Οδήγηση στο χιόνι, χρήση αλυσίδων και άλλες συμβουλές
Με το πραγματικό, παγερό πρόσωπο του χειμώνα να βρίσκεται γύρω από τη γωνία και εδώ στην Κύπρο, η φροντίδα του αυτοκινήτου μας δεν πρέπει να παραβλέπετε.
Τα χιόνια, το κρύο και οι ολισθηροί δρόμοι αποτελούν πάντοτε θέμα για τους οδηγούς, ειδικά όσους επιλέγουν κάθε χρόνο τέτοια εποχή να κάνουν ένα ταξίδι μέχρι το χιονισμένο Τρόοδος. Τα στοιχεία της φύσης ωστόσο μπορούν να αντιμετωπιστούν, αρκεί να προσέξουμε κάποια σημεία, όπως:
- Μπαταρία σε άριστη κατάσταση.
- Αντιπηκτικό υγρό στο δοχείο ψύξης κινητήρα και πλύσης τζαμιών.
- Φρέσκα λάστιχα καθαριστήρων.
- Ειδικό σπρέι στις κλειδαριές για να μην παγώνουν.
- Ανάγνωση των οδηγιών θέρμανσης/εξαερισμού, που υπάρχουν αναλυτικότατα στο βιβλίο χρήσης κάθε αυτοκινήτου.
- Ελαστικά σε καλή κατάσταση, με φρέσκο πέλμα που έχει φαρδιές και βαθιές αυλακώσεις. Nα σημειώσουμε ότι τα στενά λάστιχα με το ψηλό προφίλ πλεονεκτούν αισθητά έναντι των φαρδιών και χαμηλοπρόφιλων.
- Οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να ακολουθούν τις οδηγίες του βιβλίου χρήσης με ανοχή έως 2 λίμπρες προς τα πάνω.
Συμβουλές για τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων
Στο χώρο αποσκευών αποθηκεύουμε ένα σετ αλυσίδες, ένα ζευγάρι γάντια και μια πλαστική σπάτουλα (για το καθάρισμα των τζαμιών). Εδώ να επισημάνουμε ότι οι αλυσίδες είναι αξεσουάρ έκτακτης ανάγκης, οι οποίες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς (σε περίπτωση μόνιμα τετρακίνητων, στους εμπρός), προκειμένου να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε ένα πολύ δύσκολο σημείο του δρόμου και στη συνέχεια να τις αφαιρέσουμε. Τα αυτοκίνητα με αλυσίδες δεν πρέπει να κινούνται με περισσότερα από 30-40 χλμ./ώρα, ενώ στις οδηγίες αναφέρεται πως, όταν φορεθούν αλυσίδες, ο οδηγός πρέπει να αποσυνδέσει το Electronic Stability System (ESP) με τον ανάλογο διακόπτη.
Πως οδηγώ στο γλιστερό οδόστρωμα και πως παρκάρω
Όταν υπάρχει χιόνι στο δρόμο και ιδιαίτερα πάγος, πρέπει να κάνουμε απόλυτα προοδευτικούς χειρισμούς, γιατί κάθε σπινάρισμα ή μπλοκάρισμα των τροχών σημαίνει γλίστρημα, ενώ η απότομη μετατόπιση βάρους ΔEN ελέγχεται. Όταν παρκάρουμε, καλό είναι να σηκώνουμε τους καθαριστήρες από το παρμπρίζ. Επίσης, δεν τραβάμε το χειρόφρενο (γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται) και προτιμότερο είναι να ασφαλίσετε το όχημά σας χρησιμοποιώντας τάκους, επιλέγοντας ταχύτητα αντίθετη από την φορά κύλισης του οχήματος, πρώτη ή όπισθεν αναλόγως.
Ποτέ ζεστό νερό στο παρμπρίζ
Δεν ρίχνουμε ποτέ ζεστό νερό στο παρμπρίζ γιατί η μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας θα έχει σαν αποτέλεσμα να σπάσει. Η καλύτερη λύση είναι να καθαρίσουμε το χιόνι φορώντας γάντια και καθαρίζοντας πρώτα τα σημεία που είναι για την ορατότητα, κυρίως στην πλευρά που βλέπει ο οδηγός και τα φώτα. Αν χρειαστεί σε κάποια σημεία μπορεί να ρίξουμε κρύο νερό. Ποτέ ζεστό!
Δώστε επίσης έμφαση στους καθαριστήρες. Εάν δεν τους έχετε σηκώσει ψηλά πριν σταθμεύσετε, μην προσπαθήσετε να τους ξεκολλήσετε εάν είναι κολλημένοι από τον πάγο, γιατί θα καταστραφούν τα λάστιχα τους. Ρίξτε και σε αυτούς κρύο νερό.
Driving Tips
Όταν πατάμε φρένο, η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος στο χιόνι είναι 10 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με όταν έχουμε στεγνό οδόστρωμα. Έχετε το νου σας όταν ακολουθείτε άλλο όχημα και κρατάτε μεγαλύτερες αποστάσεις.
Η απόσταση ανάμεσα στο δικό σας και στο προπορευόμενο όχημα θα πρέπει να είναι τετραπλάσια σε σχέση με όταν έχουμε στεγνό οδόστρωμα.
Πρέπει να έχουμε πάντοτε ανάμενα τα φώτα όταν κινούμαστε σε χιονισμένη περιοχή με χαμηλή ορατότητα, ώστε να μας βλέπουν εγκαίρως οι άλλοι οδηγοί. Καλό είναι για να μην κολλήσει χιόνι στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου μας να ψεκάσουμε την επιφάνεια τους με λίγο διάφανο λιπαντικό.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21