Γιατί η Κίνα είναι πιο ανταγωνιστική από την Ευρώπη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν έναν κρυφό άσσο στο μανίκι τους έναντι των ευρωπαϊκών στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας.

Οι κινεζικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να καύχιονται σήμερα για πολλά πράγματα. Ένα από αυτά είναι η ικανότητά τους να κατασκευάσουν ένα EV με μέσο κόστος έως και 10.000 ευρώ λιγότερο από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός που ήδη ασκεί έντονη πίεση στους παραδοσιακούς κολοσσούς της γηραιάς ηπείρου στην εγχώρια αγορά τους.

Κι αυτό δεν είναι κάτι που το λέμε εμείς, αλλά ο ισχυρός άνδρας της εταιρείας Forvia, η οποία δημιουργήθηκε όταν ο Γάλλος προμηθευτής Faurecia ανέλαβε το 82% του ελέγχου του Γερμανού προμηθευτή Hella.

Κίνα

Έτσι, καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αναζητούν χαμηλότερου κόστους ηλεκτρικά οχήματα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Forvia, Patrick Koller, δήλωσε στη φετινή CES που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ ότι η Κίνα παράγει «καλά οχήματα» και ότι η Ευρώπη δεν θα μπορέσει να σταματήσει τις εισαγωγές των κινεζικών ΕV.

Το ζήτημα είναι «πιο επικίνδυνο» για την Ευρώπη απ’ ότι στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Patrick Koller σε συνέντευξή του στο Reuters, καθώς οι υψηλοί δασμοί έχουν περιορίσει το μερίδιο αγοράς της Κίνας στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Ενώ η μέση τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί στην Ευρώπη σε σχέση με τα επίπεδα του 2015 από 48.942 σε 55.821 ευρώ και από 53.038 σε 63.864 ευρώ στις ΗΠΑ, στην Κίνα έχει πέσει στα 31.829 από 66.819 ευρώ, σύμφωνα με μελέτη της Jato Dynamics.

Nio EC7

Ο Patrick Koller είπε επίσης ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα να παράγουν οχήματα με λιγότερο κόστος επειδή έχουν χαμηλότερο κόστος έρευνας και ανάπτυξης, χαμηλότερα επίπεδα κεφαλαιουχικών δαπανών και χαμηλότερο κόστος εργασίας σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη.

Αντικρούοντας τις αντιλήψεις ότι τα κινεζικά προϊόντα είναι χαμηλότερης ποιότητας, αυτή τη στιγμή η Ευρώπη είναι «ανοιχτή» σε οχήματα που εισάγονται από την Κίνα τόσο από κινεζικές κατασκευάστριες εταιρείες όσο και από παγκόσμιες μάρκες στον αναπτυσσόμενο κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η Tesla, που διαρκώς επιταχύνουν τις αποστολές των EV τους προς τις κατά τόπου αγορές της γηραιάς ηπείρου.

MG4 Electric

Αντίθετα, οι υψηλοί δασμοί στις ΗΠΑ για οχήματα κινεζικής κατασκευής έχουν μέχρι στιγμής διατηρήσει το μερίδιο της Κίνας στην εγχώρια αγορά σε χαμηλα επίπεδα.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές κατέχουν αυτή τη στιγμή περίπου το 5,8% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία συμβούλων Inovev, η οποία προβλέπει μια απότομη άνοδο τα επόμενα χρόνια, καθώς οι κινεζικές μάρκες θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν περισσότερα μοντέλα χαμηλότερου κόστους.

China EV

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21