανικής εταιρείας, που συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δανεισμένο επίσης από την XJS. Σε αντίθεση με εκείνη, οι επιφάνειές του ήταν κατασκευασμένες από αλουμίνιο αντί για χάλυβα, με αποτέλεσμα να είναι πιο ελαφρύ. Μετά το τέλος της έκθεσης η μοναδική αλλαγή που υπέστη ήταν η διαφοροποίηση του χρώματος, με το λευκό χρώμα να δίνει τη θέση του στο χρυσό. Όσο για τη συνέχεια, μπορείτε να τη μαντέψετε: Για μια ακόμη φορά η διοίκηση της Jaguar δίστασε και δεν έδωσε το πράσινο φως για την εξέλιξη του σφηνοειδούς πρωτοτύπου σε έκδοση παραγωγής.
Έτσι, η βρετανική εταιρεία έχασε την ευκαιρία να βγάλει στην αγορά ένα μοντέλο που θα μπορούσε να έχει επιτυχημένη σταδιοδρομία. Η ειρωνεία της τύχης είναι πως την ίδια στάση κράτησε και η Volvo όταν δύο χρόνια αργότερα ο Gandini της πρότεινε το Tundra, που έκτισε στο πλαίσιο ενός ταπεινού 343, υιοθετώντας και βελτιώνοντας περαιτέρω την ίδια αρχιτεκτονική. Η Citroen όμως δεν έκανε το ίδιο λάθος, εκτιμώντας διαφορετικά τα δεδομένα, με αποτέλεσμα το 1982 να παρουσιάσει τη γνωστή σε όλους μας ΒΧ.
Τί ήταν τελικά το Ascot; Μια ιστορία επιτυχίας που γεννήθηκε από ιταλικά μυαλά, την οποία στη συνέχεια απόδιωξαν οι Βρετανοί και οι Σουηδοί σαν να ήταν καυτή πατάτα, για να βγουν στο τέλος ωφελημένοι οι Γάλλοι. Nα γιατί πρέπει να είναι κανείς διορατικός!