Rally Dakar 2023 – Preview: Το ταξίδι ξεκινά

Η μεγαλύτερη περιπέτεια του πλανήτη όσον αφορά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ακούει στο όνομα Rally Dakar. Από τις 31 Δεκεμβρίου και για 15 ημέρες οι συμμετέχοντες του θρυλικού αυτού αγώνα, θα παλέψουν στις αφιλόξενες περιοχές της Σαουδικής Αραβίας, με στόχο τι άλλο… τον τερματισμό που αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο για κάθε αγωνιζόμενο.

Το Rally Dakar εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί τη μεγαλύτερη οδηγική πρόκληση για οδηγούς και μηχανές. Ο μύθος που έχει δημιουργήσει ο συγκεκριμένος αγώνας είναι τόσο μεγάλος, που άπαντες θέλουν να γίνουν έστω για λίγο κομμάτι της ιστορίας του.

Αναμφίβολα δεν υπάρχει κανένας αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που να του μοιάζει έστω στο ελάχιστο… το Rally Dakar αποτελεί μία περιπέτεια που αφήνει “σημάδια” χαραγμένα για πάντα τόσο στο μυαλό όσο και στο σώμα όσων είχαν τη δυνατότητα να βρεθούν στη λίστα των συμμετοχών του.

Αποτελώντας τον σημαντικότερο αγώνα αντοχής στον κόσμο, το Rally Dakar σηματοδοτεί ταυτόχρονα την έναρξη του αγωνιστικού έτους για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς παραδοσιακά είναι και ο πρώτος αγώνας της κάθε χρονιάς.

Πως ξεκίνησαν όλα…

Για να δημιουργηθεί ένας μύθος, χρειάζεται ένα τρελό όνειρο και φυσικά κάποια ηρωική προσωπικότητα. Πίσω από το μύθο του Rally Dakar, κρύβεται το όνομα του Thierry SabineΟ Γάλλος οδηγός αγώνων ράλλυ το 1978 στην έρημο της Λιβύης χάθηκε με την μοτοσυκλέτα του, αλλά κατάφερε να βιώσει μία περιπέτεια με αίσιο και ευτυχές τέλος.

Μετά τη περιπέτεια του αυτή ο Thierry Sabine, σκέφτηκε να δημιουργήσει έναν αγώνα-περιπέτεια που θα ξεκινά από το Παρίσι και θα καταλήγει στο Ντακάρ. Η σκέψη δεν άργησε να γίνει πράξη και το 1979 διεξάγεται το 1ο Rally Dakar, το οποίο έμελλε να αλλάξει για πάντα την ιστορία στους αγώνες αντοχής.

Από το 1979 έως και σήμερα ο θρύλος του Rally Dakar, συνεχίζει να γιγαντώνεται προσελκύοντας νέους εραστές της περιπέτειας αλλά και όλους αυτούς που θα ήθελαν να δοκιμάσουν τις αντοχές τους στα αφιλόξενα μέρη όπου διεξάγεται ο αγώνας.

Σημαντικά κεφάλαια στην ιστορία του Rally Dakar

Το Rally Dakar μέχρι και σήμερα έχει διεξαχθεί σε τέσσερις ηπείρους και σε 30 χώρες. Το πρώτο κεφάλαιο του αγώνα ξεκίνησε το 1979 με τους συμμετέχοντες να εκκινούν από την Ευρώπη και το Παρίσι και να τερματίζουν στην Αφρική και το Ντακάρ, εξ ου και η αρχική ονομασία του. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο ολοκληρώθηκε το 2008, με δυσάρεστο τρόπο.

Μετά από απειλές από Αλγερινούς εξτρεμιστές οι οποίες έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια των συμμετεχόντων αλλά και μετά τη δολοφονία τεσσάρων Γάλλων τουριστών σε περιοχή από όπου θα περνούσε ο αγώνας, κρίθηκε απαραίτητη η οριστική ματαίωση του Dakar το 2008.

Το δεύτερο κεφάλαιο στην ιστορία του Rally Dakar, ξεκίνησε αυτή τη φορά σε νέα ήπειρο αυτή της Νότιας Αμερικής. Στις χώρες της Αργεντινής και της Χιλής το Rally Dakar βρήκε το νέο του σπίτι για 11 ολόκληρα χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια η ποικιλομορφία του εδάφους σε συνδυασμό με το υψόμετρο το οποίο πολλές φορές ταλαιπώρησε οδηγούς και ομάδες, έδωσε μία νέα αύρα στον σπουδαίο αυτό αγώνα.

