Η λύση της Hyundai στη ζέστη του Ακρόπολις

Με τις θερμοκρασίες στο Ράλι Ακρόπολις να αγγίζουν ιστορικά υψηλά και το εσωτερικό των αγωνιστικών να θυμίζει… σάουνα στους 70°C, η Hyundai ετοιμάστηκε κατάλληλα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ένα νέο σύστημα ψύξης κράνους για τους οδηγούς της.

 

Το Ράλι Ακρόπολις θεωρείται από τα πιο σκληρά του WRC – όχι μόνο λόγω του κακοτράχαλου τερέν, αλλά και λόγω της εξαντλητικής ζέστης, ειδικά φέτος, που το event επέστρεψε στον Ιούνιο, μήνα με σαφώς υψηλότερες θερμοκρασίες σε σχέση με τα πιο «ήπια» Σεπτέμβρια των προηγούμενων ετών.

Ψυχρή ανάσα από την οροφή

Η Hyundai εξέλιξε και χρησιμοποίησε στο Ακρόπολις ένα σύστημα διοχέτευσης ψυχρού αέρα απευθείας στο κράνος των οδηγών. Μέσα από έναν σωλήνα που παίρνει αέρα από τον αεραγωγό της οροφής του i20 N, ο αέρας καταλήγει σε ειδικές οπές στο κράνος, προσφέροντας δροσιά απευθείας στο κεφάλι του οδηγού.

«Το δοκιμάσαμε πριν το Ράλι Κένυας και αποφασίσαμε να το χρησιμοποιήσουμε φέτος στο Ακρόπολις. Δουλεύει, φυσάει όντως δροσερό αέρα, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο κρατάει πραγματικά το κεφάλι δροσερό σε μεγάλες ειδικές», δήλωσε ο Thierry Neuville.

Ο team-mate του, Adrien Fourmaux, συμπλήρωσε: «Το χρησιμοποίησα πρώτη φορά στις δοκιμές. Μερικοί οδηγοί το προτιμούν, άλλοι όχι. Όταν έχει 40 βαθμούς έξω και 70 μέσα στο αυτοκίνητο, όσες μονώσεις κι αν βάλεις, η ζέστη δεν συγχωρεί».

Όλα βράζουν

Το τεχνικό προσωπικό της ομάδας εργάστηκε επίσης για να ενισχύσει τη μόνωση στον θάλαμο οδηγών, αλλά όπως παραδέχτηκαν οι ίδιοι, «με τέτοια ηλιακή ακτινοβολία, λίγα μπορούν να γίνουν». Η ενυδάτωση παραμένει ο βασικός τρόπος προστασίας, με τους οδηγούς να καταναλώνουν συνεχώς νερό, παρότι οι τρεις λίτρα στο camel bag δεν φτάνουν ποτέ.

Τι λένε οι αντίπαλοι

Η Toyota, για να μειώσει τη θερμότητα στο cockpit, εγκατέλειψε τη μαύρη αγωνιστική της εμφάνιση και την αντικατέστησε με ασημί, ανακλώντας καλύτερα τον ήλιο. Ωστόσο, ακόμη κι έτσι, όπως σημείωσε ο Sébastien Ogier:

«Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αφήνουμε όσο περισσότερο αέρα γίνεται να μπει μέσα. Όμως όταν ο αέρας μοιάζει με σεσουάρ, λίγη σημασία έχει…»

Ο Kalle Rovanperä εξήγησε πως ο μεγαλύτερος εχθρός είναι το πυρωμένο κράνος«Το σώμα αντέχει, το μυαλό είναι το πρόβλημα. Ο εγκέφαλος λιώνει μέσα στο κράνος όταν δεν έχεις καθόλου ροή αέρα…»

Η Hyundai λοιπόν δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια. Το νέο σύστημα κράνους είναι ένα πρώτο βήμα προς μια πιο δροσερή εμπειρία στο εσωτερικό των Rally1 αυτοκινήτων – γιατί όπως φαίνεται, όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία, τόσο μεγαλύτερη αξία αποκτά η τεχνολογία ψύξης στην επιβίωση… και την απόδοση.

Σοβαρό ατύχημα για τον Νίκο Αμούτζα στο Acropolis Rally

Ακρόπολις: Ημέρα επιβίωσης – Ο ήλιος "λύγισε" οδηγούς και ομάδες