Τέλος εποχής για το Ford Mondeo
Η Ford ανακοίνωσε ότι στις αρχές του 2022 το Mondeo παίρνει οριστικά την άγουσα για τα αποδυτήρια. Την ίδια ώρα, από τα μέσα του 2026 και μετά, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το 100% της γκάμας της στην Ευρώπη θα έχει δυνατότητα κίνησης με μηδενικές εκπομπές.
Η αυξανόμενη ζήτηση για τα crossover και SUV μοντέλα, σε συνδυασμό με την ταχεία πτώση της δημοτικότητας των 4θυρων μοντέλων, έφεραν προ… τετελεσμένου την Ford, η οποία ανακοίνωσε σήμερα ότι σκοπεύει να σταματήσει οριστικά από τον Μάρτιο του 2022 την παραγωγή και διάθεση στην Ευρώπη του μεσαίουMondeo – το οποίο δεν θα αντικατασταθεί με κάποιο αντίστοιχο μοντέλο.
«Ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης αλλαγής στις προτιμήσεις των πελατών, η Ford θα καταργήσει το Mondeo, το μεγάλο αυτοκίνητό της, στα τέλη Μαρτίου του επόμενου έτους. Τα άλλα μεγάλα crossover και πολυχρηστικά οχήματα της Ford - το 7θέσιο Galaxy και το S-Max - θα συνεχίσουν στην παραγωγή με τις πλήρως υβριδικές εκδόσεις τους που κυκλοφόρησαν πρόσφατα», αναφέρει χαρακτηριστικά η μπλε οβάλ εταιρεία στις επίσημες ανακοινώσεις της.
Το Ford Mondeo παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993 και ήταν το πρώτο «παγκόσμιο αυτοκίνητο» της εταιρείας.
Παραλαμβάνοντας την σκυτάλη από το εμβληματικό Sierra, το Mondeo έχει καταφέρει έως σήμερα να κερδίσει στην Ευρώπη την εμπιστοσύνη 5 εκατ.αγοραστών.
Με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση
Στις αρχές της χρονιάς, η Ford ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει τουλάχιστον 22 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ποσό διπλάσιο σε σχέση με τα προηγούμενα επενδυτικά της σχέδια στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Ταυτόχρονα, η εταιρεία ανακοίνωσε την επένδυση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για τη δημιουργία Ford Electrification Center στην Κολονία της Γερμανία που θα εστιάσει στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Το πρώτο από αυτά θα κατασκευαστεί στην εν λόγω μονάδα το 2023, και θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του VW Group.
Όπως επισήμως ανακοινώθηκε σήμερα, από τα μέσα του 2026, το 100% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων Ford που θα διατίθεται στην Ευρώπη θα είναι ικανό να κινηθεί με μηδενικές εκπομπές, είτε ως ηλεκτρικό είτε ως plug-in υβριδικό. Στόχος της Ford είναι να μετακινηθεί σε ένα πλήρως ηλεκτρικό περιβάλλον με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Στα πλαίσια των σημερινών ανακοινώσεών της, η Ford έκανε επίσης γνωστό ότι ο 4κύλινδρος κινητήρας των 2,5 λίτρων που κινεί το Kuga PHEV αλλά και τις full-hybrid εκδόσεις των Kuga, Galaxy και S-Max θα κατασκευάζεται από τα τέλη του 2022 στη γηραιά ήπειρο αντί για το Μεξικό – και συγκεκριμένα στη μονάδα της εταιρείας στη Βαλένθια της Ισπανίας, μαζί με τους 2.0 και 2.3 EcoBoost κινητήρες της.