Akio Toyoda: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι η μόνη λύση
Μπορεί η Toyota να επενδύει εσπευσμένα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο ο επικεφαλής της Akio Toyoda επιμένει ότι ο συγκριμένος τύπος οχημάτων δεν αποτελεί την μόνη λύση.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Toyota και προσωπικά ο επικεφαλής της Akio Toyoda… βγαίνουν μπροστά επισημαίνοντας ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία δεν αποτελούν πανάκεια απέναντι στα σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα στα οποία η αυτοκίνηση καλείται από το δικό της μετερίζει να βρει λύσεις.
Στο πλαίσιο της πάγιας αυτής πεποίθησης της Νο 1 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, ο Akio Toyoda επανήλθε στο συγκεκριμένο ζήτημα ασκώντας με πρόσφατες δηλώσεις του από τη μακρινή Ταϊλάνδη έντονη κριτική στον Τύπο, ενώ ταυτόχρονα τόνισε ότι τα BEVs δεν είναι η μοναδική λύση για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και ότι η υιοθέτησή τους σε ευρεία κλίμακα θα αργήσει.
«Στην Toyota πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι έρχονται πρώτοι. Πιστεύουμε στην κατασκευή αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες των πελατών μας.
«Ακριβώς επειδή όπως τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα που όλοι υποτίθεται ότι θα οδηγούσαμε μέχρι τώρα, νομίζω ότι τα BEV θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να γίνουν mainstream από ό,τι θα ήθελαν να πιστεύουμε τα μέσα ενημέρωσης. Και ειλικρινά, τα BEV δεν είναι ο μόνος τρόπος για την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων ουδετερότητας άνθρακα. Προσωπικά, θα προτιμούσα να ακολουθήσω κάθε επιλογή, όχι μόνο μία, επιλογές όπως τα συνθετικά καύσιμα χωρίς εκπομπές και το υδρογόνο».
Ο Akio Toyoda τόνισε για μια ακόμα φορά ότι το υδρογόνο αποτελεί τη μεγάλη ελπίδα για τη διατήρηση εν ζωή των θερμικών κινητήρων:
«Εξακολουθώ να πιστεύω ότι το υδρογόνο είναι μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία για το μέλλον μας. Μάλιστα, πριν από λίγους μήνες, ήμουν στο Βέλγιο για τον αγώνα του WRC και οδήγησα το νέο μας υδρογονοκίνητο Yaris. Αυτή ήταν η πρώτη μου φορά που το οδηγούσα και έμεινα έκπληκτος από την απόδοσή του».
Διαβάστε επίσης: Αποκάλυψη! 6 ηλεκτρικά Toyota της σειράς bZ έως το 2026
Η Toyota, παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες της για επέλαση στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία με νέα προϊόντα, επιμένει ότι η απάντηση είναι μια «πολυτροπική» προσέγγιση, με όλες τις διαθέσιμες επιλογές και τεχνολογίες να βρίσκονται πάνω στο τραπέζι:
«Στην Toyota πιστεύουμε στη δημιουργία ενός πλήρους χαρτοφυλακίου επιλογών για τους πελάτες μας που μειώνουν τις εκπομπές. Από υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα όπως αυτό το Camry έως ηλεκτρικά οχήματα με plug-in σύστημα κίνησης όπως το Prius Prime, έως ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία όπως το νέο bZ4X. Αλλά δεν σταματάμε εκεί. Γι’ αυτό έχουμε παρουσιάσει οχήματα κυψελών καυσίμου όπως το Toyota Mirai και επιδιώκουμε επιλογές με καύσιμο το υδρογόνο υδρογόνου όπως τα πρωτότυπα GR Yaris Hydrogen και Corolla Cross Hydrogen.»
Διαβάστε επίσης: Toyota και Lexus παρουσιάζουν το νέο τους όραμα και τα μοντέλα του αύριο στο Kenshiki Forum (αποστολή 4troxoi.cy)
Η ισχυρός άνδρας της Toyota αναφέρθηκε και στους υπόλοιπους, εξίσου σημαντικούς τομείς που θα συμβάλλουν στη βιωσιμότητα της αυτοκίνησης τα προσεχή χρόνια:
«Καθώς εργαζόμαστε για να επιτύχουμε ένα βιώσιμο μέλλον, πιστεύω επίσης ότι πρέπει να ακολουθήσουμε μια ολιστική προσέγγιση για την ουδετερότητα του άνθρακα, από τον τρόπο με τον οποίο προμηθευόμαστε υλικά, τον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων, τα συστήματα κίνησης που τοποθετούμε σε αυτά έως και τον τρόπο με τον οποίο τα απορρίπτουμε.
«Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο άνθρακας είναι ο πραγματικός εχθρός, όχι ένα συγκεκριμένο σύστημα κίνησης και ότι δεν μπορούμε να φτάσουμε μόνοι μας στην ουδετερότητα του άνθρακα. Πρόκειται για μια ομαδική προσπάθεια που περιλαμβάνει άλλους κλάδους πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία.»