Toyota: Η αποκλειστική εστίαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βλάπτει το περιβάλλον

Η Toyota πιστεύει ότι η αποκλειστική εστίαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντί σε ένα μίγμα διαφορετικών τεχνολογιών, βλάπτει περισσότερο το περιβάλλον. Ιδού το γιατί.

Παρά το γεγονός ότι η Toyota έκανε πολύ περισσότερα από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία για τη διάδοση της υβριδικής τεχνολογίας, ο Ιάπωνας κατασκευαστής άργησε να εισέλθει στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με αποτέλεσμα να δεχθεί από πολλούς έντονη κριτική.

Μολαταύτα, η Toyota ισχυρίζεται ότι έχει στην κατοχή της όλα τα απαραίτητα δεδομένα που αποδεικνύουν ότι η αποκλειστική εστίαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά οχήματα – κάτι για το οποίο έχουν ήδη δεσμευτεί όλοι σχεδόν οι ανταγωνιστές της – θα μπορούσε να είναι επιβλαβής για το περιβάλλον σε σύγκριση με μια πολιτική που προκρίνει ένα μίγμα πολλών και διαφορετικών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών.

Εδώ προκύπτει εύλογα το εξής ερώτημα: αφού τα EV δεν έχουν εκπομπές ρύπων, γιατί η ευρεία διάδοσή τους επιβαρύνει το περιβάλλον και γιατί τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι απαραίτητα; Η Toyota, μέσω του Gill Pratt, επικεφαλής του επιστημονικού τομέα της εταιρείας, δηλώνει ότι η «περιβαλλοντική ανεπάρκεια» των EV δεν οφείλεται στα ίδια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά στην περιορισμένη διαθεσιμότητα του λιθίου, του ορυκτού που χρησιμοποιείται στην παραγωγή πακέτων μπαταριών.

Toyota

Σύμφωνα με την Toyota, το συγκεκριμένο ορυκτό, καθώς και πολλών άλλων που χρησιμοποιούνται σήμερα στην παραγωγή μπαταριών, σε συνδυασμό με την έλλειψη σημείων επαναφόρτισης, θα επιφέρουν ένα σημαντικό πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Gill Pratt ξεκαθαρίζει σε δηλώσεις του στα πλαίσια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που έλαβε χώρα στο Νταβός ότι η κατασκευή πολλών υβριδικών αυτοκινήτων θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών CO2 σε σχέση με τη χρήση της ίδιας ποσότητας λιθίου για τη δημιουργία μικρότερου αριθμού αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Θέλοντας να αποδείξει την παραπάνω θεωρία, ο Gill Pratt χρησιμοποίησε ένα υποθετικό σενάριο λέγοντας ότι 100 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εκπέμπουν κατά μέσο όρο σήμερα 250 γρ./χλμ. CO2. Εάν το διαθέσιμο λίθιο είναι ικανό για την κατασκευή μιας μόνο μεγάλης μπαταρίας με ενεργειακό περιεχόμενο 100 kWh – όπως αυτή που χρησιμοποιείται σήμερα σε πολλά EV – τα υπόλοιπα 99 οχήματα θα εξακολουθούν να λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά μόλις 1,5 γρ./χλμ. Ο επικεφαλής του επιστημονικού τμήματος της Toyota αναφέρει εδώ ότι αν αυτές οι 100 kWh «μοιραστούν» σε 90 υβριδικά οχήματα, αφήνοντας στον υποθετικό στόλο μόλις 10 αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι μέσες εκπομπές CO2 θα πέσουν στα 205 γρ./χλμ.

«Υπάρχει μια κρίσιμη κατάσταση που πρόκειται να έρθει», είπε ο Gill Pratt «Ο χρόνος είναι με το μέρος μας. Αυτές οι ελλείψεις, όχι μόνο υλικών για μπαταρίες, αλλά και εκείνες στις υποδομές φόρτισης, θα καταστήσουν απολύτως σαφές ότι μια λύση δεν ταιριάζει σε όλα και ότι η καλύτερη απάντηση στην πραγματικότητα είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών τύπων οχημάτων».

Toyota

Tags: