To νέο Audi activesphere concept αλλάζει τα δεδομένα
Το Audi activesphere concept είναι το τέταρτο κατά σειρά πρωτότυπο της οικογένειας sphere της γερμανικής εταιρείας - και συνάμα μια καινοτόμα πρόταση στα crossover coupe μοντέλα του μέλλοντος.
Συνδυάζοντας κορυφαίες τεχνολογίες και σχεδιαστικά στοιχεία από διαφορετικούς κόσμους, το Audi activesphere concept που επισήμως αποκαλύπεται σήμερα ύστερα από πολλά teasers του Γερμανού κατασκευαστή είναι, εν πολλοίς, ένα ευέλικτο από κάθε σκοπιά όχημα, το οποίο εφοδιάζεται με ένα σύστημα κίνησης και μία ανάρτηση που το καθιστούν εξίσου ικανό τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Ως υπερυχωμένο κουπέ που είναι τόσο κομψό όσο και δυναμικό, διαθέτει συγχρόνως κλασικές αναλογίες και γραμμές που παραπέμπουν σε crossover. Ωστόσο, αν ο οδηγός το επιθυμεί, μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα, το Audi activesphere concept μπορεί να μετατραπεί σε pick-up(!) για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού με χώρο, για παράδειγμα, για δύο ηλεκτρικά ποδήλατα στο πίσω μέρος.
Οι διαστάσεις του αμαξώματος (4,98×2,07×1,60 μ.), όπως και το γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2,97 μ., καθιστούν το Audi activesphere concept επίτιμο μέλος της premium κατηγορίας. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι είναι εξαιρετικά κοντοί και στις δύο περιπτώσεις, ενώ χαρακτηριστικοί είναι τόσο οι τροχοί των 22 ιντσών όσο και τα ελαστικά διαστάσεων 285/55 τα οποία είναι αρκετά ογκώδη – και συνάμα ικανά για προκειμένου να αντεπεξέρχονται σε όλους τους τύπους εδαφών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόσταση του αμαξώματος Audi activesphere concept από το έδαφος είναι μεταβλητή και μπορεί να αυξηθεί κατά 40 χιλιοστά από το βασικό ύψος των 208 χιλιοστών, ή να μειωθεί, επίσης κατά 4 εκατ., κατά την οδήγηση στο δρόμο. Σύμφωνα με την Audi, η γωνία προσέγγισης του πρωτοτύπου είναι 18,9 μοίρες και η γωνία αναχώρησης 28,1 μοίρες. Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο σχεδίαης ξεχωρίζουν οι πόρτες, οι οποίες είναι στερεωμένες στις κολόνες A και C μπροστά και πίσω και ανοίγουν σε αντίθετες κατευθύνσεις, ενώ χαρακτηριστική είναι η απουσία της κολώνας Β.
Audi activesphere concept: Στην πρίζα
Διαθέτοντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης τελευταίας γενιάς και τεχνολογία γρήγορης φόρτισης, χάρη στην εξελιγμένη αρχιτεκτονική PPE που αναπτύχθηκε από την Audi σε συνεργασία με την Porsche, το activesphere concept εντάσσεται στην οικογένεια των πρωτότυπων οχημάτων sphere της εταιρείας – μετά τα Audi skysphere concept και Audi grandsphere concept τοy 2021 και το Audi urbansphere concept που είδαμε το 2022.
Σύμφωνα με τους εμπνευστές και δημιουργούς του, η αυτονομία του ηλεκτρικού πρωτοτύπου ξεπερνά τα 600 χλμ., με την τεχνολογία των 800 volt να προσφέρει ταχεία φόρτιση.
Ο Oliver Hoffmann, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και υπεύθυνος τεχνικής εξέλιξης της Αudi, είπε: «Τα πρωτότυπα οχήματα sphere δείχνουν το όραμά μας για την premium κινητικότητα του μέλλοντος. Βιώνουμε μια αλλαγή, ειδικά στο εσωτερικό των μελλοντικών μας μοντέλων Audi. Το εσωτερικό γίνεται ένα μέρος όπου οι επιβάτες αισθάνονται σαν στο σπίτι τους και μπορούν να συνδεθούν με τον έξω κόσμο ταυτόχρονα».
Το καινοτόμο εσωτερικό του Audi activesphere concept
Η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης του Audi activesphere concept σε κατάλληλα εδάφη δίνει στους οδηγούς και τους επιβάτες ένα νέο επίπεδο ελευθερίας, το οποίο συνδυάζει τον φυσικό και τον εικονικό κόσμο (δηλαδή τη μικτή πραγματικότητα) προβάλλοντας ψηφιακό περιεχόμενο στα οπτικά τους πεδία σε πραγματικό χρόνο, όπως εικόνα του πραγματικού περιβάλλοντος και της διαδρομής. Σε αυτό το… σενάριο, το ταμπλό, το τιμόνι και τα πεντάλ εξαφανίζονται σε μια αόρατη θέση.
Από εκεί και πέρα, η αρχιτεκτονική και η συνολική αίσθηση του χώρου στο εσωτερικό καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την υψηλή, ενιαία κεντρική κονσόλα. Ταυτόχρονα, τα τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα είναι αναρτημένα σαν προεκτάσεις της τελευταίας, με το άνω άκρο της εσωτερικής πλευράς του πλαισίου τους να έχει οριζόντια σχήμα θυμίζοντας υποβραχιόνιο.
Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης του Audi activesphere concept
Το Audi activesphere concept εφοδιάζεται με μια μπαταρία αγνώστων λοιπών στοιχείων με χωρητικότητα που κυμαίνεται κοντά στις 100 kWh και βρίσκεται εγκατεστημένη χαμηλά, μεταξύ των αξόνων. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες που κινούν το πρωτότυπο είναι δύο και αποδίδουν συνδυαστική ισχύ 325 kW και ροπή 720 Nm.
Η καρδιά της τεχνολογίας κίνησης σε όλα τα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα PPE εξασφαλίζει ισχύ φόρτισης έως και 270 kW – και κατ’ επέκταση χρόνο φόρτισης που πλησιάζει κατά πολύ τον αντίστοιχο που απαιτείται σήμερα για τον ανεφοδιασμού ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εν προκειμένω, μόλις 10 λεπτά είναι αρκετά προκειμένου η μπαταρία να ανακτήσει ενέργεια για την κάλυψη μιας διαδρομής μήκους 300 χλμ.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, σε λιγότερο από 25 λεπτά, η μπαταρία του Audi activesphere concept μπορεί να φορτίζει από το 5 έως το 80 τοις εκατό της μέγιστης χωρητικότητάς της.