Το 2019 θα κλείσει το δεύτερο κεφάλαιο στην ιστορία του Rally Dakar, όπου λόγω θεμάτων ασφαλείας και πάλι, θα χρειαστεί για πρώτη φορά στην ιστορία του ο αγώνας να διεξαχθεί σε μία μόνο χώρα. Στην προκειμένη περίπτωση ήταν η χώρα του Περού, η οποία φιλοξένησε για τελευταία φορά το Rally Dakar στην ήπειρο της Ν. Αμερικής.

Μετά την αποχώρηση από την Ν. Αμερική, ο θρυλικός αγώνας έψαχνε και πάλι στέγη. Η λύση βρέθηκε άμεσα και το τρίτο κεφάλαιο του Rally Dakar γράφεται από το 2020, στην ήπειρο της Ασίας. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί πλέον το πεδίο δράσης για όλους τους συμμετέχοντες, οι τεράστιοι σε ύψος αμμόλοφοι αλλά και οι αχανείς εκτάσεις έχουν ανεβάσει κατακόρυφα τον βαθμό δυσκολίας του σημαντικότερου αγώνα αντοχής στον κόσμο.

Rally Dakar 2023

Αφήνουμε την ιστορία του αγώνα και επιστρέφουμε στο σήμερα. Με μερικές ημέρες να μας χωρίζουν από την εκκίνηση του 45ου Rally Dakar, επικεντρωνόμαστε σε όσα θα δούμε στο φετινό αγώνα αλλά και στις αλλαγές που υπάρχουν.

Το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου θα γίνει η εκκίνηση από τα παράλια της Ερυθράς Θάλασσας. Την ίδια μέρα οι πρωταγωνιστές θα ξεκινήσουν το αγωνιστικό τους ταξίδι στο Rally Dakar με την διαδρομή του Προλόγου (Prologue). Στη διαδρομή μήκους 11 χιλιομέτρων, οι συμμετέχοντες με την επίδοση τους θα διαμορφώσουν και τη σειρά εκκίνησης της πρώτης ε.δ. η οποία διεξάγεται την Κυριακή 1 Ιανουαρίου.

Το Rally Dakar 2023 στη φετινή του μορφή περιλαμβάνει, 8.529 χιλιόμετρα από τα οποία τα 4.609 είναι τα αγωνιστικά χιλιόμετρα των 14 ειδικών διαδρομών του αγώνα. Η μεγαλύτερη ε.δ. του αγώνα είναι αυτή που θα διεξαχθεί στις 7 Ιανουαρίου (Al Duwadimi > Al Duwadimi) με μήκος 472 αγωνιστικά χιλιόμετρα, ενώ η μικρότερη είναι αυτή της 11ης Ιανουαρίου (Haradh > Shaybah) με μήκος 113 αγωνιστικά χιλιόμετρα (Bisha > Jeddah). Ως είθισται υπάρχει και ημέρα ξεκούρασης για τους συμμετέχοντες, αυτή έχει οριστεί στις 9 Ιανουαρίου στη πόλη Riyadh.

Πρόγραμμα Rally Dakar 2023

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου: Prologue Sea Camp > Sea Camp, 19 χλμ.

Κυριακή 1 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 1 Sea Camp > Sea Camp, 367χλμ.

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 2 Sea Camp > Alula, 430 χλμ. 

Τρίτη 3 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 3 Alula > Hail, 447 χλμ.

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 4 Hail > Hail, 425 χλμ.

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 5 Hail > Hail, 373 χλμ.

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 6 Hail > Al Duwadimi, 467 χλμ. 

Σάββατο 7 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 7 Al Duwadimi > Al Duwadimi, 472 χλμ.

Κυριακή 8 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 8 Al Duwadimi > Riyadh, 398 χλμ.

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου: Ημέρα Ξεκούρασης

Τρίτη 10 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 9 Riyadh > Haradh, 358 χλμ.

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 10 Haradh > Shaybah, 113 χλμ. 

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 11 Shaybah > Empty Quarter Marathon, 273 χλμ.

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 12 Empty Quarter Marathon > Shaybah, 185 χλμ.

Σάββατο 14 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 13 Shaybah > AlHofuf, 154 χλμ.

Κυριακή 15 Ιανουαρίου: Ε.Δ. 14 AlHofuf > Dammam, 136 χλμ.

