Γιατί οι κατασκευαστές είναι διστακτικοί απέναντι στην Google;
Πολλοί κατασκευαστές πιστεύουν ότι η υιοθέτηση του πλήρους πακέτου υπηρεσιών της Google στα αυτοκίνητα τους εγείρει ζητήματα ασφάλειας των δεδομένων. Είναι όμως έτσι;
Τον Μάρτιο, η BMW θα ενσωματώσει το λειτουργικό σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Android Automotive της Google σε ορισμένα από τα οχήματά ώστε να αξιοποιήσει τις δυνατότητες εφαρμογών τρίτων αλλά και τη γρήγορη μεταφορά νέων τεχνολογιών στα μοντέλα της.
Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, η BMW δεν υιοθετεί το πλήρες πακέτο του τεχνολογικού γίγαντα της Google καθώς, όπως η ίδια δηλώνει, θέλει να δημιουργεί και να διαχειρίζεται η ίδια τα δικά της χαρακτηριστικά. Και για το λόγο αυτό πρόκειται να υιοθετήσει μια παραλλαγή του πακέτου που της δίνει μεγαλύτερο έλεγχο στα δεδομένα των πελατών ενώ συγχρόνως της επιτρέπει να αναπτύξει μια προσαρμοσμένη εμπειρία infotainment.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volvo για παράδειγμα, και η θυγατρική της Polestar, επέλεξαν το λειτουργικό σύστημα Google Automotive Services, το οποίο προσφέρει περισσότερες δυνατότητες αναλαμβάνοντας πλήρως το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών της Google όπως το Gmail και το Google Maps.
To μονοπάτι όμως που ακολουθεί η BMW είναι διαφορετικό.
«Δεν χρησιμοποιούμε τις Google Services επειδή δεν πληρούν τις απαιτήσεις μας», δήλωσε ο Stephan Durach, ανώτερος αντιπρόεδρος του BMW Group της μονάδας Connected Company.
«Για παράδειγμα, οι Google Services δεν ενσωματώνονται ιδανικά με το σύστημα πλοήγησης της BMW επειδή το λειτουργικό σύστημα δεν έχει πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος».
Τι συμβαίνει με την Google και την προστασία δεδομένων των πελατών;
Ο Stephan Durach έθεσε μια ακόμα πτυχή δηλώνοντας ότι το να «τρέχουν» οι Google Services στα μοντέλα της BMW είναι απαγορευτικό, καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο το απόρρητο των δεδομένων.
«Θέλω πάντα να έχω τον απόλυτο έλεγχο των δεδομένων των πελατών. Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το Google Assistant για να ρωτήσετε “Ποιος είναι ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών”, πρέπει να συνδεθείτε στον λογαριασμό σας Google».
Ένα άλλο ζητημα είναι ότι οι Google Services δεν λειτουργούν σε ορισμένες βασικές αγορές, όπως η Κίνα, η Κορέα και η Ιαπωνία, καθιστώντας αυτήν την παραλλαγή λειτουργικού συστήματος μη πρακτική για τη BMW.
Ο Stephan Durach παραδέχτηκε ότι το Google Automotive Services είναι μια έξυπνη επιλογή για νέες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Polestar που δεν έχουν ήδη επενδύσει στα δικά τους λειτουργικά συστήματα.
«Αν ξεκινάς από το μηδέν και δεν έχεις τίποτα, είναι μια καλή αρχή».
Και προσέθεσε: «Γιατί να καταβάλω τόση προσπάθεια για να επανενσωματώσω πράγματα που έχω ήδη στο σύστημά μου;».
Σε κάθε περίπτωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν ιδιαίτερα προσεκτικές στο να «παραδίδουν» κρίσιμες εφαρμογές σε εταιρείες τεχνολογίας.
«Στο τέλος της ημέρας, η εμπειρία χρήστη είναι ένα κρίσιμο μέρος της επωνυμίας μας. Και δεν θέλω να δώσω αυτό το κομμάτι σε άλλη μάρκα».
«Οι εταιρείες στον τομέα αυτό έρχονται και φεύγουν· αυτό ισχύει και για τις πολύ μεγάλες», δήλωσε ο Christoph Grote, ανώτερος αντιπρόεδρος ηλεκτρονικών και λογισμικού του BMW Group. «Υπάρχουμε εδώ και 100 χρόνια. Δεν πρόκειται να παίξουμε στα χαρτιά την εταιρεία σε κάτι που θα έχει διάρκεια ζωής μόλις 10 χρόνια ακόμα».
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)