Cadillac Celestiq vs Rolls Royce Spectre: US vs UK

Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι και «GMC vs BMW». Το «versus», όμως, στην προκείμενη αντιπαράθεση αφορά σχεδιαστική φιλοσοφία, άποψη και αισθητική. Και για το «Lounge» αυτά συνθέτουν τον κεντρικό άξονα όπου περιστρέφονται, κρίνονται και επιλέγονται όλες οι εγκόσμιες δημιουργίες.

Όλοι έχουμε κρίση, και σε αυτήν «αφήνουμε» την αισθητική που μας εκφράζει, μας «μιλάει» και, φυσικά, μας χαρακτηρίζει. Η αισθητική βέβαια διαμορφώνεται, επηρεάζεται, εκπαιδεύεται και, πάνω από όλα, εξελίσσεται. Εδώ λοιπόν παρουσιάζουμε δύο προτάσεις από δύο κορυφαίες ιστορικές και εικονικές εταιρείες πολυτελείας στο χώρο του κλασικού αυτοκίνητου, από δύο ηπείρους εκατέρωθεν του Ατλαντικού.

Θα επέλεγα το χαρακτηρισμό «οίκο» αντί για εταιρεία, μπράντα ή μάρκα, όταν μιλάμε για υπερπολυτέλεια.

The House of Rolls-Royce vs the House of Cadillac.

Παρουσιάζουμε λοιπόν τις δύο πρώτες επίσημες προτάσεις και εκτελέσεις -έτοιμες για παραγωγή- στο χώρο της νέας και ραγδαία εξελισσόμενης τετράτροχης ηλεκτροκίνησης.

Οι επίσημες αποκαλύψεις έγιναν σχεδόν ταυτόχρονα, μόλις τον περασμένο μήνα. Οι προπαραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει. Αν και, για να είμαστε δίκαιοι, η Cadillac ουδέποτε έφτασε στο επίπεδο πολυτέλειας της RollsRoyce κατασκευαστικά… Ωστόσο, φέτος δηλώνει η ίδια υπερήφανα ότι η Celestiq είναι ό,τι πιο πολυτελές, κατασκευαστικά και ποιοτικά, έχει ποτέ παρουσιάσει στην ιστορία της. Μια αναμφίβολα βαρύγδουπη δήλωση, η οποία περιλαμβάνει και την τιμή της, κάνοντας τη Celestiq και το πιο ακριβό αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της Cadillac, με τιμή πάνω από τα 300.000 δολάρια, ανάλογα και με τα αξεσουάρ και τον προαιρετικό εξοπλισμό. Μια κίνηση που τη φέρνει στο ίδιο πλέον επίπεδο τιμής με τη νέα RollsRoyce Spectre.

Και οι δυο προτάσεις σχεδιαστικά είναι άκρως εντυπωσιακές και στυλιζαρισμένες.

Η 4θυρη Celestiq έχει μια χαρακτηριστικά επιθετική αεροδυναμική που συνάδει με τα σημεία των καιρών και με τις σχεδιαστικές τάσεις που επικρατούν τα τελευταία χρόνια. Γωνίες, εσοχές και εξοχές. Μια τάση που συναντάμε έντονα στον κορεατικό και τον ιαπωνικό σχεδιασμό αλλά και σε κάποιες γαλλικές προτάσεις, και πολύ λιγότερο στη γερμανική, τη σουηδική και την ιταλική σχολή (εξαιρείται η Lamborghini). Αντιθέτως, οι Βρετανοί της JaguarLand Rover ηγoύνται πλέον παραδειγματικά της επερχόμενης λιτής και απέριττης σχεδίασης «Keep it simple» (που ομολογουμένως αποτελεί και τη σχεδιαστική επιλογή του Lounge).

Cadillac CELESTIQ

Από την άλλη, η RollsRoyce με τη Spectre προχωρά σε ένα πολύ κομψό σβήσιμο γραμμών, αφήνοντας μόνο εμπρός και πίσω γωνίες με ελαφριές καμπύλες, προσφέροντας μια σαφώς πιο αισθησιακή αεροδυναμική γραμμή και, κατά την αισθητική του «Lounge», απέριττη και κομψή. Το μπροστινό προφίλ της είναι πράγματι ένας πανέμορφος συνδυασμός καμπύλης και γωνιάσματος, που σε προκαλεί ασυναίσθητα να τη «χαϊδέψεις» στο ατελείωτο μήκος της. Η Spectre είναι το πρώτο δείγμα γραφής της RollsRoyce στην ηλεκτροκίνηση.

Εκεί έρχεται να κουμπώσει και η πρωτοποριακή πλατφόρμα ψηφιακής τεχνολογίας First, που θα προσφέρει μια πρωτόγνωρη εμπειρία συνδυασμού της απόλυτης αισθητικής πολυτέλειας με τη μοναδική οδηγική αίσθηση. Αυτή η τεχνολογία θα συνδέεται με τη διαδραστική εφαρμογή Whisper, προσφέροντας ατέλειωτες επιλογές αμφίδρομης επικοινωνίας.

Το ίδιο υποσχόμενη είναι και η Cadillac με τη Celestiq και τη δική της πρωτοποριακή ψηφιακή τεχνολογία. Προσθέστε σε όλα τα προαναφερόμενα για τους δύο Οίκους τις ατέλειωτες επιλογές, συνδυασμούς υλικών και χειροποίητων φινιρισμάτων, για να συλλάβετε το μέγεθος της επερχόμενης μονομαχίας. Διαφορές στην ισχύ και στις επιταχύνσεις φαίνονται ανούσιες πλέον σε αυτό το επίπεδο.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21