IMSA: Ο Blomqvist στην pole της Daytona

O Tom Blomqvist, γιος του νικητή του Acropolis Stig Blomqvist, φέρνει το Acura στην pole της Daytona, καθώς 9 υπεραυτοκίνητα αναμετρώνται πρώτη φορά στην IMSA.

Μια νέα εποχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού ξεκινά φέτος, χάρη στα υπεραυτοκίνητα των αγώνων αντοχής, στην κλάση LMDh της IMSA και την αντίστοιχη κλάση Hypercar του FIA/WEC.

Με τις κατατακτήριες για τις 24 Ώρες της Daytona, εναρκτήριο αγώνα της IMSA, που ολοκληρώθηκαν χθες βράδυ ώρα Ελλάδας, είδαμε πρώτη φορά τα 9 υπεραυτοκίνητα 4 κορυφαίων κατασκευαστών να αναμετρώνται για την πρωτιά.

Αν είδατε ζωντανά τις κατατακτήριες, στον σύνδεσμο που σας είχαμε δώσει, ελπίζουμε θα συμφωνήσετε πως το υπεραυτοκίνητο της Cadillac κερδίζει τα καλλιστεία.

Ειδικά η χρυσαφένια Cadillac, έγραφε στην κάμερα καλύτερα από κάθε άλλο από τα συνολικά 61 αυτοκίνητα που συμμετείχαν χθες στις κατατακτήριες, στις 5 διαφορετικές κλάσεις της IMSA. Εδώ μπορείτε να απολαύσετε τον επικό ήχο της μπλε Cadillac, την οποία θα δούμε και στο WEC.

Στην πίστα όμως, οι 3 Cadillac V-LMDh, όπως και οι 2 BMW Hybrid V8, αποδείχτηκε ότι δεν έχουν ακόμη «ξεκλειδώσει» όλη τους την ταχύτητα, πράγμα αναμενόμενο, αφού έχουν κάνει λιγότερες δοκιμές από τα 2 Acura (Honda) ARX 06 και τις 2 Porsche 963.

Porsche 963 IMSA

Porsche 963

Σημειώνουμε πάντως ότι οι διαφορές δεν είναι μεγάλες, αφού ο πρώτος από τον τελευταίο των κατατακτηρίων απείχαν λιγότερο από δευτερόλεπτο και σε έναν 24ωρο αγώνα μπορεί να συμβούν πολλά, οπότε και τα 9 υπεραυτοκίνητα διεκδικούν τη νίκη.

Η pole, λοιπόν, όπως είχε ήδη φανεί από τα ελεύθερα δοκιμαστικά, παίχτηκε ανάμεσα σε Acura και Porsche, με την Acura να βάζει από την αρχή ψηλά τον πήχη και την Porsche να διεκδικεί δυνατά.

Τόσο δυνατά που ο Nick Tandy, ενώ βρισκόταν σε γύρο που έδειχνε πως θα του δώσει την pole, καβάλησε άγαρμπα ένα κερμπ και κατέληξε στα προστατευτικά λάστιχα, σπάζοντας εκεί τα μισά αεροδυναμικά βοηθήματα της Porsche 963, και λαμβάνοντας έτσι τον καθόλου κολακευτικό άτυπο τίτλο του πρώτου οδηγού που στραπατσάρισε ένα υπεραυτοκίνητο της IMSA.

Στην εκπνοή των κατατακτηρίων, λοιπόν, ο Tom Blomqvist ολοκλήρωσε έναν περφεξιονιστικό γύρο, που έφερε το Acura στην πρώτη pole της νέας εποχής της IMSA και των αγώνων αντοχής.

Cadillac IMSA

Cadillac V-LMDh

Ο 29χρονος Tom Blomqvist είναι γιος του θρυλικού Stig Blomqvist, νικητή του Ράλι Acropolis και Παγκόσμιου Πρωταθλητή WRC 1984, με τα Audi Quattro, και έχει τριπλή ιθαγένεια, Σουηδική λόγω του πατέρα του, Βρετανική λόγω της μητέρας του, και Νεοζηλανδική, καθώς εκεί βρίσκεται η μόνιμη κατοικία του.

Μολονότι όνειρό του ήταν η Formula 1, και παρά το γεγονός ότι το 2014 στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 3 ήρθε 2ος, πίσω μόνο από κάποιον Esteban Ocon και μπροστά από κάποιον … Max Verstappen, δεν του δόθηκε ποτέ ευκαιρία να ανεβεί την ιεραρχία των μονοθεσίων.

Tom Blomqvist έτρεξε στο DTM, τη Formula E και το WEC, ώσπου βρήκε φιλόξενο καταφύγιο στους Αμερικανικούς αγώνες, όπως τόσοι άλλοι ταλαντούχοι οδηγοί από όλο τον κόσμο, και ανακηρύχθηκε μάλιστα Πρωταθλητής IMSA 2022.

 
IMSA Acura Blomqvist

Acura και Tom Blomqvist, καλπάζοντας προς την pole της Daytona

«Τι θαυμάσιο αυτοκίνητο έχουμε», έγραψε στα ΜΚΔ ο Tom Blomqvist, αμέσως μετά την pole, και συμπλήρωσε, «φέρτε γρήγορα το επόμενο Σαββατοκύριακο», που διοργανώνεται ο κλασικός 24ωρος αγώνας.

Δεύτερος στις κατατακτήριες ήταν ο Βραζιλιάνος Felipe Nasr, με την άλλη Porsche 963. Ο Nasr, Πρωταθλητής IMSA 2018 και 2021, είχε τρέξει με την Sauber στη Formula 1 το 2015 και το 2016, και σχολίασε ότι αυτά τα νέα, υβριδικά υπεραυτοκίνητα της IMSA είναι τόσο διασκεδαστικά όσο τα υβριδικά Formula 1.

Στις τέσσερις μικρότερες κατηγορίες της IMSA, την pole στην LMP2 πήρε ο βετεράνος 51χρονος Τεξανός Ben Keating με ORECA 07, στην LMP3 ο 18χρονος Χιλιανός Nico Pino με μια όμορφη Ligier JS P320 ενώ οι Mercedes AMG GT3 σάρωσαν τις δύο κλάσεις GT , με τον γνώριμό μας από το DTM 37χρονο Γερμανό Maro Engel και τον 30χρονο Βρετανο-γερμανο-ελβετό Philip Ellis.

Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων.

Με κλικ στα κόκκινα γράμματα, μπορείτε να δείτε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές της μάχης για την Pole στη Daytona.

Οι 24 Ώρες της Daytona, σημαντικότερος αγώνας της IMSA και από τους σημαντικότερους στον κόσμο, διοργανώνονται το Σαββατοκύριακο 28-29 Ιανουαρίου. Από τους 4 κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων που φέτος συμμετέχουν, η Porsche έχει νικήσει εδώ 18 φορές, η Cadillac 4, η Acura 2 και η ΒΜW μία φορά.

 
IMSA Tom Blomqvist

Tom Blomqvist

 

 
Tags: