Συμμαχία Renault-Nissan: Επί ίσοις όροις
Οι Renault και Nissan ανακοίνωσαν περισσότερες λεπτομέρειες για την πιο ισότιμη πλέον σχέση τους, με τους Ιάπωνες να επενδύουν στην εταιρεία λογισμικού και ηλεκτρικών αυτοκινήτων των Γάλλων, οι οποίοι με τη σειρά τους θα μειώσουν τη συμμετοχή τους στη δεύτερη στο 15%.
Η Renault και η Nissan αποκάλυψαν σήμερα περισσότερες λεπτομέρειες για τους νέους όρους της μεταξύ τους συμμαχίας, με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να δεσμεύεται να αγοράσει μερίδιο έως και 15% στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων Ampere της Γάλλων.
Ο τρίτος συνεργάτης της συμμαχίας, η Mitsubishi, θα εξετάσει επίσης το ενδεχόμενο να επενδύσει στην Ampere, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι Renault και Nissan σε ανακοίνωσή τους.
«Η πρόθεση της Nissan είναι να επενδύσει έως και 15% στην Ampere, την εταιρεία EV ; Software του Groupe Renault στην Ευρώπη, με στόχο να γίνει στρατηγικός επενδυτής», αναφέρει η χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση.
Οι εταιρείες είχαν ήδη ανακοινώσει πριν λίγες μέρες ότι βάσει της συμφωνίας η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα μειώσει το μερίδιό της στον Ιάπωνα εταίρο της στο 15% από περίπου 43% που είναι τώρα.
Εν προκειμένω, η Renault θα μεταβιβάσει το 28,4% των μετοχών της Nissan σε ένα γαλλικό trust, καθιστώντας τις δύο εταιρείες ως ισότιμους εταίρους στη συμμαχία.
Τι περιλαμβάνει η νέα προϊοντική ατζέντα των Renault–Nissan
Σύμφωνα με τους νέους όρους, οι Renault και Nissan θα επωφεληθούν από κοινές συνέργειες στην Ευρώπη, την Ινδία και τη Λατινική Αμερική ενώ οι εταιρείες θα συνεργαστούν στους τομείς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των solid-state μπαταριών.
Τα νέα εγχειρήματα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και την κατασκευή πολλών νέων μοντέλων σε εργοστάσια παραγωγής στη Νότια Αμερική και την Ινδία, καθώς και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού βαν που ονομάζεται FlexEVan.
Άξια αναφοράς είναι επίσης η απόφαση για τις Nissan και η Mitsubishi, οι οποίοι θα καταστούν πελάτες του εταιρείας Horse του Groupe Renault, μιας πρωτοβουλία για την επίτευξη περαιτέρω οικονομιών κλίμακας και κάλυψης της αγοράς όσον αφορά τις τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης χαμηλών εκπομπών και υβριδικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης.
Επιπλέον, η Nissan και η Renault θα φέρουν στις αγορές της Λατινικής Αμερικής δύο ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας Α, τα οποία θα βασίζονται στην πλατφόρμα CMF-AEV (Common Module Family).
Την ίδια στιγμή, οι Renault και Mitsubishi θα αξιοποιήσουν τα Renault Captur και Clio για να αναπτύξουν δυο νέα οχήματα με τα νέας γενιάς ASX και Colt που θα βασίζονται στην πλατφόρμα CMF-B.
Μετά το 2026, η Nissan και η Renault θα διερευνήσουν επίσης πιθανές συνεργασίες για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων στην κατηγορία C. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν γένει, στο στόχαστρο των δύο πλευρών μπαίνει η εξέλιξη μιας νέας «κοινόχρηστης» αρχιτεκτονικής 800 volt.
Στο πλαίσιο των δεσμεύσεων των δύο εταιρειών περιλαμβάνεται επίσης και ένα μελλοντικό συμπαγές ηλεκτρικό όχημα της Nissan στην κατηγορία Β, που θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV. Το συγκεκριμένο EV θα παράγεται στις εγκαταστάσεις ElectriCity του Groupe Renault στη Γαλλία από το 2026.