Hλεκτρικό SUV που μετατρέπεται σε σινεμά
Πως θα σας φαινόταν το ηλεκτρικό σας SUV να διαθέτει theatre mode, πάνω 800 ίππους και αυτονομία άνω των 800 χλμ.;
Η ηλεκτροκίνηση και οι ταχέως αναπτυσσόμενες τεχνολογίες επικοινωνίας, διασύνδεσης και ψυχαγωγίας μέσα στο αυτοκίνητο έχουν αλλάξει άρδην τη μορφή της σύγχρονης κινητικότητας προσφέροντας στο κοινό ολοένα και περισσότερες δυνατότητες που μέχρι πρότινος βρίσκονταν στη σφαίρα του φανταστικού.
Χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της νέας τάσης αλλά και όλων όσων αναμένεται να δούμε στο μαγικό κόσμο των τεσσάρων τροχών τα προσεχή χρόνια είναι το εικονιζόμενο όχημα της νεοφυούς ιταλικής εταιρείας Aehra, η οποία αποκάλυψε σήμερα το πρώτο της μοντέλο. Που πολύ απλά φέρει την ονομασία «SUV».
Δείτε αυτή την Πέμπτη το αφιέρωμα μας στον θρυλικό Schumacher - SpeedZone podcast EP22
Καινοτομία στην καμπίνα
Οι εξαιρετικά κοντοί πρόβολοι του Aehra SUV, το μακρύ μεταξόνιο και το εντελώς επίπεδο δάπεδο του οχήματος επέτρεψαν στους σχεδιαστές της start-up εταιρείας να δημιουργήσουν μοναδικές λύσεις που μεταμορφώνουν το εσωτερικό περιβάλλον για οδηγούς και επιβάτες. Ένα από τα πιο καινοτόμα και συναρπαστικά χαρακτηριστικά της καμπίνας του αυτοκινήτου είναι η οθόνη HMI (Human Machine Interface) πλήρους πλάτους, η οποία εισάγει νέα δεδομένα στην ψυχαγωγία και στην εργασία εντός του οχήματος.
Όταν το SUV βρίσκεται σε λειτουργία οδήγησης, η οθόνη βρίσκεται στη χαμηλότερη της θέση προβάλλοντας όλες τις πληροφορίες που απαιτεί ο οδηγός, όπως ταχύτητα, αυτονομία, ρυθμίσεις θέρμανσης και αερισμού και οδηγίες πλοήγησης. Οι δύο εξωτερικές περιοχές της οθόνης χρησιμεύουν ως εικονικοί καθρέφτες παρουσιάζοντας εικόνες υψηλής ευκρίνειας από τις δύο εμπρός κάμερες που βρίσκονται στο πλάι.
Όμως, όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν να επεκτείνουν την οθόνη προς τα πάνω, μετατρέποντας το εσωτερικό του Aehra SUV σε home theatre ή πολυτελές γραφείο για εργασία.
«Το Aehra SUV και το Saloon που θα παρουσιάσουμε στις αρχές του επόμενου έτους, σχεδιάστηκαν ως προϊόντα της ψηφιακής εποχής για να αντικατοπτρίζουν και να υποστηρίζουν τον σύγχρονο και πολυάσχολο τρόπο ζωής των πελατών μας», εξηγεί ο Chief Design Officer της Aehra, Fillippo Perini, ο οποίος στο παρελθόν εργαζόταν στην Lamborghini έχοντας σχεδιάσει την Urus. «Με την οθόνη πλήρως εκτεταμένη, οι επιβάτες μπορούν να χαλαρώσουν και να απολαύσουν μια ταινία, ίσως όταν το αυτοκίνητο φορτίζει ή όταν ένας γονέας περιμένει να πάρει το παιδί του από το σχολείο ή ένα πάρτι. Και για όσους έχουν δουλειά να κάνουν, η οθόνη και το ευρύχωρο εσωτερικό προσφέρουν την τέλεια λύση για τηλεδιάσκεψη».
Μια δευτερεύουσα, μικρότερη επιμήκης οθόνη αφής είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό που κοσμείται με ραμμένο στο χέρι δέρμα. Τοποθετημένη μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, επιτρέπει στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων να ελέγχουν αβίαστα πολλές από τις λειτουργίες του οχήματος όπως η πλοήγηση, η θέρμανση και ο εξαερισμός και η ψυχαγωγία.
Το SUV είναι εξοπλισμένο με ένα τιμόνι τύπου yoke ενώ το «παρών» δίνε και μικρή ψηφιακή λωρίδα που έχει τοποθετηθεί στο επάνω τμήμα του τιμονιού παρέχοντας στον οδηγό περαιτέρω βασικές πληροφορίες. Από εκεί και πέρα, εντύπωση προκαλούν και τα καθίσματα, τα οποία αντλούν έμπνευση από τον τομέα της αεροναυπηγικής. Κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ανακυκλώσιμο υλικό από carbon και δέρμα, παρέχουν ένα επίπεδο άνεσης που κανονικά αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο των επιβατών που ταξιδεύουν business class σε πολιτικά αεροσκάφη. Αυτό είναι ακόμη πιο εμφανές για όσους κάθονται στο πίσω μέρος της καμπίνας.
Εξωτερικά, πέρα από τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και πίσω, εντύπωση προκαλούν η χαμηλή γραμμή της οροφής αλλά και οι τέσσερις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω. Από πλευράς μεγέθους, αξίζει να σταθεί κανείς στα 5,1 μ. του συνολικού μήκους του νέου Aehra SUV, αλλά και στο μεταξόνιο των 3 μ. Το ύψος φτάνει τα 1,64 μ. και το πλάτος τα 2 μ., ενώ το συνολικό βάρος δεν αναμένεται να υπερβαίνει τους δύο τόνους.
Το Aehra SUV θα εξοπλίζεται με τρεις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες, ένας εμπρός και δύο πίσω, που θα έχουν τη δυνατότητα να αποδίδουν συνδυαστικά ισχύ που θα κυμαίνεται από 750 έως και 815 ίππους. Από εκεί και πέρα, χάρη σε μια… γιγαντιαία μπαταρία 120 kWh, η αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση θα υπερβαίνει, σύμφωνα με τους δημιουργούς και εμπνευστές του Aehra, τα 800 χλμ.
Η ιταλοαμερικανική Aehra έχει μέχρι στιγμής αυτοχρηματοδοτηθεί και ολοκληρώνει τον πρώτο γύρο επαφών με διάφορους επενδυτές. Στόχος της εταιρείας είναι να ξεκινήσει να διαθέτει το νέο της SUV σε Ευρώπη, Κίνα και ΗΠΑ όχι νωρίτερα από τα τέλη του 2025 σε τιμές που θα κυμαίνονται στα επίπεδα των 150.000 ευρώ ανά μονάδα.