H Stellantis λέει «όχι» το λόμπινγκ

Η Stellantis και προσωπικά ο Carlos Tavares ξεκαθάρισε ότι ο όμιλος στον οποίο προΐσταται τερματίζει κάθε δραστηριότητα λόμπινγκ. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;

Η Stellantis ανακοίνωσε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τερματίζει όλες τις δραστηριότητες λόμπινγκ μετά τις απογοητευτικές εμπειρίες που είχε με πολιτικούς με επίκεντρο τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων των σύγχρονων οχημάτων.

Το πρώτο δείγμα γραφής της απόφασης αυτής είναι η γνωστοποίηση της πρόθεσης της Stellantis να αποχωρήσει από τον ACEA, κίνηση που αποτέλεσε μέρος μιας νέας προσέγγισης για την αντιμετώπιση μελλοντικών θεμάτων και προκλήσεων στον τομέα της κινητικότητας.

Τώρα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, προχωρά ένα βήμα παρακάτω ανακοινώνοντας μία ακόμη πιο δραστική απόφαση: να σταματήσει όλες τις δραστηριότητες λόμπινγκ στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Δεν έχουμε πλέον λομπίστες. Δεν διαπραγματευόμαστε πια», είπε ο Carlos Tavares. «Δεν μπορούμε πλέον να περιμένουμε τις κυβερνήσεις να λάβουν αποφάσεις — πρέπει να τρέξουμε πιο γρήγορα από τους κανονισμούς».

Για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον ζήτημα… πρόβλεψης αναφορικά με το τι ακριβώς θα ορίσουν οι πολιτικοί ως το επόμενο ρυθμιστικό βήμα, είπε ο CEO της Stellantis στο περιθώριο της CES 2023 στο Λας Βέγκας.

Ο Carlos Tavares, αλλά και πολλά ακόμα στελέχη του κλάδου στην Ευρώπη, πιστεύουν ότι οι πολιτικοί και οι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν λαμβάνουν πλήρως υπόψη τις ανησυχίες των αυτοκινητοβιομηχανιών αναφορικά με τα αυστηρότερα όρια εκπομπών, τα οποία «βλάπτουν τη βιομηχανία», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι περισσότεροι εξ αυτών.

Στο παρελθόν ο επικεφαλής της Stellantis είχε επανειλημμένα ζητήσει ο σχεδιασμός της νέας νομοθεσίας που σχετίζεται με τις εκπομπές ρύπων να βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα και όχι σε άλλες παραμέτρους.

«Υπάρχουν, κατά την άποψή μου, δύο τρόποι να δούμε τον κόσμο για να λύσουμε τα προβλήματα των εκπομπών. Υπάρχει μια πραγματιστική και μια δογματική άποψη. Η πραγματιστική άποψη προσπαθεί να μειώσει τα επίπεδα CO2 όσο το δυνατόν ευρύτερα και αποτελεσματικότερα μέσω ενός έξυπνου μείγματος τεχνολογιών. Η δογματική άποψη πιστεύει ότι αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία», είχε δηλώσει ο Carlos Tavares, προσθέτοντας τα εξής:

«Η πορεία της ΕΕ για ολοένα και πιο αυστηρά όρια εκπομπών CO2 αγνοεί το γεγονός ότι αυτές δεν προσδιορίζουν το καθεστώς για ένα μεγάλο ποσοστό του αριθμού των οχημάτων. Επιπλέον, ειδικά στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, πολλοί πελάτες δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο καθώς οι τιμές αυξάνονται για να καλύψουν το κόστος της τεχνολογίας για την τήρηση των αυστηρότερων κανονισμών. Αντίθετα, οι άνθρωποι θα οδηγούν για ακόμη περισσότερο χρόνο με απαρχαιωμένα και πιο επιβλαβή για το περιβάλλον οχήματα».

Euro 7 - Stellantis

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21