Εντυπωσιακή είναι η λίστα συμμετοχών στην κλάση των Hypercar στο WEC, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής για το 2023, την οποία μόλις ανακοίνωσε η FIA.
Συγκεκριμένα, στους 7 αγώνες WEC του 2023 πρόκειται να λάβουν μέρος:
- 1 Cadillac V-LMDH.
- 1 Vanwall Vandervell 680.
- 4 Porsche 963, οι 2 από το εργοστασιακό team Penske Porsche και οι άλλες 2 από τις ιδιωτικές ομάδες Hertz Team Jota και Proton Competition. Οι ιδιωτικές ομάδες δεν έχουν ακόμη παραλάβει τα δικά τους αυτοκίνητα και ανταλλακτικά.
- 2 Toyota GR 010.
- 2 Ferrari 499P.
- 2 Peugeot 9X8.
- 1 Glickenhaus 007.
Σημειώνουμε την επιστροφή της σπουδαίας Vanwall στους αγώνες, η οποία πρωταγωνιστούσε στη Formula 1 στα χρόνια του Stirling Moss, αλλά και το γεγονός ότι η Porsche ακολουθεί με την 963 την ίδια επιτυχημένη πολιτική που ακολούθησε με τις 956 και 962 στο Group C πριν 40 χρόνια, όπου πωλούσε το αυτοκίνητο στους ιδιώτες.
Με αυτό τον τρόπο, από τη μια επιμερίζει το κόστος εξέλιξης ενώ από την άλλη εξασφαλίζει ότι ακόμη και αν δεν τα καταφέρουν τα εργοστασιακά αυτοκίνητα σε κάποιον αγώνα, αναλαμβάνουν οι ιδιωτικές συμμετοχές να κρατήσουν ψηλά τη δική της σημαία.
Παράλληλα, ανακοινώθηκαν 11 συμμετοχές στην κατηγορία LMP2 και 14 στην κατηγορία LMGTE AM. Δηλαδή, στους αγώνες του WEC συνολικά θα συμμετέχουν 38 αυτοκίνητα, αριθμός που θα αυξηθεί για τον 24ωρο αγώνα του LeMans.
Άραγε, όμως, αρκούν όλα αυτά τα υπέροχα αγωνιστικά μηχανήματα για ένα υπερπρωτάθλημα;
Όπως έχει δείξει η ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, απαιτούνται 4 προϋποθέσεις για να επιτευχθεί το υπερπρωτάθλημα: Πρώτον, έξυπνοι αγωνιστικοί κανονισμοί, δεύτερον, σπουδαία αγωνιστικά εργαλεία, τρίτον, κατάλληλος αγωνιστικός στίβος και τέταρτον και ίσως πιο σημαντικό από όλα, σπουδαίοι αγωνιζόμενοι.
Το WEC έχει σίγουρα εξαιρετικούς αγωνιστικούς κανονισμούς, που σμιλεύτηκαν μέσα σε έναν αιώνα αγώνων αντοχής.
Έχουμε επίσης 13 εξαιρετικά εργαλεία, τα 13 Hypercar του WEC, πλαισιωμένα από άλλες 25 θαυμάσιες συμμετοχές. Υπολογίστε μάλιστα ότι από το 2024 στις συμμετοχές αυτές θα προστεθούν τα Hypercar της BMW και της Lamborghini.
Το ημερολόγιο του 2023 περιλαμβάνει αγώνες σε θρυλικές πίστες, όπως το LeMans, η Monza, το Spa, το Fuji ή το Sebring και, μολονότι μας λείπει το Silverstone, έχουμε το θαυμάσιο Portimao.
Στους αγωνιζόμενους όμως, ακόμα περιμένουμε τα ονόματα κράχτες. Χθες στην επίσημη ανακοίνωση της ομάδας της Ferrari, ο μόνος γνωστός στο ευρύ κοινό ήταν ο Antonio Giovinazzi.
Ασφαλώς συμμετέχουν εξαιρετικοί οδηγοί αγώνων στο WEC, πλην όμως είναι γνωστοί μόνο στους ψαγμένους φιλάθλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Για να προσελκύσει μια νέα γενιά φιλάθλων, το WEC πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί μερικά τρανταχτά ονόματα. Οι επαγγελματίες οδηγοί αγώνων είναι αυτό που λέει ο όρος, επαγγελματίες, αγωνίζονται δηλαδή όπου υπάρχουν υψηλές αμοιβές.
Εφ όσον οι πρώτοι αγώνες του WEC υπό τους νέους κανονισμούς των Hypercar δώσουν σπουδαίο θέαμα, θα έρθει μαζί η αυξημένη τηλεθέαση, που θα προσελκύσει τους πλούσιους χορηγούς ώστε να κυλήσει το χρήμα που θα φέρει τα σπουδαία ονόματα.
Ακούγεται ψυχρό, μα αυτή είναι η αλήθεια, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σε τόσο υψηλό επίπεδο είναι πρώτα μπίζνες και ύστερα οτιδήποτε άλλο.
Περιμένουμε λοιπόν εναγωνίως τα 1000 Μίλια του Sebring στις 17 Μαρτίου, που θα μας δώσουν ξεκάθαρο δείγμα, αν το WEC ξαναγεννήθηκε για να ξαναζήσει τις θρυλικές μέρες του Group C.
Στο μεταξύ, το πρώτο δείγμα αγώνων μεταξύ Hypercar θα το πάρουμε στην Daytona στα τέλη Ιανουαρίου, με Porsche εναντίον Cadillac εναντίον BMW εναντίον Acura (Honda), στον κλασικό 24ωρο αγώνα, που εκκινεί το Πρωτάθλημα της IMSA.
Μείνετε συντονισμένοι, θα σας δώσουμε έγκαιρα τον σύνδεσμο ώστε να παρακολουθήσετε διαδικτυακά ολόκληρο τον αγώνα σε υψηλή ανάλυση.