50 μοναδικές BMW 3.0 CSL για τα 50α γενέθλια της BMW M
Για να τιμήσει την 50η επέτειό της, η BMW M GmbH, αποκάλυψε το πιο αποκλειστικό ειδικό μοντέλο που έχει αναπτύξει ποτέ: την BMW 3.0 CSL.
Η BMW M GmbH, η θυγατρική εταιρεία του BMW Group στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ιδρύθηκε το 1972 και το πρώτο αυθύπαρκτο μοντέλο της ήταν το θρυλικό «Batmobile», η ιστορική BMW 3.0 CSL των αρχών της δεκαετίας του 1970.
Θέλοντας να τονίσει την ιστορία και την παράδοση 50 ετών, στα γενέθλιά της, πέρυσι παρουσίασε την σύγχρονη «ερμηνεία» της 3.0 CSL η οποία περνά στην παραγωγή.
Το εργοστάσιο στο Dingolfing στην Κάτω Βαυαρία από όπου ήδη βγαίνουν οι BMW M4 Coupé και Cabrio, η BMW M5 και η BMW M8 Coupé, Cabrio και Gran Coupé επιδεικνύει την τεχνογνωσία του στην κατασκευή αποκλειστικών προτάσεων περιορισμένης παραγωγής και οχημάτων της BMW M. Μαζί με τα μοντέλα M Performance, η παραγωγή οχημάτων M έφτασε περίπου τις 50.000 μονάδες μόνο το 2022. Για την επετειακή έκδοση της BMW 3.0 CSL μόλις 50 αντίτυπα θα κατασκευαστούν.
Από το σχεδιαστήριο στην παραγωγή
«Με την BMW 3.0 CSL, καταφέραμε να σχεδιάσουμε ένα εκθεσιακό μοντέλο για τον δρόμο» δήλωσε ο Viktor Bär επικεφαλής του τμηματος σχεδιασμού της BMW M.
Πιστή στην φιλοσοφία του πρωτότυπου παραμένει τόσο η εμφάνιση όσο και η λειτουργική προσέγγιση των αλλαγών.
Όπως η CSL του ’70 χρησιμοποιούσε αλουμίνιο για λόγους μείωσης του βάρους, η σύγχρονη τεχνολογία επιβαλλει την εκτεταμένη χρήση συνθετικών υλικών ενώ οι νέες μέθοδοι συναρμολόγησης επιτρέπουν την πιο λειτουργική και αισθητική ενσωμάτωση των φαρδύτερων θόλων που φιλοξενούν τους ειδικούς για την περίσταση τροχούς.
Ο διευθυντής εργοστασίου του Dingolfing, Christoph Schröder, δήλωσε: «Είμαστε υπερήφανοι που μας εμπιστεύτηκαν την κατασκευή ενός τόσο εμβληματικού αυτοκινήτου. Το γεγονός υπογραμμίζει την ευρεία γκάμα μοντέλων και τεχνολογιών που διαθέτουμε σε αυτό το εργοστάσιο και δείχνει ότι, εκτός από την άκρως αυτοματοποιημένη παραγωγή μεγάλης κλίμακας, διαπρέπουμε και στη χειροποίητη κατασκευή αυτοκινήτων».
Παρόλο που το αμάξωμα του ειδικού μοντέλου βασίζεται σε εκείνο της BMW M4 CSL, εκτεταμένες τροποποιήσεις πραγματοποιούνται σε ειδικό σταθμό εργασιών του τμήματος αμαξωμάτων του Dingolfing – στον ίδιο χώρο όπου κατασκευάζεται το αμάξωμα της BMW M4 GT4. Για παράδειγμα, οι χαρακτηριστικοί θόλοι των τροχών διευρύνονται με ειδικές διαδικασίες διαμόρφωσης και συγκόλλησης και προετοιμάζονται για συναρμολόγηση.
Στη συνέχεια, το αμάξωμα περνάει από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής του βαφείου. Σε επόμενο στάδιο, σε ειδικούς σταθμούς εργασίας, οι εξειδικευμένοι βαφείς του Dingolfing χρησιμοποιούν στένσιλ για να εφαρμόσουν με το χέρι την ειδική βαφή M – το ειδικό livery της 3.0 CSL με τις τρεις χρωματιστές λωρίδες M πάνω στο Alpine white βασικό χρώμα. Παράλληλα, τα ειδικά εξαρτήματα του οχήματος, όπως τα μπροστινά πλαϊνά πάνελ και οι προφυλακτήρες, το καπό και η οροφή από ανθρακονήματα, βάφονται στο τμήμα εξωτερικών πλαστικών του γειτονικού εργοστασίου εξαρτημάτων του BMW Group στο Landshut.
Η BMW 3.0 CSL συναρμολογείται σε ένα εργαστήριο που έχει δημιουργηθεί ειδικά για το σκοπό αυτό στο Moosthenning. Πρόκειται για μία εξωτερική εγκατάσταση που ελέγχεται από το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, κοντά στο κύριο εργοστάσιο οχημάτων. Εδώ, το όχημα συναρμολογείται σταδιακά και τοποθετούνται τα ειδικά εξαρτήματα αυτής της ειδικής έκδοσης από μια ομάδα 30 έμπειρων, εξειδικευμένων τεχνιτών. Για παράδειγμα, για την BMW 3.0 CSL, οι άξονες από το εργοστάσιο εξαρτημάτων 02.10 του Dingolfing τροποποιούνται επιτόπου ώστε να συνδυαστούν με τους τροχούς με το ένα μπουλόνι, όπως στις αγωνιστικές εφαρμογές. Τα ειδικά στοιχεία του εσωτερικού τα επιμελούνται σε εργαστήρια στο Garching και το Dingolfing.
Διαβάστε περισσότερα για την BMW 3.0 CSL
Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στο εργαστήριο, το όχημα επιστρέφει στο εργοστάσιο οχημάτων στο Dingolfing, όπου αρχικά υποβάλλεται σε εκτεταμένες τυποποιημένες δοκιμές – για παράδειγμα, σε πάγκους δοκιμών κύλισης ή σε δυναμόμετρα πέδης. Στη συνέχεια, κάθε μία BMW 3.0 CSL περνά από μια πρόσθετη διαδικασία τελικού ελέγχου που περιλαμβάνει υποχρεωτικά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης στην πίστα δοκιμών του εργοστασίου.
Τέλος, το όχημα προετοιμάζεται για τον πελάτη και μεταφέρεται στο BMW Welt στο Μόναχο προκειμένου να αποσταλεί ή να παραδοθεί προσωπικά στον ιδιοκτήτη του.