Ποιο εμβληματικό μοντέλο θα τιμήσει η φετινή έκθεση Retromobile;
Ένα από τα διάσημα μοντέλα στην ιστορία συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια σταδιοδρομίας στον κόσμο της Αυτοκίνησης και η έκθεση Retromobile πράττει τα δέοντα...
Η έκθεση Rétromobile που θα διεξαχθεί από τις 1 μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου 2023 σηματοδοτεί την έναρξη της 60ής επετείου της βασίλισσας των σπορ αυτοκινήτων, η οποία συμβολίζει από μόνη της το πνεύμα της Porsche. Παρουσιάστηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 1963 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και η 911 έχει ήδη παραχθεί σε περισσότερες από ένα εκατομμύριο μονάδες. Ο Ferdinand Porsche, ο ιδρυτής της μάρκας σπορ αυτοκινήτων που φέρει το όνομά του, δεν θα μπορούσε να συνοψίσει καλύτερα τη φιλοσοφία της 911: Αυτό είναι το μόνο αυτοκίνητο με το οποίο μπορείτε να πάτε σε ένα αφρικανικό σαφάρι, να τρέξετε στις 24 ώρες του Λε Μαν, να πάτε στο θέατρο ή να οδηγήσετε στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Η 911 βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και σχεδόν εξήντα χρόνια. Ενσαρκώνει το πνεύμα και την ευφυΐα της Porsche. Η ιστορία του αυτοκινήτου είναι συνυφασμένη με την ιστορία της εταιρείας.
Έχει αναβαθμιστεί συστηματικά με την πάροδο των ετών, αλλά έχει παραμείνει πιστό στο στρογγυλεμένο σχήμα του, στον επίπεδο κινητήρα του που βουίζει στο δικό του σκοπό και στην αναχρονιστική ιδέα του κινητήρα πίσω. Είναι το μοναδικό σπορ αυτοκίνητο με μια σπάνια ευελιξία, δηλαδή τόσο εύχρηστο στην καθημερινή ζωή χάρη κυρίως στην απαράμιλλη αξιοπιστία του, όσο και ικανό να αντιμετωπίσει χωρίς απροθυμία τις δοκιμασίες μιας πίστας. Η κατασκευή αυτού του νέου αυτοκινήτου, το οποίο θα προσέφερε αυξημένη ισχύ και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, που ξεκίνησε το 1957, κάθε άλλο παρά ένα ήσυχο ποτάμι ήταν. Το σχέδιο ονομάστηκε T8 και τελικά παρουσιάστηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 1963 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ως 901. Τα φυλλάδια πωλήσεων ανέφεραν μεταξόνιο 2.211 mm, μήκος 4.163 mm και μικρό βάρος 1.080 kg. Η τελική ταχύτητα είναι 200 χλμ/ώρα, κάτι που ήταν αρκετά εντυπωσιακό.
Ωστόσο, ο κατασκευαστής διατηρεί χαμηλό προφίλ. Η υποδοχή του κοινού ήταν ανάμικτη: Πολύ ακριβό, πολύ σοφό, πολύ αστικό, ισχυρίστηκε. Το χειρότερο: το αυτοκίνητο απέχει πολύ από το να είναι έτοιμο. Οι μηχανικοί δεν μπόρεσαν να αναπαράγουν τη συμπεριφορά των πρωτοτύπων στα πρώτα μοντέλα παραγωγής, τα οποία υπέφεραν από την ακανόνιστη λειτουργία των καρμπιρατέρ της Solex. Η Porsche είχε επίσης να αντιμετωπίσει τη διεκδίκηση της Peugeot για την ιδιοκτησία των τριψήφιων αριθμών με ένα μηδέν στη μέση. Στις 22 Νοεμβρίου 1964, ο Porsche αποφάσισε να επιλέξει τον Τύπο 911, την πιο ρεαλιστική λύση.
Την επόμενη χρονιά, η Porsche 911 τερμάτισε στην πολλά υποσχόμενη πέμπτη θέση στο Ράλι Μόντε Κάρλο. Αυτό ήταν το προοίμιο μιας αγωνιστικής καριέρας που παραμένει ασυναγώνιστη μέχρι σήμερα. Κατά τη διάρκεια των έξι δεκαετιών της ύπαρξής της, η 911 δεν σταμάτησε ποτέ να αγωνίζεται, κερδίζοντας σε κάθε έδαφος, από ράλι μέχρι πίστες και αφρικανικά τοπία. Στο μέτωπο της παραγωγής, η 911 επιδεικνύει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες. Η ισχύς και οι επιδόσεις αυξήθηκαν- το πλαίσιο ήταν όλο και πιο επιεικές στις υπερβολές των ορμητικών οδηγών- η άνεση έφτασε την άνεση ενός σαλούν. Οι φανατικοί διαφωνούν με αυτό, αλλά η 911 διευρύνει τον κύκλο των οπαδών της. Η γκάμα διαθέτει πλέον μια απίστευτη ποικιλία παραλλαγών αμαξώματος και μοντέλων. Στις ημέρες μας, συμπεριλαμβανομένων των δύο ειδικών εκδόσεων, της 911 Sport Classic και της 911 Dakar, υπάρχουν στην αγορά 26 εκδόσεις του μοντέλου.