Νέες προκλήσεις…

Αναμενόμενο ήταν πως στο Rally Dakar 2023, θα είχαμε αρκετές αλλαγές οι οποίες αναμένεται να αναζωπυρώσουν το ενδιαφέρον του αγώνα.

Η φετινή εκδοχή του Rally Dakar στη Σαουδική Αραβία θα είναι διαφορετική καθώς περιλαμβάνει κατά 70% διαφορετική διαδρομή. Από τα παράλια της Ερυθράς Θάλασσας μέχρι τους αμμόλοφους του Αραβικού Κόλπου στο Νταμάμ, οι συμμετέχοντες θα βιώσουν μια διαφορετική πραγματικότητα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Οι ειδικές διαδρομές θα οδηγήσουν τον αγώνα πρώτα στις βορειοδυτικές ορεινές περιοχές, ενώ στη συνέχεια οι αγωνιζόμενοι θα βρεθούν νοτιοανατολικά για ένα ταξίδι στον ωκεανό των αμμόλοφων στην έρημο Ρουμπ’ αλ Καλί (Empty Quarter).

Η επιβράβευση των εξερευνητών

Στο φετινό Rally Dakar, η οργάνωση αποφάσισε να επιβραβεύει τους ταχύτερους συμμετέχοντες ανά ημέρα. Θα υπάρχει ξεχωριστή κατάταξη τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους ερασιτέχνες. Πολύτιμα μπόνους αλλά και χρηματικά έπαθλα θα αυξήσουν το επίπεδο του συναγωνισμού στον φετινό αγώνα.

Δεν επιτρέπεται η “αντιγραφή”

Υπάρχει μια τακτική στο Rally Dakar την οποία ακολουθούν οι περισσότεροι όταν βρίσκονται σε δίλημμα. Ποια είναι αυτή μα φυσικά το να ακολουθείς τον πρώτο. Ωστόσο φέτος η οργάνωση βρήκε ένα τρόπο να περιορίσει την συγκεκριμένη τακτική. Οι περισσότερες ειδικές διαδρομές θα χωριστούν σε δύο τμήματα και τα roadbooks των διαδρομών Α και Β θα ανατίθενται τυχαία στους αγωνιζόμενους. Με αυτόν τον τρόπο οι συμμετέχοντες θα σκεφτούν δύο φορές να μπουν στον πειρασμό να ακολουθήσουν κάποιο προπορευόμενο όχημα.

Ψηφιακό Roadbook για όλους

Το χαρτί ανήκει ποια στο παρελθόν. Τα τελευταία χρόνια, στο Rally Dakar τα tablet έχουν κάνει την εμφάνιση τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στα φορτηγά. Το ψηφιακό roadbook έχει δοκιμαστεί διεξοδικά και είναι πλέον έτοιμο να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις κατηγορίες, ακόμη και στις μοτοσυκλέτες!

Bonus στις μοτοσυκλέτες

Είναι συνηθισμένο φαινόμενο οι οδηγοί των μοτοσυκλετών ενώ προηγούνται σε κάποια ειδική διαδρομή να επιλέγουν να μείνουν πίσω ώστε να κερδίσουν το πλεονέκτημα όσον αφορά τη σειρά εκκίνησης της επόμενης ημέρας. Αυτό φυσικά η οργάνωση το έλαβε φέτος κατά νου και αποφάσισε να δώσει μια μορφή bonus σε όσους αναβάτες επιλέξουν να μην “παίξουν” το συγκεκριμένο παιχνίδι.

Dakar Classic σε νέες περιπέτειες

Η δεύτερη εκδοχή του Dakar Classic το 2022, σημείωσε μεγάλη επιτυχία και ανέδειξε τις σημαντικές διαφορές στις δυνατότητες μεταξύ των παλαιότερων αυτοκινήτων και εκείνων από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Για τον λόγο αυτό προστέθηκε η ομάδα H0, η οποία αφορά τα λιγότερα ισχυρά αυτοκίνητα. Επιπρόσθετα θα υπάρχουν και δύο νέες υποκατηγορίες με ονομασία “Authentic Codriver Challenge” και “Iconic Classic Club”. Η πρώτη αφορά οχήματα που συμμετέχουν χωρίς σύγχρονα όργανα και η δεύτερη αυθεντικά οχήματα τα οποία συμμετείχαν στο Rally Dakar κατά τον 20ο αιώνα, για την κατηγορία “Iconic Classic Club” θα υπάρχει ειδική επιτροπή η οποία θα πιστοποιεί αν τα οχήματα είναι “αυθεντικά”.

