WRC – Ράλλυ Σουηδίας (2η Ημέρα): Μάχη Breen – Tanak
Μετά από μία ημέρα γεμάτη δράση και μάχες ο Craig Breen είναι ο επικεφαλής του Ράλλυ Σουηδίας με μία μικρή διαφορά από τον δεύτερο Ott Tanak με την τριάδα να συμπληρώνει ο Esapekka Lappi.
Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας είχε αρκετή δράση, με τα πληρώματα να πιέζουν στο όριο σε κάθε ειδική διαδρομή, χωρίς βέβαια να λείπουν και τα απρόοπτα και οι «στενές επαφές» με τα snowbanks.
Ο Craig Breen είχε έναν σταθερά γρήγορο ρυθμό στο πρωινό loop των ειδικών και βρισκόταν στην δεύτερη θέση μόλις δύο δευτερόλεπτα από την κορυφή. Στο δεύτερο πέρασμα των ειδικών, το απόγευμα, ήταν ο ταχύτερος στις δύο πρώτες ειδικές και πέρασε στην κορυφή, ανοίγοντας σημαντικά την διαφορά από τους αντιπάλους του. Στόχος του Ιρλανδού πριν τον αγώνα ήταν να ξαναβρεί το χαμόγελο του, κάτι που σίγουρα βρήκε μετά την πρώτη ειδική στην οποία και ήταν ο ταχύτερος.
Ο οδηγός της Hyundai έκανε δύο εμφατικούς χρόνους στην 5η και 6η ειδική διαδρομή, κάτι που τον ανέβασε την κορυφή της κατάταξης. Στην προτελευταία ειδική της ημέρας είδε τον Ott Tanak να κάνει την επίθεση του, μειώνοντας σχεδόν στο μισό την μεταξύ τους διαφορά, με τον Ιρλανδό να δηλώνει ότι προσπαθούσε να προφυλάξει τα ελαστικά και ότι είχε αρκετή υποστροφή στο δεύτερο μισό της ειδικής.
Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Esapekka Lappi ο οποίος κινήθηκε καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας σε αρκετά γρήγορο ρυθμό. Ένα λάθος στο φρενάρισμα για μία δεξιά αλλαγή πορείας στην 6η ειδική διαδρομή του κόστισε μερικά δευτερόλεπτα και έχασε την ευκαιρία που είχε να ανέβει στην δεύτερη θέση. Στο τέλος της ημέρας ο Φινλανδός δήλωσε ότι απήλαυσε περισσότερο το πρωινό σκέλος και ότι στο απογευματινό ταλαιπωρήθηκε αρκετά με την φθορά των ελαστικών.
Δύσκολο ξεκίνημα είχε στην δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας ο Elfyn Evans αφού δεν είχε την ισορροπία που ήθελε στο Toyota GR Yaris Rally1, έχοντας και μία έξοδο σε ένα snowbank στην δεύτερη ειδική της ημέρας, χωρίς κα του προκαλέσει κάποια σημαντική ζημιά στο αυτοκίνητό του ή να χάσει αρκετό χρόνο. Μετά το μεσημεριανό service και τις αλλαγές που έκανε στο set-up του ο Ουαλός είχε φανερά περισσότερη αυτοπεποίθηση στην οδήγησή του και αυτό φάνηκε από τους πιο ανταγωνιστικούς χρόνους που σημείωνε.
Μάχη για την 5η θέση δίνουν οι Kalle Rovanpera και Thierry Neuville. Ο Φινλανδός της Toyota έκανε ένα αρκετά δυνατό πρωινό loop, βρισκόμενος στην 4η θέση, κάτι λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα από την κορυφή. Το απόγευμα οι συνθήκες στις ειδικές διαδρομές δεν τον ευνόησαν με αποτέλεσμα να χάσει σημαντικό έδαφος από τους οδηγούς που εκκινούσαν πιο πίσω. Ακριβώς το αντίθετο συνέβη με τον Thierry Neuville ο οποίος είχε αρκετή υποστροφή στις πρωινές ειδικές διαδρομές, με τους χρόνους του να μην είναι ανταγωνιστικοί. Το απόγευμα μπήκε αποφασισμένος να πιέσει και αυτό έφερε κάποιες μικροεξόδους στα snowbanks χάνοντας αρκετά κομμάτια από τον εμπρός αλλά και τον πίσω προφυλακτήρα. Αυτό είχε σαν συνέπεια να χάσει την αεροδυναμική ισορροπία του Hyundai i20N Rally1 αλλά και ταυτόχρονα να μην μπορεί να τοποθετήσει όλα τα επιπλέον φώτα για τις νυχτερινές ειδικές διαδρομές. Ωστόσο, αυτό δεν τον εμπόδισε από το να μείνει κοντά στον Kalle Rovanpera.
