FIA: Είμαστε ικανοποιημένοι από τoυς νέους κανονισμούς
Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου είναι ικανοποιημένη από τους κανονισμούς της κατηγορίας Rally1, σύμφωνα με τον διευθυντή ράλλυ της FIA, Andrew Wheatley.
Το 2022 ήταν η χρονιά της μεγάλης αλλαγής για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. H αλλαγή των κανονισμών, στη μεγάλη κατηγορία Rally1, έφερε νέα δεδομένα, ενώ είδαμε την Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) να προσπαθεί να κάνει το σπορ πιο “πράσινο”.
Στο επίκεντρο των αλλαγών, βρέθηκαν τα υβριδικά κινητήρια σύνολα τα οποία συνδύαζαν έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων ισχύος 380 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίππων) που αναπτύχθηκε από την γερμανική Compact Dynamics και ήταν κοινός και για τις τρεις για ομάδες του WRC.
Το υβριδικό σύστημα βάρους 84 κιλών, περιελάμβανε κινητήρια μονάδα MGU (Motor Generator Unit), μονάδα ελέγχου και μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh, που κατασκευάστηκε από την Αυστριακή Kreisel Electric.
Αλλαγές είχαμε και σε άλλα σημαντικά μέρη των αγωνιστικών αυτοκινήτων Rally1, το κιβώτιο το οποίο διέθεταν ήταν σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, όπως τα Rally2, ενώ το κεντρικό διαφορικό καταργήθηκε. Επιπρόσθετα η διαδρομή των αναρτήσεων και το εύρος, αλλά και η πολυπλοκότητα των αεροδυναμικών βοηθημάτων, μειώθηκαν σε σύγκριση με εκείνα που υπήρχαν στα αυτοκίνητα της χρονιάς του 2017, ενώ χρησιμοποιήθηκε μείγμα βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων.
Μπορεί οι νέοι κανονισμοί της κατηγορίας Rally1 να μην έχουν ακόμη προσελκύσει έναν νέο κατασκευαστή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, εντούτοις η FIA δηλώνει ικανοποιημένη από όσα είδε κατά την πρώτη χρονιά επιβολής τους. Δεν είναι τυχαίο σύμφωνα με την FIA πως και οι τρεις ομάδες Toyota, Hyundai και M-Sport-Ford κέρδισαν κάποιον αγώνα κατά τη διάρκεια του φετινού πρωταθλήματος.
Ο διευθυντής ράλλυ της FIA, Andrew Wheatley, παραδέχθηκε στο Autosport ότι υπήρξαν προκλήσεις σχετικά με το υβριδικό κιτ της Compact Dynamics, αλλά στο σύνολο τους οι νέοι κανονισμοί απέδωσαν καρπούς. Αν σκεφτούμε πως εμείς κάναμε αλλαγές ουσιαστικά παντού σε ότι αφορά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας Rally1 και καταφέραμε και πάλι να έχουμε αγώνες που κρίνονται σε δευτερόλεπτα, τότε νομίζω πως είναι μεγάλη επιτυχία.
O Wheatley τόνισε πως υπήρξε αρχικά η συζήτηση ότι τα νέας γενιάς αυτοκίνητα Rally1 θα ήταν αρκετά πιο αργά, αλλά τώρα γνωρίζουμε ότι δεν υστερούν από πλευράς επιδόσεων, επιπρόσθετα κάναμε εξαιρετική δουλειά και στο θέμα της ασφάλειας καθώς είδαμε να συμβαίνουν κάποια τρομακτικά ατυχήματα και τα πληρώματα να μην αντιμετωπίζουν το παραμικρό πρόβλημα.
Ακόμη έγινε ένα σημαντικό βήμα σε ότι αφορά τη μείωση των εκπομπών ρύπων, σε αυτό φυσικά συνέβαλε το γεγονός πως είχαμε μία νέα μορφή καυσίμου. Για εμάς ήταν τεράστια πρόκληση, ενώ πλέον όλοι σκέφτονται πως αφού το κατάφερε το WRC, μπορούμε να το καταφέρουμε και εμείς.
O διευθυντής ράλλυ της FIA κλείνοντας δήλωσε πως τον σημαντικότερο στόχο μας δεν τον έχουμε ακόμη πετύχει και για αυτό εργαζόμαστε πολύ σκληρά, η νέα κατηγορία Rally1 σχεδιάστηκε για να προσελκύσει περισσότερους κατασκευαστές στο κορυφαίο επίπεδο του WRC. Έχουμε δεσμευθεί πως θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τους κανονισμούς ώστε να μπουν και νέοι παίκτες στο παιχνίδι.
Η Toyota, η Hyundai και η M-Sport Ford έχουν δεσμευθεί να παραμείνουν στο WRC τουλάχιστον μέχρι το 2024, όπου και λήγουν οι ισχύοντες κανονισμοί. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι ίδιοι κανονισμοί με κάποιες βελτιώσεις θα συνεχίσουν να ισχύουν για την κατηγορία Rally1 και μετά το 2024.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: FIA, WRC, Toyota Gazoo Racing