Το μέλλον του Rally Dakar

Το Rally Dakar έκανε ένα αποφασιστικό βήμα προς την πράσινη ενεργειακή του μετάβαση το 2022 με τη δημιουργία της κατηγορίας T1-U (πρωτότυπα οχήματα που βασίζονται σε ηλεκτροκινητήρες ή σε οποιαδήποτε τεχνολογία που επικεντρώνεται στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, όπως τα βιοκαύσιμα και το υδρογόνο). Η ταχύτατη τεχνολογική πρόοδος που υπάρχει στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει ξεκινήσει να περνά σε όλες τις μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και το Rally Dakar έχει ως στόχο να το εκμεταλλευτεί πλήρως τα επόμενα χρόνια με σκοπό να μειώσει δραστικά το αποτύπωμα άνθρακα των οχημάτων που λαμβάνουν μέρος στον αγώνα.

Οι ήρωες του Rally Dakar 2023

Η φετινή εκδοχή του Rally Dakar συγκέντρωσε 544 συμμετοχές, και αυτό τα λέει όλα όσον αφορά τη δυναμική του συγκεκριμένου αγώνα. Όπως και πέρυσι οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες.

Τους πρωτοεμφανιζόμενους (Rookie, στις συμμετοχές υπάρχει ένα λάβαρο μπλέ χρώματος), τους θρύλους (Legend, στις συμμετοχές υπάρχει ένα λάβαρο κίτρινου χρώματος) και τους “Original by Motul”, (στις συμμετοχές υπάρχει ένα λάβαρο καφέ χρώματος) η κατηγορία αυτή αφορά συμμετέχοντες με μοτοσυκλέτες και αναβάτες τετράτροχων (γουρούνες) οι οποίοι δεν έχουν καμία βοήθεια. Σε αυτούς η οργάνωση θα παρέχει τα απαραίτητα σε διάφορους τομείς ώστε να καταφέρουν να ολοκληρώσουν τον αγώνα.

Toyota

Ποιος μπορεί να κερδίσει την “αλεπού της ερήμου” στα αυτοκίνητα;

Το ενδιαφέρον όσον αφορά τα αυτοκίνητα στο φετινό Rally Dakar θα είναι τεράστιο καθώς όλοι περιμένουν από την Audi να πάρει εκδίκηση μετά το περσινό κάζο του Audi RS Q e-tron. Μπορεί το πρωτότυπο της Τ1-U κατηγορίας να έδειξε πως είναι το ταχύτερο στις ειδικές διαδρομές ωστόσο οι μηχανικές αστοχίες που αντιμετώπισε σε όλο τον αγώνα το έκαναν να βλέπει την κορυφή με τα κυάλια.

Από την άλλη η Toyota Gazoo Racing με το Toyota Hilux T1+ θέλει να χαμογελάσει και φέτος, ενώ η ομάδα της Bahrain Raid Xtreme με το BRX Hunter της Prodrive θα κυνηγήσει κάθε διάκριση.

Ας δούμε όμως ποιοι θα μας απασχολήσουν στη κατηγορία των αυτοκινήτων στο Rally Dakar 2023.

Από τους 71 αγωνιζόμενους που υπάρχουν στη λίστα των συμμετοχών στη κατηγορία των αυτοκινήτων αναμφίβολα κάποιοι από αυτούς ξεχωρίζουν περισσότερο ελέω και των κατορθωμάτων τους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Λόγω της περσινής του νίκης στο Rally Dakar θα ξεκινήσουμε με την “αλεπού της ερήμου” τον Nasser Al Attiyah, ο Καταριανός θα ηγηθεί της ομάδας της Toyota Gazoo Racing με το Toyota Hilux T1+ και θα έχει ως συνοδηγό τον Matthieu Baumel. Ο Νοτιοαφρικανός Giniel de Villiers με συνοδηγό τον Dennis Murphy θα βρεθεί στο δεύτερο Toyota Hilux T1+, ενώ την ομάδα της Toyota Gazoo Racing θα πλαισιώσει ακόμη ένα πλήρωμα από την Νότια Αφρική, αυτό των Henk Lategan και Brett Cummings.

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει λένε, ωστόσο στην Audi Sport θα πρέπει να κάνουν κάτι παραπάνω όσον αφορά την επίλυση των μηχανικών αστοχιών στο RS Q e-tron αν θέλουν να κερδίσουν το φετινό Rally Dakar. Η Γερμανική φίρμα θα βρεθεί και φέτος στον αγωνιστικό στίβο των ειδικών διαδρομών με την ίδια ομάδα οδηγών-συνοδηγών. Ο θρύλος του Rally Dakar Stephane Peterhasel των 14 νικών (8 με αυτοκίνητο και 6 με μοτοσυκλέτα), θα έχει δίπλα του τον Edouard Boulanger. Στην ίδια ομάδα συναντάμε τον τρεις φορές νικητή του Dakar και δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στο WRC Carlos Sainz, o οποίος θα έχει δίπλα του ως συνοδηγό τον Lucas Cruz. Στο τρίτο Audi RS Q e-tron, θα βρεθούν οι Mattias Ekstrom-Emil Bergkvist, με τον Σουηδό πρωταθλητή του DTM, να γνωρίζει πλέον τι εστί Rally Dakar.

O εννέα φορές πρωταθλητής του WRC Sebastien Loeb με την ομάδα της Bahrain Raid Extreme θα βρεθεί και φέτος πίσω από το τιμόνι του BRX Hunter της Prodrive. Ο Γάλλος με τον συνοδηγό του Fabian Lurquin, έχει μόνο έναν στόχο, να βάλει στην τροπαιοθήκη του το άγιο δισκοπότηρο που λέγεται Rally Dakar. Στο δεύτερο BRX Hunter θα βρεθεί ο πολύπειρος Orlando Terranova ο οποίος θα έχει ως συνοδηγό τον Alex Haro Bravo.

Ακόμη στη λίστα συμμετοχών συναντάμε αρκετούς γνωστούς μας από τους αγώνες ράλλυ. Ο πιο ανταγωνιστικός από αυτούς αναμφίβολα είναι ο Yazeed Al-Rahji ο οποίος μπορεί να κάνει τη φετινή έκπληξη με το Toyota Hilux T1+, έχοντας δίπλα του ως συνοδηγό τον Dirk Von Zitzewitz. Ο Martin Prokop με τον Victor Chythka σίγουρα θα προσπαθήσουν να είναι ανταγωνιστικοί με το Ford Raptor RS Cross Country, ενώ οι Romain Dumas-Max Delfino αποφάσισαν να λάβουν μέρος με το ανταγωνιστικό Toyota Hilux T1+ της Rebellion Racing.

Ντεμπούτο στο Rally Dakar στη κατηγορία των αυτοκινήτων θα κάνει μια σπουδαία προσωπικότητα των δύο τροχών. Ο Ισπανός Carlos Checa, πρωταθλητής στα WSBK θα λάβει μέρος στον αγώνα με ένα πρωτότυπο Astara 01 Concept και θα έχει ως συνοδηγό τον Ισπανό Marc Sola Terradellas.

Dakar Classic

Η κατηγορία Classic η οποία έκανε την παρθενική της εμφάνιση στο Dakar 2021, επιστρέφει και φέτος έχοντας προσελκύσει μεγάλο αριθμό συμμετοχών. Συνολικά θα βρεθούν στον αγώνα 187 αυτοκίνητα, ενώ ανάμεσα τους θα βρίσκονται και φέτος οι Βαγγέλης Μπερσής και Φώτης Κουτσουμπός με το Mitsubishi Pajero Evolution της Mitsubishi Ralliart Team Italy.

Να θυμίσουμε πως το 1984 ο Σάκης Παπαδημητρίου με ένα Volvo C 303 του σουηδικού στρατού, είχε λάβει μέρος στη κατηγορία των φορτηγών. Τότε ο 48χρονος Σάκης Παπαδημητρίου ήταν ο πρώτος Έλληνας που έφερε την Ελληνική σημαία στον τερματισμό της 6ης διοργάνωσης του αγώνα και μάλιστα είχε καταφέρει να φέρει το Volvo στη 2η θέση της κατηγορίας των φορτηγών.

Θα έχουμε μάχη στις μοτοσυκλέτες;

Η κατηγορία των μοτοσυκλετών έδινε πάντα ξεχωριστό χρώμα στο Rally Dakar, το ίδιο πρόκειται να συμβεί και φέτος. Οι 124 αναβάτες αν μη τι άλλο θα παλέψουν για τη νίκη με όλες τους τις δυνάμεις στις αφιλόξενες εκτάσεις της Σαουδικής Αραβίας.