Ο Pierre-Louis Loubet κινήθηκε στον δικό του ρυθμό, χωρίς να απειλεί κάποιον από τους άλλους οδηγούς στην κατάταξη. Ωστόσο, στην πρώτη ειδική του απογεύματος κατάφερε να κινηθεί ταχύτατα, σημειώνοντας τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο.
Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας ξεκίνησε με προοπτικές για τον Takamoto Katsuta, κερδίζοντας την 4η ειδική διαδρομή, πριν το μεσημεριανό service. Εκεί που όλα έδειχναν ότι ο Ιάπωνας θα μπορέσει να παλέψει για ένα δυνατό αποτέλεσμα ήρθε η καταστροφή. Στην πέμπτη ειδική διαδρομή χτύπησε ένα snowbank με το πίσω δεξιά μέρος του GR Yaris Rally1 με αποτέλεσμα αυτό να τουμπάρει και να δημιουργήσει μεγάλες ζημιάς στο αμάξωμα και στο ψυγείο. Στην επόμενη ειδική αναγκάστηκε να εγκαταλείψει αφού το ψυγείο του είχε χάσει όλα τα υγρά του.
Στο WRC2 επικεφαλής δεν είναι άλλος από τον Oliver Solberg που δίνει μάχη για την πρώτη θέση με τον Sami Pajari. Και οι δύο οδηγούν τον νέο Skoda Fabia RS Rally2, με την μεταξύ τους διαφορά να είναι αρκετά μικρή και να αλλάζει ειδική με την ειδική. Σκληρή μάχη δίνουν και ο Jari Huttunen και Ole Christian Veiby για το τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο 28χρονος Φινλανδός οδηγεί ένα Skoda Fabia R5, ενώ ο Νορβηγός συμμετέχει με ένα Volkswagen Polo GTI R5. Η μεταξύ τους διαφορά στο τέλος της ημέρας είναι μόλις στα 1.9 δευτερόλεπτα, με τους δύο οδηγούς να είναι έτοιμοι να παλέψουν για το τελευταίο σκαλί του βάθρου.
Δύσκολο ξεκίνημα στην χρονιά είχε ο περσινός πρωταθλητής Emil Lindlolm, αφού στην τρίτη ειδική διαδρομή βγήκε εκτός σε ένα snowbank κάτι το οποίο τον ανάγκασε να σταματήσει μέσα στην ειδική διαδρομή για να καθαρίσει το κομμάτι του ψυγείου από το χιόνι έτσι ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τον αγώνα του. Με προβλήματα ξεκίνησε και η χρονιά για τον οδηγό της Hyundai, Teemu Suninen. Μετά το πρωϊνό σκέλος βρισκόταν στην τρίτη θέση της κατηγορίας του αλλά στην επόμενη ειδική αντιμετώπισε κάποιο μηχανικό πρόβλημα και έχασε σχεδόν 2 λεπτά από την κορυφή.
Στο Ράλλυ Σουηδίας ξεκίνησε και η σεζόν για τους οδηγούς του Junior WRC, όπου και εκεί επικεφαλής είναι ένας Ιρλανδός, ο William Creighton με συνοδηγό τον Liam Regan. Το Ιρλανδικό πλήρωμα έχει καταφέρει να κερδίσει τις 7 από τις 8 μέχρι τώρα ειδικές διαδρομές δείχνοντας την ταχύτητα του. Στην δεύτερη θέση ακολουθεί ο Laurent Pellier με την συνοδηγό του Marine Pelamourgues. Την πρώτη τριάδα στο Junior WRC συμπληρώνει ο εργοστασιακός οδηγός της M-Sport Ford στο WRC2, Gregoire Munster με τον συνοδηγό του Louis Louka. Η μόνη εγκατάλειψη στην κατηγορία ήρθε από τον Eamonn Kelly στην έκτη ειδική διαδρομή όπου και τούμπαρε. Στον θεσμό συμμετέχουν 9 πληρώματα και όλοι οδηγούν το Ford Fiesta Rally3 προετοιμασμένο από την M-Sport Poland.
Αναλυτικά η κατάταξη: