H BMW επενδύει ηλεκτρικά και… πάει Μεξικό
Η BMW θα κατασκευάσει την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών της οχημάτων και στο Μεξικό, στη μονάδα που σήμερα παράγεται η νέα Μ2.
Η BMW επιταχύνει την ανάπτυξη της ηλεκτρικής κινητικότητας και είναι έτοιμη να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική με την επόμενη γενιά οχημάτων της, γνωστή με την ονομασία Neue Klasse.
Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της εταιρείας είναι οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να καταλαμβάνουν ποσοστό της τάξης του 50% επί των συνολικών σε παγκόσμιο επίπεδο, επίδοση που θα μπορούσε να επιτευχθεί νωρίτερα από το 2030.
Το εργοστάσιο στο Σαν Λουίς Ποτοσί στο Μεξικό αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εν λόγω προσπάθεια κατασκευάζοντας στο εγγύς μέλλον αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα για τα μοντέλα της Neue Klasse.
«Προσανατολίζουμε συστηματικά το δίκτυο παραγωγής μας προς την ηλεκτροκίνηση. Στο Μεξικό, επενδύουμε 800 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιό μας και δημιουργούμε περίπου 1.000 νέες θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Milan Nedeljkovic, μέλος του Δ.Σ. της BMW και υπεύθυνος τομέα Παραγωγής στο Σαν Λουίς Ποτοσί.
Ο Milan Nedeljković προσέθεσε: «Τα πρώτα αυτοκίνητα της Neue Klasse θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου μας στο Debrecen της Ουγγαρίας από το 2025, και θα ακολουθήσει το κεντρικό εργοστάσιο στο Μόναχο. Με την ενσωμάτωση της Neue Klasse στο εργοστάσιο του Σαν Λουίς Ποτοσί από το 2027 θα αυξήσουμε τους όγκους παραγωγής».
Η εταιρεία μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε μια επένδυση ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επέκταση της μονάδας παραγωγής της στο Spartanburg των ΗΠΑ. Αυτή περιλαμβάνει 1 δισεκεκατομμύριο δολάρια για την προετοιμασία της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο της εταιρείας στις ΗΠΑ και 700 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός νέου κέντρου συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης στο γειτονικό Woodruff.
Μέχρι το 2030, το BMW Group στοχεύει να κατασκευάζει τουλάχιστον 6 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στις ΗΠΑ.
Τώρα, επιπλέον 800 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν στο Μεξικό. Από το ποσό αυτό, τα 500 εκατομμύρια ευρώ προορίζονται για την κατασκευή ενός νέου κέντρου συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης, το οποίο θα καλύπτει μία επιφάνεια 85.000 τ.μ. Περισσότεροι από 500 επιπλέον εργαζόμενοι θα απασχολούνται εκεί, κατασκευάζοντας μπαταρίες επόμενης γενιάς για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Στο εργοστάσιο, το οποίο άρχισε να λειτουργεί το 2019, περίπου 3.000 εργαζόμενοι εργάζονται ήδη στην παραγωγή για την Σειρά 3, τη Σειρά 2 Coupé και τη νέα M2 – σε ορισμένες περιπτώσεις, αποκλειστικά για την παγκόσμια αγορά.
Το εργοστάσιο στο Σαν Λουίς Ποτοσί χαρακτηρίζεται από την υπεύθυνη διαχείριση των πόρων και τα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών CO2. Σε μια τόσο άνυδρη περιοχή, η εξοικονόμηση νερού είναι ιδιαίτερα σημαντική. Το εργοστάσιο φιλοξενεί επίσης το πρώτο βαφείο του BMW Group που λειτουργεί χωρίς να παράγει λύματα. Το νερό που απαιτείται για τη διαδικασία βαφής υποβάλλεται σε επεξεργασία και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιείται. Επιπλέον, το εργοστάσιο προμηθεύεται μόνο πράσινη ενέργεια, την οποία παράγει το ίδιο σε μια εγκατάσταση ηλιακής ενέργειας εμβαδού άνω των 70.000 τ.μ. στο χώρο του εργοστασίου, η οποία συμπληρώνεται από ηλεκτρική ενέργεια από ένα εξωτερικό ηλιακό πάρκο.
Οι νέες κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών BMW για την Neue
Τα μοντέλα της Neue Klasse θα χρησιμοποιούν νέες, κυλινδρικές μπαταρίες ιόντων λιθίου που αναπτύχθηκαν ειδικά για την έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Η νέα μορφή της μπαταρίας θα αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα πάνω από 20% και θα βελτιώσει την ταχύτητα φόρτισης και την αυτονομία έως και 30%.
Ταυτόχρονα, οι εκπομπές CO2 από την παραγωγή των κυψελών θα μειωθούν έως και 60%, λόγω του ότι οι προμηθευτές των κυψελών βασίζονται σε ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και, στην περίπτωση πρώτων υλών όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο, χρησιμοποιούν ένα ορισμένο ποσοστό δευτερογενούς υλικού, δηλαδή υλικού που βρίσκεται ήδη στον κύκλο.