Ράλλυ Μόντε Κάρλο – Preview: Η παράσταση αρχίζει
Αναμονή τέλος, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ξεκινά με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο – Ενημερωθείτε για τον αγώνα, τα νέα των ομάδων και το τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Η αναμονή για τους φίλους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έφτασε στο τέλος της καθώς τις επόμενες ημέρες ξεκινά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο (19-22 Ιανουαρίου), το οποίο σηματοδοτεί την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς του θεσμού.
Ομάδες και πληρώματα βρίσκονται ήδη στο Πριγκιπάτο του Μονακό για τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς και όλοι περιμένουν με αγωνία τη δεύτερη υβριδική σεζόν του WRC.
Το ξεχωριστό Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο δεν έχει αποκτήσει τυχαία την φήμη του διασημότερου αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Το εκπληκτικό θέαμα στις εντυπωσιακές ειδικές διαδρομές των γαλλικών Άλπεων, οι ενθουσιώδεις θεατές αλλά κυρίως, ο απρόβλεπτος χαρακτήρας έχουν καταστήσει το Ράλλυ Μόντε Κάρλο σε αγώνα-θρύλο που ξεφεύγει από τα όρια του WRC.
Η κοσμοπολίτικη αύρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με την εκκίνηση εμπρός από το Καζίνο στο Μονακό, αποτελεί σήμα-κατατεθέν για όλο το πρωτάθλημα, ενώ η παρουσία αρκετών celebrities προσθέτει πόντους στη φήμη του διάσημου αγώνα.
Στο αγωνιστικό κομμάτι, οι καιρικές συνθήκες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα του αγώνα, με την επιλογή των κατάλληλων ελαστικών να έχει μεγάλη σημασία. Η ευμετάβλητη πρόσφυση στις ειδικές διαδρομές, καθιστά την σωστή επιλογή ελαστικών ζωτικής σημασίας, ενώ η παρουσία έμπειρων gravel crews για επιβεβαίωση-διόρθωση των σημειώσεων μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Ακόμη και αν τα παραπάνω υλοποιηθούν σωστά, μπορεί εν τέλει να μην προκύψει το επιθυμητό αποτέλεσμα καθώς στα γαλλικά βουνά, οι αγωνιζόμενοι από ειδική σε ειδική (διαδρομή) μπορεί να συναντήσουν από στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, μέχρι χιόνι-πάγο ή μαύρο πάγο.
Με γνώμονα όλα αυτά έχουμε και τον παράγοντα τύχη που παίζει σημαντικό ρόλο στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ενώ η εμπειρία σε συνδυασμό με την υπομονή μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Τα ελαστικά κρίνουν το αποτέλεσμα
Όπως τονίσαμε, τα ελαστικά μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο όσον αφορά στην εξέλιξη του αγώνα. Για τον φετινό αγώνα, η Pirelli θα διαθέσει 3.500 ελαστικά, εκ των οποίων τα 800 προορίζονται για τα υβριδικά αυτοκίνητα Rally1.
Κάθε οδηγός έχει δυνατότητα χρήσης έως 38 από 80 διαθέσιμα ελαστικά. Συνολικά οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 24 Pirelli P Zero πολύ μαλακής γόμας, 20 Pirelli P Zero μαλακής γόμας, 24 Pirelli Sottozero STZ-B με καρφιά και 12 Pirelli Sottozero STZ-B χωρίς καρφιά.
Οι πρωταγωνιστές
Λόγω περιορισμού στον αριθμό συμμετεχόντων από τη διοργάνωση, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα συμμετάσχουν 75 πληρώματα, με την προσοχή να στρέφεται στα 10 υβριδικά αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1.
Ας δούμε αναλυτικά πώς θα παραταχθούν οι ομάδες στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Toyota Gazoo Racing
Η ομάδα του Jari-Matti Latvala θα ξεκινήσει από το Πριγκιπάτο την προσπάθεια υπεράσπισης των δύο τίτλων που κατέκτησε πέρυσι. Η ιαπωνική μάρκα θα βρεθεί στις ειδικές διαδρομές με 4 Toyota Yaris Rally1. Ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier ο οποίος και φέτος θα κάνει σποραδικές εμφανίσεις θα έχει δίπλα του τον Vincent Landais. Οι πρωταθλητές Kalle Rovanpera-Jonne Haltunen καλούνται να υπερασπιστούν το στέμμα τους, ωστόσο δεν πιστεύουμε ότι θα τα δώσουν όλα με το καλημέρα.
Ακόμη δύο εργοστασιακά Toyota GR Yaris Rally1 θα μοιραστούν οι Elfyn Evans-Scott Martin και οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston, οι οποίοι θα ακολουθήσουν πλήρες πρόγραμμα.
Hyundai Shell Mobis
Ο Cyril Abiteboul ο οποίος ανέλαβε το πόστο του διευθυντή της Hyundai Motorsport, θέλει να φέρει έναν αέρα αλλαγής στην Κορεάτικη φίρμα. Το υβριδικό i20 N Rally1 αναμφίβολα έχει εξελιχθεί πάρα πολύ το τελευταίο διάστημα, ωστόσο αυτό μένει να αποδειχθεί στις ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Όσον αφορά τη σύνθεση της ομάδας για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, οι Κορεάτες θα συμμετάσχουν με τρία αυτοκίνητα. Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe θα ηγηθούν της Κορεατικής εταιρείας, ενώ τα υπόλοιπα δύο i20 N Rally1 θα οδηγούν στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς οι Dani Sordo-Candido Carrera και Esapekka Lappi-Janne Ferm.