Τρία χρόνια χωρίς νίκη για την KTM είναι πολλά και ειδικά σε έναν αγώνα που έχει γράψει ιστορία. Η εργοστασιακή ομάδα των “πορτοκαλί”, η οποία αποτελείται από τον Αυστριακό Matthias Walkner, τον Αυστραλό Toby Price και τον Αργεντινό Kevin Benavides, έχει φέτος μόνο έναν στόχο τη νίκη.

Στο αντίπαλο στρατόπεδο αυτό της Honda, υπάρχει ένα κλίμα αισιοδοξίας καθώς την ομάδα απαρτίζουν ο Αμερικάνος Ricky Brabec, οι Χιλιανοί Pablo Quintanilla και José Ignacio Cornejo, ενώ η προσθήκη του Γάλλου Adrien Van Beveren ενδεχομένως να παίξει σημαντικό ρόλο.

Φυσικά από την εξίσωση της νίκης δεν μπορούμε να βγάλουμε την Gas Gas που κέρδισε τον περσινό αγώνα και αυτή της Husqvarna. H Gas Gas θα έχει ως αναβάτες τον νικητή του αγώνα του 2022 Βρετανό Sam Sunderland και τον Αυστραλό Daniel Sanders, ενώ η Husqvarna θα έχει ως δίδυμο τον Αμερικάνο Skyler Howes, και τον Αργεντινό Luciano Benavides.

Φορτηγά-Quads-SSV-Light Prototype

Εκτός όμως από τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες στο Rally Dakar εντυπωσιάζει κάθε χρόνο η κατηγορία των φορτηγών. Ωστόσο φέτος η εν λόγω κατηγορία δέχθηκε ένα σημαντικό πλήγμα. Η Ρωσική ομάδα της Kamaz η οποία όλα αυτά τα χρόνια κυριαρχούσε δεν θα βρεθεί στο Rally Dakar λόγω των Πολιτικών θέσεων της. Αυτό το γεγονός θέλει να εκμεταλλευτεί η Iveco ώστε να πετύχει την τρίτη της νίκη στον αγώνα μετά τις επιτυχίες του 2012 και του 2016. Φυσικά και οι 54 συμμετέχοντες στην εν λόγω κατηγορία έχουν φέτος τη δυνατότητα να βρεθούν στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Στις κατηγορίες Quads (γουρούνες), SSV και Light Prototype υπάρχουν αρκετές συμμετοχές οι οποίες υπόσχονται να χαρίσουν τη δική τους αγωνιστική παράσταση. Στα Quads θα βρούμε 19 συμμετοχές, στα SSV 45, ενώ στα Light Prototype 44.

Το αγωνιστικό ταξίδι ξεκινά σε λίγες ημέρες…

Το Rally Dakar 2023 θα έχετε τη δυνατότητα να το παρακολουθήσετε από τη συχνότητα του Eurosport, όπου κάθε βράδυ θα υπάρχει ανασκόπηση για τα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της κάθε αγωνιστικής ημέρας.

Επιπρόσθετα η πλατφόρμα της Red Bull TV: https://www.redbull.com/int-en/events/dakar-rally-south-america, στην οποία μπορεί ο κάθε ένας να κάνει την εγγραφή πολύ εύκολα, θα παρέχει κάλυψη του αγώνα καθώς και πληθώρα άλλων επιλογών δίνοντας έτσι την ευκαιρία να παρακολουθήσετε όσα συμβαίνουν σε “πρώτο πλάνο”.

Στον επίσημο ηλεκτρονικό ιστότοπο του Dakar, θα βρείτε το αναλυτικό πρόγραμμα για το Rally Dakar 2023, τις συμμετοχές της εκάστοτε κατηγορίας, τα αποτελέσματα κατά τη διάρκεια του αγώνα καθώς και κάθε πληροφορία που αφορά το σημαντικό αυτό γεγονός.

Ταυτόχρονα οι φίλοι των εφαρμογών που αφορούν τα κινητά ή τα tablet, μπορούν μέσα από την επίσημη εφαρμογή: https://www.dakar.com/en/mobile-application του αγώνα, να “ακολουθούν” και να μαθαίνουν κάθε νέο του Rally Dakar 2023.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Rally Dakar, Red Bull, Toyota, Audi, Kamaz, Honda, KTM, Husqvarna, Gas Gas