Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Ο μαγικός αριθμός 9 του Sebastien Ogier

Ο Sebastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1) σημείωσε την ένατη νίκη της καριέρας του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με τον teammate του Kalle Rovanpera να κάνει το «1-2» για την Toyota.

Το φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο μπορεί να μην είχε ούτε νιφάδα χιονιού ώστε να κάνει τα πράγματα συναρπαστικά και περίπλοκα, ωστόσο μας πρόσφερε μια ακόμη ξεχωριστή παράσταση στην οποία βασικός πρωταγωνιστής ήταν ο Sebastien Ogier.

O 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής από την αρχή του αγώνα, φαινόταν πως θέλει όσο τίποτα να κερδίσει για ένατη φορά στο Μόντε και αυτό το έδειξε με το καλημέρα. Ο Γάλλος έχοντας δίπλα του τον Vincent Landais δημιούργησε στο τέλος της δεύτερης ημέρας μια διαφορά 36 δευτερολέπτων από τους υπόλοιπους μνηστήρες που ήθελαν τη νίκη, βάζοντας γερά θεμέλια για ακόμη μία επιτυχία.

Στη συνέχεια ο οδηγός της Toyota οριοθέτησε τον ρυθμό του με μόνο στόχο να φέρει το Toyota GR Yaris Rally1 στον τερματισμό. Αυτό εν τέλει κατέστη εφικτό, με τον Sebastien Ogier να πανηγυρίζει την 56η νίκη της καριέρας του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και την νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ο Γάλλος με την επιτυχία του αυτή έγινε ο πολυνίκης του αγώνα, αφήνοντας τον μεγάλο του αντίπαλο Sebastien Loeb στη δεύτερη θέση με 8 νίκες.

Το βάθρο του Ράλλυ Μόντε Κάρλο συμπλήρωσαν οι πρωταθλητές Kalle RovanperaJonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) και Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).

Πως έφτασε ο Sebastien Ogier στη νίκη

Έχοντας ξεκινήσει την τέταρτη και τελευταία ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο με διαφορά 16 δευτερολέπτων από τους δεύτερους Kalle RovanperaJonne Halttunen, οι Sebastien Ogier-Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) γνώριζαν πως είχαν το πάνω χέρι όσον αφορά την κατάκτηση της νίκης.

Με την ολοκλήρωση του πρώτου loop των δύο επαναλαμβανόμενων ειδικών διαδρομών συνολικού μήκους 33,94 αγωνιστικών χιλιομέτρων, οι Ogier-Landais είχαν αυξήσει τη διαφορά από τους teammate τους Rovanpera-Halttunen στα 17,2” (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Το γαλλικό πλήρωμα της Toyota με τον ταχύτερο χρόνο που πέτυχε στην προτελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα έβαλε τέλος στις ελπίδες για νίκη των Kalle RovanperaJonne Halttunen, αυξάνοντας τη διαφορά στα 32,5 δευτερόλεπτα.

Έτσι, η καταληκτική Power Stage μήκους 15,12 αγωνιστικών χιλιομέτρων, απέκτησε διαδικαστικό χαρακτήρα καθώς οι Ogier-Landais με το Toyota GR Yaris Rally1, αρκέστηκαν στο να σημειώσουν τον 5ο ταχύτερο χρόνο, πανηγυρίζοντας τη νίκη στο φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Ο Ogier ήταν πολύ χαρούμενος με τη νίκη του λέγοντας πως είναι πολύ σημαντικό να κερδίζω στο αγαπημένο μου Ράλλυ. Ταυτόχρονα έδωσε τα εύσημα στον συνοδηγό του Vincent Landais, ο οποίος σύφωνα με τον Γάλλο 8ακις Παγκόσμιο Πρωταθλητή ήταν άψογος. Δεν σχολίασε κάτι για το ρεκόρ των 9 νικών, καθώς θέλει να απολαύσει τη σημερινή του επιτυχία.

Από την άλλη, οι πρωταθλητές Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), μπορεί να ολοκλήρωσαν τον αγώνα στη δεύτερη θέση ωστόσο έφυγαν από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο με αρκετούς βαθμούς που θα τους βοηθήσουν στην υπεράσπιση του τίτλου τους. Ο Φινλανδός οδηγός για πρώτη φορά ανεβαίνει στο βάθρο στο Μόντε στην κατηγορία Rally1, ενώ σε συνδυασμό με την νίκη του στην Power Stage πρακτικά οδηγεί την κούρσα του πρωταθλήματος καθώς ο Ogier δεν θα λάβει μέρος σε όλους τους αγώνες του θεσμού.

Όσον αφορά την αγωνιστική απόδοση του νεαρού Φινλανδού στα γαλλικά βουνά αυτή κρίνεται ανταγωνιστική αν αναλογιστούμε πως πάλευε για τη νίκη με τον “Monte Master” Sebastien Ogier. Ο Rovanpera σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 6 ειδικές διαδρομές προσπαθώντας να ασκήσει πίεση στον Γάλλο.

Μπορεί στο τέλος να μην τα κατάφερε ωστόσο σύμφωνα με τον επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, Jari Matti Latvala θα είναι ο επόμενος νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Οι τρίτοι στην κατάταξη Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), σαφώς και δεν ήταν ευχαριστημένοι από την αγωνιστική τους απόδοση. Ο Βέλγος χαρακτηριστικά δήλωσε πως υπολείπονται σε ταχύτητα και πως είχε αρκετή φθορά στα ελαστικά του σε σχέση με τους υπόλοιπους όλες τις ημέρες του αγώνα. Παράλληλα δήλωσε πως δεν γίνεται να παίρνει συνεχώς ρίσκα καθώς δεν μετουσιώνονται σε ταχύτερους χρόνους.

Στην τέταρτη θέση της κατάταξης, τερμάτισαν οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Οι Βρετανοί της Toyota προσπάθησαν να ανακτήσουν τον χαμένο χρόνο μετά το κλατάρισμα του ελαστικού που είχαν στο πρωινό loop της δεύτερης ημέρας, ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό.

Ο Evans κατά διαστήματα έδειξε πως μπορεί να κινηθεί σε ανταγωνιστικό ρυθμό, εντούτοις δεν απέφυγε κάποια λάθη τα οποία του στέρησαν τη δυνατότητα να βρεθεί σε απόσταση βολής από τις θέσεις του βάθρου. Παρολαυτά το πλήρωμα δήλωσε πως είναι χαρούμενο από τον ρυθμό που είχαν καθόλη τη διάρκεια του αγώνα.

Μια θέση πιο πίσω, πέμπτοι γενικής, ολοκλήρωσαν το Ράλλυ Μόντε Κάρλο οι Ott Tanak-Martin Jarveoja. Γνωρίζοντας πως το Μόντε είναι ένας περίπλοκος αγώνας, ο Tanak αποφάσισε να κινηθεί συντηρητικά καθώς δεν ήθελε η πρώτη του επαφή με το Ford Puma Rally1, να συνδυαστεί με ένα άσχημο αποτέλεσμα. Ο Εσθονός έχει κάθε λόγο να αισιοδοξεί για τη συνέχεια, αφού κατέκτησε σημαντικούς βαθμούς τόσο για τον ίδιο όσο και για την M-Sport Ford.

Ο Ott Tanak που λίγο έλειψε να κερδίσει την Power Stage (2ος ταχύτερος χρόνος) μετά το τέλος του αγώνα δήλωσε πως είναι ευχαριστημένος αλλά έχουν πολύ δουλειά μπροστά τους ώστε να βρεθούν στο επίπεδο που θέλουν. Παράλληλα έριξε τα καρφιά του για τα όσα πέρασε στη Hyundai τα τρία τελευταία χρόνια.

Στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης ολοκλήρωσαν με δραματικό τρόπο τον αγώνα οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1). Το πλήρωμα στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα λίγο έλειψε να χάσει την έκτη θέση καθώς αντιμετώπισε ένα περίεργο μηχανικό πρόβλημα στο πίσω αριστερό μέρος του Toyota GR Yaris Rally1. Ο Ιάπωνας στην κάμερα του WRC TV δήλωσε πως δεν κατάλαβε τι συνέβη και πως είναι πολύ τυχερός που κατάφερε να τερματίσει.

