Τρεις νέες αγωνιστικές φορεσιές για την Porsche 911 Dakar
Εκτός από τους κλασσικούς «πολιτικούς» χρωματισμούς και το ειδικό κουστούμι με την ονομασία Rallye, η νέα Porsche 911 Dakar είναι διαθέσιμη τώρα με τρεις ακόμα φορεσιές που ξυπνούν αγωνιστικές μνήμες.
Ελάχιστοι ίσως γνωρίζουν ότι η αγωνιστική ιστορία της Porsche 911, μακριά από τους απανταχού ασφαλτοστρωμένους δρόμους, ξεκίνησε αρκετά χρόνια πριν από την νίκη της το 1984 στο Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ.
Πιο συγκεκριμένα, οι πρώτες αγωνιστικές… επιδρομές του γερμανικού κουπέ σε ειδικές διαδρομές έλαβαν χώρα στο Ράλλυ Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής τη δεκαετία του ’70. Και ενώ το στυλ του προαιρετικού Rallye Design Package για τη νέα 911 Dakar βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο αυτοκίνητο-θρύλο του 1984, η Porsche προσφέρει τώρα τρία αποκλειστικά «κουστούμια» για την off-road εκδοχή της «911» που παραπέμπουν σε εμφάνιση σε εκείνα που κοσμούσαν τις καθαρόαιμες κατασκευές των Γερμανών που συμμετείχαν το 1971, το 1974 και το 1978 στο Ράλλυ Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής.
1971: Πέμπτη θέση για την 911
Με την Porsche να ανταποκρίνεται στην πρόκληση για πρώτη φορά «κατεβάζοντας» μια ομάδα εργοστασιακή ομάδα, ο αγώνας του 1971 είχε μήκος πάνω από 5.000 χιλιόμετρα περνώντας μέσα από τις σαβάνες, τις ερήμους και τα υψίπεδα της Κένυας,. Εξωτερικά, οι ειδικά τροποποιημένες 911 S ήταν αναγνωρίσιμες μόνο από τις ιδιαίτερα απλές, μαύρες πινελιές που κοσμούσαν το καπό, τα εμπρός φτερά και τις πόρτες.
Στην σύγχρονη 911 Dakar, η Porsche έρχεται να αθροίσει στο όλο στιλιστικό πακέτο τον αριθμό 19, που ανήκε στην 911 των Πολωνών Sobiesław Zasada και Marian Bień οι οποίοι ολοκλήρωσαν το Ράλλυ Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής του 1971 στην 5η θέση. Το σετ αυτοκόλλητων διατίθεται προς 4.165€.
1974: Ο Björn Waldegård μπαίνει στη μάχη
Το Ράλλυ Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής περιλάμβανε απίστευτα μεγάλες διαδρομές, με τον αγώνα να χωρίζεται το 1974 σε τρία τμήματα των 1.450 έως 2.019 χιλιομέτρων, τα οποία οι ομάδες έπρεπε να ολοκληρώσουν σε μόλις πέντε ημέρες. Από τα 99 αυτοκίνητα που ανέβηκαν την ράμπα εκκίνησης, μόλις τα 16 έφτασαν στον τερματισμό. Ο Σουηδός πρωταθλητής των αγώνων ράλλυ Björn Waldegård, ο οποίος είχε ήδη κερδίσει το Rallye Monte Carlo δύο φορές με τα χρώματα της Porsche, διατήρησε το προβάδισμα μαζί με τον συνοδηγό του Hans Thorszelius πίσω από το τιμόνι της 911 Carrera 2.7 RS και ξεκίνησε το τρίτο σκέλος με διαφορά 36 λεπτών. Ωστόσο, ένα κατεστραμμένο ψαλίδι στην ανάρτηση κόστισε στον Σουηδό 72 λεπτά με αποτέλεσμα οι Waldegård/Thorszelius να περιοριστούν στη δεύτερη θέση.
Χαρακτηριστικό των πινελιών του κύριου χορηγού στο σώμα του αυτοκινήτου ήταν οι μπλε ρίγες που διέγραφαν τις γραμμές των ώμων του -κατά τα άλλα- λευκού αυτοκινήτου. Το τρέχον «κοστούμι» στη νέα 911 Dakar αναπαραγάγει αυτό το μοτίβο, διαθέτοντας ωστόσο πιο λεπτές ρίγες, συν το λογότυπο της Porsche στο κάτω τμήμα των θυρών. Το σετ αυτοκόλλητων Rallye 1974 διατίθεται προς 4.165 €.
1978: Με εμβληματικό κοστούμι
Με μία από τα δύο 911 SC Group 4 που κατασκευάστηκαν ειδικά για το σκοπό αυτό, ο Björn Waldegård έδωσε και το «παρών» στην Κένυα και το 1978 και γρήγορα έδειξε έτοιμος για τη νίκη. Για μία ακόμα φορά όμως, έχοντας υποστεί εκτεταμένες ζημιές στα ψαλίδια, τα αμορτισέρ και τον άξονα μετάδοσης κίνησης, η Porsche του Waldegård δεν κατάφερε να αποσπάσει τίποτα καλύτερο από την τέταρτη θέση, την ώρα που οι νοτιοαφρικανοί Vic Preston Jr. και John Lyall ολοκλήρωναν τον αγώνα στη δεύτερη.
Τα αυτοκόλλητα του χορηγού αποτελούνταν από επιφάνειες σε σχήμα κύματος σε πορτοκαλί και ανοιχτό και σκούρο γκρι χρώμα, γνωστές σε όλο τον κόσμο χάρη στις δραστηριότητες της Martini Racing Team που ιδρύθηκε το 1958. Το Νο 14 στις πόρτες που κοσμεί τη σύγχρονη 911 Dakar ανήκει στους Vic Preston Jr. και John Lyall. Το σετ αυτοκόλλητων Rallye 1978 είναι διαθέσιμο για 5.950 €.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)