Ken Block: Μια ζωή στο fast forward
Ο Ken Block δεν ήταν ένας επαγγελματίας οδηγός αγώνων, ήταν ένας καλλιτέχνης που αποφάσισε να προσφέρει στον κόσμο στιγμές οδηγικής πανδαισίας εξωτερικεύοντας το πάθος του για το αυτοκίνητο.
Η είδηση του θανάτου του διάσημου επαγγελματία οδηγού αγώνων ράλλυ αλλά και extreme sports Ken Block σκόρπισε θλίψη στην παγκόσμια κοινότητα του αυτοκινήτου και όχι μόνο.
Ο Αμερικανός δεν ήταν ο ταχύτερος οδηγός στον κόσμο και αυτό το παραδεχόταν και ο ίδιος, ωστόσο είχε καταφέρει με την οδηγική του τρέλα να αγαπηθεί από όλους τους φίλους του αυτοκινήτου και μη για τα ιδιαίτερα σόου που μας χάριζε κατά καιρούς με τα ειδικά διαμορφωμένα αυτοκίνητα του.
Πως ξεκίνησαν όλα
Ο Ken Block γεννηθείς τον Νοέμβριο του 1967, ήταν συνιδρυτής της γνωστής φίρμας παπουτσιών DC Shoes, την οποία δημιούργησε το 1993 με τον Damon Way. Το 2003, η DC Shoes εντάχθηκε στον όμιλο της Quicksilver, έναντι του ποσού των 83 εκατομμυρίων δολαρίων. Έχοντας πλέον την οικονομική άνεση ο Block, στράφηκε προς τα αυτοκίνητα και τους αγώνες. Σε ηλικία 36 ετών, ο Αμερικανός γράφτηκε στη σχολή αγωνιστικής οδήγησης Team O’Neil στο New Hampshire ξεκινώντας την αγωνιστική του εμπλοκή σε διεθνές επίπεδο με ένα Subaru Impreza WRX STI.
Το 2005 ανακηρύχθηκε ρούκι της χρονιάς στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Ράλλυ (Rally America Championship), ενώ το ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ήρθε το 2007, στο Μεξικό. Ο Ken Block έλαβε μέρος σε 25 αγώνες στο WRC, έχοντας καλύτερη επίδοση την έβδομη θέση στο Ράλλυ Μεξικό το 2013.
To 2011 o Ken Block, έκανε την εμφάνιση του στον ανερχόμενο θεσμό RallyCross. Ο ίδιος πανηγύρισε αρκετές νίκες, ενώ αντιμετώπισε σημαντικές μορφές των αγώνων όπως ο Sebastien Loeb, o Mattias Ekstrom, o Marcus Gronholm και άλλους. Τα τελευταία χρόνια ο Block λάμβανε μέρος κυρίως σε αγώνες ράλλυ στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Το φαινόμενο Gymkhana
Το 2006, ο Ken Block δημοσιεύει στην πλατφόρμα Youtube, ένα βίντεο με ένα Subaru Impreza STI, με τον ίδιο να κάνει πράγματα πίσω από το τιμόνι που κανείς δεν είχε φανταστεί. Tο βίντεο όπως αναμενόταν έγινε viral σε όλο τον κόσμο, ωστόσο αυτό που θα ακολουθήσε ήταν ακόμη μεγαλύτερο.
Το 2008 δημοσιεύεται το πρώτο βίντεο της σειράς Gymkhana. Μιας σειράς που αυτά τα χρόνια μας χάρισε 10 επεισόδια, τα οποία έμοιαζαν να είναι βγαλμένα από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων χρειάστηκε πολλές φορές να κλείσουν ολόκληρες πόλεις (Σαν Φρανσίσκο, Λος Άντζελες, Ντουμπάι, Λονδίνο), ενώ πίστες, αεροδρόμια, κινηματογραφικά στούντιο, προβλήτες και ότι μπορεί να βάλει ο ανθρώπινος νους μετατράπηκαν σε πεδίο δράσης για τον Ken Block.
Δεν μπορούμε να διαλέξουμε το κορυφαίο επεισόδιο της σειράς, ωστόσο ξεχωριστή θέση στη καρδιά μας έχει το Gymkhana 9 το οποίο γυρίστηκε σε διάφορους εγκαταλελειμμένους βιομηχανικούς χώρους στη Δυτική Νέα Υόρκη. Σε αυτό το βίντεο ο Ken Block με το Ford Focus RS RX Rallycross αποφασίζει να κάνει donuts κάτω από ένα ελικόπτερο, ενώ στη συνέχεια ντριφτάρει μπροστά από ένα κινούμενο τρένο.
Ως κορυφαία στιγμή για εμάς αποτελεί το επεισόδιο του 2017 με ονομασία Climbkhana. Ο Ken Block στο εν λόγω βίντεο αποφασίζει να ανέβει τη διασημότερη ανάβαση στον κόσμο το Pikes Peak με το Hoonicorn. Μια Ford Mustang του 1965 η οποία απέδιδε 1.400 ίππους.
Η τελευταία παράσταση για τον αδικοχαμένο Ken Block θα ήταν ηλεκτρική. Ο Αμερικανός άφησε τη Ford και επέλεξε να βρεθεί στην Audi, ώστε να κάνει όλον τον πλανήτη να μιλά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο επεισόδιο Electrikhana, ο Ken Block οδηγεί στους δρόμους του Λας Βέγκας ένα ηλεκτρικό τερατάκι με όνομα Audi S1 Hoonicorn. Μπορεί να μην είχαμε τον παραδοσιακό ήχο που παρήγαγε το γνωστό μας Audi, ωστόσο ακούσαμε τις φωνές των ελαστικών τα οποία πάσχιζαν να κρατήσουν σε ευθεία γραμμή το γερμανικό θηρίο.
Το Gymkhana GRiD
Το 2010 ο Ken Block είχε την ιδέα να δημιουργήσει ένα event το οποίο θα συνδύαζε το Drift και τις ασκήσεις ακριβείας. Σκοπός ήταν να μπορέσουν ερασιτέχνες αλλά και επαγγελματίες οδηγοί να αγωνιστούν στην ίδια διαδρομή. Το πρώτο Gymkhana GRiD πραγματοποιήθηκε το 2010 στην πίστα Irwindale Speedway της Αμερικής, ενώ μεγάλα ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού βρέθηκαν κατά καιρούς στους διάφορους αγώνες του Gymkhana GRiD.
Go fast risk every thang
O Ken Block είχε ως μότο του το: “Go fast risk every thang”, και σίγουρα έζησε μια ζωή στο έπακρο γεμάτη αδρεναλίνη. Ο ίδιος άλλαξε με τον τρόπο του για πάντα την αυτοκίνηση και ας μην το ξέρει, ωστόσο το σίγουρο είναι πως σε όλους μας θα λείψει τόσο η οδηγική του τρέλα όσο και αυτά που δεν πρόλαβε να μας δείξει.
Δεδομένο είναι πως ο Ken Block, αφήνει πίσω του σημαντική κληρονομιά και εικόνες που θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στη μνήμη μας.