Οι Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1), σίγουρα θα θέλουν να ξεχάσουν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Το πλήρωμα δεν μπόρεσε να βρει σε κανένα σημείο του αγώνα τον ρυθμό που ήθελε, ενώ είχε να αντιμετωπίσει και ένα σημαντικό πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα του Κορεάτικου αγωνιστικού. Ο Ισπανός συνεχώς έκανε αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκινήτου ωστόσο η κατάσταση δεν βελτιώθηκε σε κανένα σημείο, χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός πως στο τέλος της τρίτης ημέρας ο Sordo στην κάμερα του WRC TV δήλωσε πως είναι σε απόγνωση και πως δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο. Παρά τα προβλήματα της έλλειψης ρυθμού το πλήρωμα τερμάτισε στην έβδομη θέση.

Μια θέση πιο κάτω συναντάμε τους Esapekka Lappi-Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1). Το νέο πλήρωμα της Κορεατικής φίρμας δεν μπόρεσε να πετύχει κάτι καλύτερο από την όγδοη θέση στο ντεμπούτο του. Ο Φινλανδός οδηγός ολοκληρώνοντας τον αγώνα δήλωσε πως είναι δυσαρεστημένος από την αγωνιστική του απόδοση καθώς δεν μπόρεσε να είναι ανταγωνιστικός σε κανένα σημείο του αγώνα. Το μόνο θετικό που κρατάει ο Lappi από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι τα αγωνιστικά χιλιόμετρα που μπόρεσε και διένυσε με το νέο του αυτοκίνητο.

Με τα δύο εναπομείναντα πληρώματα αυτοκινήτων Rally1 να έχουν χάσει πολύ χρόνο, στη βαθμολογούμενη δεκάδα βρέθηκαν οι κορυφαίοι συνδυασμοί με αυτοκίνητα Rally2.

Ο λόγος για τους Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia RS Rally2), και Yohan Rossel-Benjamin Boulloud (Citroen C3 Rally2), οι οποίοι ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην ένατη και δέκατη θέση.

Οι Jourdan Serderlidis-Frederic Miclotte (Ford Puma Rally1), ολοκλήρωσαν το Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην 22η θέση.

Στο WRC 2οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov με το Skoda Fabia RS Rally2, έπρεπε να παλέψουν μέχρι το τέλος καθώς είδαν τη διαφορά που είχαν χτίσει να εξανεμίζεται μετά το χτεσινό κλατάρισμα. Μπαίνοντας στην τελευταία ειδική διαδρομή η διαφορά που είχαν από τους δεύτερους Yohan Rossel-Benjamin Boulloud (Citroen C3 Rally2), ήταν κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα.

Το πλήρωμα εν τέλει κατάφερε να κερδίσει για μόλις 4,5 δευτερόλεπτα, με τον Gryazin να πανηγυρίσει αλά Κριστιάνο Ρονάλντο. Οι Yohan Rossel-Benjamin Boulloud (Citroen C3 Rally2), οι οποίοι τερμάτισαν στη δεύτερη θέση του WRC 2, δήλωσαν πως έδωσαν τα πάντα και πως είναι χαρούμενοι με το αποτέλεσμα. Στην τρίτη θέση ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Pepe Lopez-Borja Rozada (Hyundai i20 Rally2).

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα συνεχιστεί στις 9-12 Φεβρουαρίου, με το Ράλλυ Σουηδίας.

Τελική Κατάταξη – Top 10

Νικητές Ε.Δ.: Ogier 9, Rovanpera 6, Neuville 2, Evans 1

Αποτελέσματα Power Stage: 1. Rovanpera-Halttunen (5 βαθμοί), 2. Tanak-Jarveoja (4 βαθμοί), 3. Evans-Martin (3 βαθμοί), 4. Neuville-Wydaeghe (2 βαθμοί), 5. Ogier-Landais (1 βαθμός)

Βαθμολογία:

Οδηγοί: 1. Ogier 26, 2. Rovanpera 23, 3. Neuville 17, 4. Evans 15, 5. Tanak 14, 6. Katsuta 8, 7. Sordo 6, 8. Lappi 4, 9. Gryazin 2, 10. Rossel 1

Κατασκευαστές: 1. Toyota 51, 2. Hyundai 27, 3. M-Sport Ford 16

Αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο και βαθμολογίες, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, WRC