Bertone GB110: Mε καύσιμο από ανακυκλωμένο πλαστικό και 1.100 ίππους
Η GB110 είναι η νέα δημιουργία της Bertone. Και αποδίδει 1.100 ίππους καταναλώνοντας καύσιμο από συνθετικό πλαστικό.
Η Bertone επιστρέφει. Αυτή τη φορά με ένα hypercar με την ονομασία GB110, το οποίο υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις, άφθονη ισχύ, high-tech σχεδιασμό αλλά και σεβασμό στο περιβάλλον.
Επί της ουσίας, η GB110 είναι ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που θα κατασκευαστεί σε μόλις 33 συλλεκτικά αντίτυπα σηματοδοτώντας την ίδια στιγμή την 110η επέτειο της ιταλικής φίρμας με την τεράστια αυτοκινητική παράδοση.
Η Bertone δεν έχει αποκαλύψει ποιος κινητήρας εσωτερικής καύσης τροφοδοτεί το νέο hypercar της. Ωστόσο, οι Ιταλοί δημιουργοί του επιβεβαιώνουν με υπερηφάνεια ότι η… αγνώστων λοιπόν στοιχείων κινητήρια μονάδα της GB110 είναι σε θέση να αποδίδει 820 kW, δηλαδή 1.100 ίππους, σε συνδυασμό με 1.100 Nm ροπής έχοντας την ικανότητα να περιστρέφεται έως τις 8.400 σ.α.λ. και να τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από καύσιμο που έχει «γεννηθεί» από ανακυκλωμένο πλαστικό από την εταιρεία Select Fuel ικανοποιώντας πλήρως την περιβαλλοντική νόρμα Euro 6.
Σύμφωνα με την Bertone, η GB110 είναι τετρακίνητη, διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και συνεπικουρείται από ένα 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ούσα σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 και 300 χλμ./ώρα σε χρόνο 2,7, 6,79 και 14 δλ. Η δε τελική ταχύτητα της ιταλικής κατασκεύης ανέρχεται στα 380 χλμ./ώρα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Jean-Franck Ricci δήλωσε: «Αυτό που αναζητούμε είναι μια ισχυρή επιτάχυνση και χαμηλό βάρος για μέγιστη απόλαυση. Ταυτόχρονα όμως η GB110 έχει σχεδιαστεί για καθημερινή χρήση και με γνώμονα την εργονομία και την άνεση».
Σχεδιαστικά, οι εξωτερικές επιφάνειες της GB100 αντλούν έμπνευση από τα οχήματα παραγωγής της δεκαετίας του ‘50 και του ‘70. Για παράδειγμα, οι τριγωνικοί πλαϊνοί αεραγωγοί παραπέμπουν στην Lancia Stratos Zero του 1970, ενώ το χαμηλό εμπρός μέρος θυμίζει έντονα την αρχέτυπη Lamborghini Countach. Μπροστά, οι τετράγωνοι προβολείς LED συνδυάζονται με ένα αιχμηρό καπό και έναν γωνιώδη προφυλακτήρα, σε συνδυασμό με εμπρός splitter από carbon και… κάμποσους αεραγωγούς.
Στο πλάι, το αυτοκίνητο διαθέτει πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και πατά σε τροχούς διαστάσεων 255/30 R21 και 335/25 R22, με την κολόνα Β να εκτείνεται για να συναντήσει τον πίσω τόξο του τροχού σε σχήμα «C», επιλογή που θυμίζει αρκετά την Bugatti Chiron. Στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας φιλοξενεί δύο ζεύγη απολήξεων και μια συστοιχία στενών φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED. Δομικά, η ιταλική εταιρεία επισημαίνει λακωνικά και με νόημα, είναι η αλήθεια, ότι το πλαίσιο της GB110 βασίζεται «σε εξαρτήματα ενός Γερμανού κατασκευαστή» χωρίς ωστόσο να τον κατονομάζει.
Ελάχιστες λεπτομέρειες έγιναν γνωστές για το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ωστόσο, οι φωτογραφίες αποκαλύπτουν ένα κόκπιτ με ψηφιακό ασφαλώς περιβάλλον, που θυμίζει μολαταύτα το αντίστοιχο του Nuccio, το οποίο αποκαλύφθηκε το 2012 ως το πρώτο «ανεξάρτητο» αυτοκίνητο του Bertone.