M-Sport Ford
Η M-Sport Ford το 2023 θέλει να κάνει ένα νέο ξεκίνημα, το υβριδικό Ford Puma Rally1 έχει αποδείξει πως είναι ταχύτατο αλλά χρειάζεται κάποιον ικανό οδηγό ώστε να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για τον λόγο αυτό η Βρετανική ομάδα έφερε ξανά στις τάξεις της τους Ott Tanak-Martin Jarveoja.
Το πλήρωμα το οποίο θα ηγηθεί της επίθεσης της M-Sport Ford, θέλει με τη σειρά του να κάνει ένα νέο ξεκίνημα από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αποδεικνύοντας σε όλους πως μπορεί να είναι η ευχάριστη έκπληξη του φετινού πρωταθλήματος. Τα άλλα δύο υβριδικά Ford Puma Rally1 στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα οδηγούν οι Pierre-Louis Loubet-Nicolas Gilsoul και Jourdan Serderidis-Frederic Miclotte.
Χάρμα οφθαλμών οι συμμετοχές του WRC2
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζεται στη κατηγορία WRC 2, στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς. Οι συμμετέχοντες με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 είναι 41 (!) και ανάμεσα τους συναντάμε σημαντικά ονόματα του WRC.
O πρωταθλητής του WRC2, Emil Lindholm, δεν θα βρίσκεται στο Μόντε Κάρλο ωστόσο αρκετοί θέλουν να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές τους υποχρεώσεις το 2023.
Ο Adrien Fourmaux κάνει ένα νέο ξεκίνημα με την M-Sport Ford αυτή τη φορά στο WRC2. Με το Ford Fiesta Rally2 MkII και συνοδηγό τον Alexandre Coria, ο Γάλλος θέλει να δείξει σε όλους πως μπορεί να επιστρέψει μέσα από το WRC2 στην μεγάλη κατηγορία. Στην ίδια ομάδα και με όμοιο αυτοκίνητο θα βρίσκονται στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και οι Gregoire Munster-Louis Louka.
Με Skoda Fabia RS Rally2, θα λάβουν μέρος στο Μόντε Κάρλο οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson οι οποίοι με τη σειρά τους θέλουν να αποδείξουν πως ο υποβιβασμός στο WRC2 είναι απλά εφήμερος. Οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov, Marco Bulacia-Axel Coronado και Chris Ingram-Craig Drew θα λάβουν μέρος στο Μόντε Κάρλο και αυτοί με Skoda Fabia RS Rally2.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στον αγώνα αναμένεται να έχουν οι Yohan Rossel-Benjamin Boulloud (PH Sport) με Citroen C3 Rally2, όπως και οι Stephane Lefebvre-Andy Malfoy με Citroen C3 Rally2.
Τέλος, τα βλέμματα θα τραβήξει ο Francois Delecour, ο οποίος θα οδηγεί ένα Skoda Fabia RS Rally2 και θα έχει ως συνοδηγό της Sabrina De Castelli.
Το πρόγραμμα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Οι πρώτοι ήχοι των αγωνιστικών θα ακουστούν στο shakedown μήκους 2,29 αγωνιστικών χιλιομέτρων, που θα διεξαχθεί το πρωί της Πέμπτης 19 Ιανουαρίου στις 10:31 ώρα Κύπρου.
Αν και η συγκεκριμένη διαδικασία δεν προσμετρά στην κατάταξη του αγώνα, το ενδιαφέρον αναμένεται μεγάλο όσον αφορά τις επιδόσεις των Toyota GR Yaris, Hyundai i20 N και Ford Puma Rally1.
Η διαδρομή του αγώνα εν συντομία
Το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, θα ξεκινήσει το απόγευμα της ίδιας ημέρας, με την εκκίνηση στο Μονακό, στις 19:30 ώρα Κύπρου. Αμέσως μετά, θα ακολουθήσουν -ως είθισται- οι δύο νυχτερινές ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 40,02 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Η συνέχεια θα δοθεί την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου, με 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές μήκους 105,34 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Το Σάββατο 21 Ιανουαρίου, η μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, μήκους 111,78 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Ο επίλογος του πρώτου αγώνα του πρωταθλήματος, θα γραφτεί την Κυριακή 22 Ιανουαρίου με ακόμη δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, μήκους 67,68 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα αναδειχθεί μετά από 18 ειδικές διαδρομές, και 325,02 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Ράλλυ Μόντε Κάρλο Στοιχεία
WRC 2023: 1ος γύρος, 19-22 Ιανουαρίου
Επιφάνεια: Άσφαλτος
Ημέρες: 4
Ειδικές Διαδρομές: 18
Συνολικό μήκος: 325,02 χλμ.
Συμμετοχές: 75
Πολυνίκης: Sebastien Loeb – 9
Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.
Ωράριο, Live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Συνημμένα μπορείτε να βρείτε τo ωράριο και τις συμμετοχές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: WRC, Pirelli, Toyota, Hyundai, Ford Skoda