Η νέα Mercedes GLC
Αυτή είναι η δεύτερη κατά σειρά γενιά της Mercedes GLC, η οποία βασίζεται στο δάπεδο της τρέχουσας C-Class με την οποία μοιράζεται ουκ ολίγα επιμέρους μέρη.
Σύμφωνα με την Mercedes, από το 2015, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, μέχρι και σήμερα, η GLC έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 2 εκατ. αγοραστών ανά τον κόσμο, αποτελώντας έτσι ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα για το Γερμανό κατασκευαστή.
Βασιζόμενη στην τελευταία εκδοχή της πλατφόρμας MRΑ της Mercedes, η νέα GLC ποστηρίζει μια πιο προηγμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική από την πλατφόρμα που χρησιμοποιούσε ο προκάτοχός της, παρέχοντας τη βάση για μια σειρά νέων χαρακτηριστικών, συμπεριλαμβανομένου του προαιρετικού συστήματος τετραδιεύθυνσης, καθώς και της τελευταίας γενιάς συστημάτων υποστήριξης οδηγού.
Σχεδιαστικά, η νέα GLC ακολουθεί το δόγμα της εξέλιξης, παρά της επανάστασης, χωρίς να διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Προς ώρας, είναι διαθέσιμη ως «απλή» GLC, ενώ μέσα στο 2023 η γερμανική εταιρεία αναμένεται να λανσάρει την έκδοση Coupe που θα διαθέτει ένα σαφώς πιο σπορτίφ κοστούμι.
Έως τότε, τα βασικά εξωτερικά στοιχεία της Mercedes GLC περιλαμβάνουν μια μεγαλύτερη γρίλια και ένα πιο εμφανές «αστέρι» μπροστά. Οι προβολείς (προαιρετικά με τη λειτουργία Digital Light) είναι νέοι, όπως και ο προφυλακτήρας. Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα, τα οποία ενώνοντας με μια φωτεινή λωρίδα που έρχεται να τονίσει το πλάτος του αμαξώματος – για όσους αναζητούν κάτι πιο επιθετικό, η νέα Mercedes GLC είναι διαθέσιμη και με το πακέτο AMG.
Η γκάμα της Mercedes GLC (σ.σ.: όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες) απαρτίζεται από έξι διαφορετικά μοντέλα, που έχουν ως κοινό παρανομαστή την ηλεκτρική υποβοήθηση, σε διάφορες εκδοχές της, καθώς και δύο 2λιτρους κινητήρες με 4 κυλίνδρους – ένας ντίζελ και ένας βενζίνης. Οι βενζινοκίνητες GLC 200 και GLC 300 συνεπικουρούνται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 204 και 258 ίππων – εδώ το mild hybrid σύστημα συνεισφέρει με 23 επιπλέον ίππους. Με τη σειρά της, η πετρελαιοκίνητη GLC 220 d φτάνει τους 197 ίππους και τα 440 Nm ροπής, με το 48βολτο σύστημα να αθροίζει και εδώ 23 πολύτιμους ίππους.
Η γκάμα περιλαμβάνει και τις plug-in υβριδικές εκδόσεις GLC 300 e, 400 e και 300 de. Εδώ, το θερμικό σκέλος αποδίδει αντίστοιχα 204, 252 και 200 ίππους, ενώ επιπλέον 100 kW αθροίζονται από τον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται εγκατεστημένος και στις τρεις περιπτώσεις ανάμεσα στο κιβώτιο και το 4κύλινδρο σύνολο ανεβάζοντας την «τελική» συνδυαστική ισχύ στους 313, 381 και 335 ίππους, αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις εφοδιάζονται με μια μπαταρία υψηλής τάσης η οποία έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Mercedes και έχει συνολική χωρητικότητα 31,2 kWh. Ακόμη και αν έχει αδειάσει εντελώς η μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60 kW. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος διατίθεται ένας τυποποιημένος φορτιστής 11 kW. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η μέγιστη αυτονομία των βενζινο-υβριδικών GLC 300 e και 400 e είναι από 102 έως και 120 χλμ,, ενώ για την πετρελαιο-υβριδική από 102 έως 117 χλμ.