IMSA: Διπλή νίκη Acura στις 24 Ώρες της Daytona

Acura 1-2 στο ντεμπούτο των νέων Hypercar της κλάσης LMDh της IMSA. Γρήγορες αλλά εύθραυστες οι Porsche 963.

Αν παρακολουθήσατε ζωντανά στον σύνδεσμο που σας δώσαμε τις 24 Ώρες της Daytona, εναρκτήριο αγώνα της IMSA, ίσως συμφωνείτε ότι τα νέα Hypercar είναι ό,τι πιο όμορφο υπάρχει αυτή τη στιγμή στις πίστες του πλανήτη -γνώμη μας, οι Cadillac κερδίζουν τα καλλιστεία τόσο της όρασης, με την γεμάτη φουτουριστικές γωνίες σχεδίασή τους, όσο και της ακοής, με τον πωρωτικό ήχο του V8. 

Κάτι άλλο που ίσως προσέξατε, αν είδατε τη ζωντανή μετάδοση, πόσο κοντά τερμάτιζαν οι νικητές από τους νικημένους. Έτσι, μετά από 24 ώρες αγώνα, ο πρώτος από τον δεύτερο της κλάσης GTP απείχαν 4,19 δευτερόλεπτα, στην κλάση LMP2 0,016 δευτερόλεπτα (λιγότερο από όσο χρειάζεται ένα μάτι να ανοιγοκλείσει), στην κλάση GTD Pro 3,916 δευτερόλεπτα και στην κλάση GTD 5,363 δευτερόλεπτα. Μόνο στην κλάση LMP3 οι νικητές είχαν φύγει γύρους μπροστά.

Acura ARX-06 IMSA 2

Acura ARX-06

Μα οι τόσο κοντινές μάχες για τη νίκη ως την καρό σημαία του τερματισμού είναι η νόρμα στην IMSA, και ένας από τους λόγους που κάποιοι ψαγμένοι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θεωρούν την IMSA ως το αγαπημένο τους Πρωτάθλημα.

Ήταν η 61η φορά που διοργανώθηκε ο κλασικός 24ωρος αγώνας της Daytona, και πήραν εκκίνηση 61 αυτοκίνητα.

Σε αντίθεση με το LeMans, όπου τα αυτοκίνητα σκορπίζουν σε ένα σιρκουί με μήκος γύρου 13,6 χιλιόμετρα, στη Daytona έχουμε γύρο μόλις 5,7 χιλιομέτρων, οπότε τα αυτοκίνητα παραμένουν σε κλειστούς σχηματισμούς, που προσφέρουν συναρπαστικές μάχες.

Στην κλάση GTP λοιπόν, για τη νίκη της γενικής κατάταξης, πολέμησαν 9 Hypercar, στην παρθενική τους εμφάνιση.

Τις δύο Porsche 963 τις περιμέναμε γρήγορες. Και αποδείχτηκαν πράγματι γρήγορες, ίσως οι πιο γρήγορες από όλους, αλλά εύθραυστες. Βέβαια, το γνωμικό των αγώνων λέει πως είναι πιο εύκολο να λύσεις τα προβλήματα αξιοπιστίας ενός γρήγορου αυτοκινήτου παρά να κάνεις γρήγορο ένα αργό οπότε, κάλιο γρήγορος και με ζημιές παρά αργός χωρίς.

 
Porsche 963 IMSA

Η ομάδα της Penske σπρώχνει προς το γκαράζ την Porsche 963, μετά την εγκατάλειψη

Η ομάδα της Penske θα έχει δουλειά για να λύσει τα προβλήματά τους ως τον Μάρτιο, που οι Porsche 963 θα κάνουν ντεμπούτο στο WEC, όμως πρόκειται για μια ομάδα με εμπειρία υψηλού επιπέδου και αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα.

Οι δύο BMW Μ Hybrid V8 περιμέναμε ότι θα παρουσιάσουν προβλήματα νεότητας, και αυτό ακριβώς συνέβη. Υποθέτουμε πως είναι θέμα χρόνου ώσπου να τα αντιμετωπίσουν, και εν πάση περιπτώσει, δε θα τρέξουν φέτος αλλά του χρόνου στο LeMans.

Για τα Acura ARX-06 περιμέναμε πως θα είναι και γρήγορα και αξιόπιστα και έτσι ήταν. Άπιαστα μόλις έβρισκαν καθαρό αέρα, και επιπλέον με εξαιρετική έξοδο από τις στροφές, όπου οι οδηγοί τους ακούγονταν να σανιδώνουν αρκετά μέτρα πριν τους άλλους.

Τέλος, για τις τρεις Cadillac V-LMDh περιμέναμε να υστερούν προς το παρόν σε ταχύτητα, μα κάναμε λάθος. Οι τρεις Cadillac ήταν τόσο γρήγορες σε συνθήκες αγώνα, που μοιράζονταν διαρκώς την πρωτιά με τα Acura, επιδεικνύοντας επιπλέον παροιμιώδη αξιοπιστία.

Στο τέλος νικητές ήταν τα δύο Acura, με τις τρεις Cadillac να ακολουθούν και να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

IMSA Cadillac V-LMDh

Cadillac V-LMDh

Την πρώτη λοιπόν νίκη της IMSA στην εποχή των Hypercar που μόλις ανέτειλε την κατέκτησε το Acura ARX-06, με οδηγούς τον Tom Blomqvist (γιος του Παγκόσμιου Πρωταθλητή WRC και νικητή του Acropolis 1984), τους νικητές της Ινδιανάπολης, Helio Castroneves και Simon Pagenaud, και τον Colin Braun.

Με την μικρότερη διαφορά στην ιστορία της IMSA, για 16 μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου, κρίθηκε η νίκη της κλάσης LMP2, υπέρ του Oreca 07 των Fred Poordad, Francesco Pizzi, James Allen και Giamaria Bruni.

Στην κλάση LMP3 νίκησε το Duqueine D08 με οδηγούς τους Anthony Mantella, Wayne Boyde, Nicco Varrone και Thomas Merrill.

Τη νίκη στα GTD Pro πήρε η Mercedes AMG GT3 με τους Cooper Macneil, Daniel Juncadella, Jules Gounon, Maro Angel στο τιμόνι.

BMW Μ Hybrid V8 IMSA

BMW Μ Hybrid V8

Τέλος στην κλάση GTD νίκησε η Aston Martin Vantage GT3 των Roman De Angelis, Marco Sorensen, Ian James και Darren Turner.

Διπλός θρίαμβος λοιπόν στο ντεμπούτο του υπεραυτοκινήτου της Acura, και υποθέτουμε είναι θέμα χρόνου πριν πάρουν την απόφαση να το φέρουν και στο LeMans ως Honda. Ως τότε, φέτος θα το απολαμβάνουμε στα σιρκουί της IMSA.