Αντίο για πάντα, Aston Martin DBS
Όλα τα καλά έχουν ένα τέλος. Εν προκειμένω, η νέα 770 Ultimate σηματοδοτεί το κύκνειο άσμα της Aston Martin DBS και εμμέσως πλην σαφώς του 12κύλινδρου κινητήρα της.
Όπως υποδηλώνει το όνομά της, η άρτι παρουσιασθείσα 770 Ultimate είναι η τελευταία… πράξη του έργου που ακούει στο όνομα «Aston Martin DBS». Και συνάμα, η πιο ισχυρή Aston Martin παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ, αλλά και η πιο γρήγορη DBS μέχρι σήμερα.
Διαθέσιμη στις εκδόσεις αμαξώματος Coupe και Volante, η νέα DBS 770 Ultimate θα κατασκευαστεί σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό – 300 Coupe και 199 «ξεσκούφωτες» – που έχουν ήδη προπωληθεί, όπως μας ενημερώνει σήμερα η βρετανική εταιρεία.
Η «καταληκτική» DBS με την χαρακτηριστική ονομασία 770 Ultimate συνεχίζει να παίρνει κίνηση από τον V12 κινητήρα των 5,2 λίτρων της Aston Martin, που για την περίσταση αποδίδει 770 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και ροπή 900 Nm από τις 1.800 έως και τις 5.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα που φτάνει τα 340 χλμ./ώρα.
Η αναβάθμιση της απόδοσης οφείλεται στις τροποποιήσεις στην εισαγωγή και την ανάφλεξη καθώς και στην αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης κατά 7%. Η ισχύς περνά στους πίσω, ασφαλώς, τροχούς του αυτοκινήτου μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF και ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Επιπλέον, η DBS 770 Ultimate διαθέτει τροποποιήσεις στη μονάδα ελέγχου του κιβωτίου, καθώς και κεραμικά φρένα με δίσκους 410×38 χλστ. και 360×32 χλστ. εμπρός και πίσω.
Ενισχυμένη είναι και η κολώνα του τιμονιού, ενώ αναπόσπαστα στοιχεία της νέας DBS 770 Ultimate είναι το διαφορετικό set-up της ανάρτησης Adaptive Damping System και η ενίσχυση της πλευρικής ακαμψίας του εμπρός άκρου του αυτοκίνητου κατά 25% – η συνολική πάντως στρεπτική ακαμψία του πλαισίου είναι βελτιωμένη σε σχέση με τις «απλές» DBS κατά μόλις 3%.
Όπως και με την αναβαθμισμένη Aston Martin DBX 707, η DBS 770 Ultimate ξεχωρίζει σχεδιαστικά σε σχέση τα υπόλοιπα και πιο ταπεινά αδέλφια της γκάμας χάρη σε μια πιο επιθετική σχεδίαση. Πιο συγκεκριμένα, ένας μεγάλος αεραγωγός στο καπό σε σχήμα πετάλου βελτιώνει την ψύξη του κινητήρα, ενώ ένας πρόσφατα σχεδιασμένος διαχωριστής, που αυξάνει την κάθετη δύναμη στο εμπρός μέρος, πλαισιώνεται από ένα ζεύγος μεγαλύτερων αεραγωγών που ενισχύουν τη ροή του αέρα και παραπέμπουν στην DBS προηγούμενης γενιάς.
Άλλες βασικές διαφορές σε σχέση με την στάνταρ DBS περιλαμβάνουν μια σειρά από εξαρτήματα αμαξώματος από carbon, έναν εξατομικευμένο πίσω διαχύτη και μια νέα σχεδίαση ζαντών σε διάσταση 21 ιντσών που παραπέμπουν σε μορφή σε εκείνες που «φορούν» οι Valkyrie και Victor. Σε αντίθεση με τις εξωτερικές επιφάνειες, το εσωτερικό φέρει λιγότερες αλλαγές, διαθέτοντας διαφορετικά δερμάτινα καθίσματα με επένδυση Alcantara, μοναδικούς χρωματισμούς στα επιμέρους υλικά και επιφάνειες καθώς και το χαρακτηριστικό σήμα «DBS 770 Ultimate» χαραγμένο με λέιζερ.
Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια: