Γιατί καθυστερεί το αυτοκίνητο της Apple και πόσο θα κοστίζει;

Η Apple δεν έχει εγκαταλείψει τα σχέδιά της να παρουσιάσει το δικό της αυτοκίνητο. Που φυσικά θα είναι ηλεκτρικό, αλλά με λιγότερες δυνατότητες αυτοματοποιημένης οδήγησης σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες.

Η Apple δεν έχει εγκαταλείψει τα σχέδιά της να παρουσιάσει στα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε το δικό της αυτοκίνητο, παρά τα προφανή εμπόδια που βρίσκει στο δρόμο της.

Σύμφωνα ωστόσο με νεότερες πληροφορίες, τα φιλόδοξα πλάνα του αμερικανικού κολοσσού στο χώρο των τεσσάρων τροχών περιορίζονται όσον αφορά τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης που θα διαθέτει το ηλεκτρικό Apple Car, ενώ ταυτόχρονα η ημερομηνία κυκλοφορίας του αυτοκινήτου φέρεται να έχει μετατεθεί κατά ένα χρόνο, για το 2026.

Apple

Το όλο εγχείρημα, το οποίο φέρει την ονομασία Titan, φέρεται να βρίσκεται σε ένα μίνι… αδιέξοδο τους τελευταίους μήνες καθώς τα στελέχη της Apple συνειδητοποιούν ότι το όραμά τους για ένα πλήρως αυτόνομο όχημα, χωρίς τιμόνι ή πεντάλ, δεν είναι εφικτό με την τρέχουσα τεχνολογία.

Ως εκ τούτου, η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει τώρα έναν λιγότερο φιλόδοξο σχεδιασμό για το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο που θα περιλαμβάνει τιμόνι και πεντάλ και θα υποστηρίζει αυτόνομες δυνατότητες κίνησης μόνο σε αυτοκινητόδρομους. Επί του παρόντος, η Apple σχεδιάζει να αναπτύξει ένα όχημα που επιτρέπει στους οδηγούς να εκτελούν άλλες εργασίες – για παράδειγμα, να παρακολουθούν μια ταινία ή να παίζουν ένα video game – όταν το όχημα κινείται σε εθνικές οδούς και μεγάλες οδικές αρτηρίες και να ειδοποιούνται εγκαίρως προκειμένου να μεταβούν στον χειροκίνητο έλεγχο όταν πλησιάζουν μια πόλης ή αντιμετωπίσουν κακές καιρικές συνθήκες.

Η καρδιά της τεχνολογίας της Apple που θα χρησιμοποιηθεί στο αυτοκίνητό της θα είναι ένα πανίσχυρο, πλήρως ενσωματωμένο σύστημα υπολογιστή, το οποίο αυτή τη στιγμή φέρεται να έχει την κωδική ονομασία Denali, σε συνδυασμό με μια σειρά αισθητήρων. Η όλη προσέγγιση δείχνει να είναι παρόμοια με εκείνη χρησιμοποιούν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως της Tesla. Η Apple, ωστόσο, σχεδιάζει να διαφέρει από την Νο 1 εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό αισθητήρων lidar και ραντάρ, μαζί με κάμερες.

Apple Car

Ο επεξεργαστής που θα διαθέτει το  αυτοκίνητο θα υποστηρίζει μέσω του cloud και των υπηρεσιών Amazon Web Services λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης, κοστίζοντας στην εταιρεία περί τα 125 εκατ. δολάρια ετησίως.

Η Apple διερευνά επίσης τη δυνατότητα δημιουργίας ενός απομακρυσμένου κέντρου ελέγχου του οχήματος για να βοηθά τους οδηγούς από μακριά σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Η εταιρεία μελετά επίσης το ενδεχόμενο να προσφέρει το δικό της πρόγραμμα ασφάλισης στους πελάτες.

Η Apple δεν έχει ακόμη καταλήξει στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου, ο οποίος οριστικοποιηθεί όχι νωρίτερα από το 2024. Όσον αφορά το πάτωμα πάνω στο οποίο θα βασίζεται το νέο της EV, η Apple φέρεται να εξακολουθεί να αναζητά τον κατάλληλο συνεργάτη.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, επικεφαλής για τον σχεδιασμό του Apple Car είναι ο Ulrich Kranz, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Canoo, καθώς και πρώην στελέχη από την Tesla, τη Lamborghini και την Porsche. Σε ότι αφορά το λογισμικό επικεφαλής είναι ένας ακόμα πρώην διευθυντής της Tesla, ο Stuart Bowers, ενώ τα μηχανολογικά ζητήματα, τις δοκιμές και τα ρυθμιστικά θέματα χειρίζεται ο Desi Ujkashevic, ο οποίος προέρχεται από το στρατόπεδο της Ford.

Οι περίπου 1.000 υπαλλήλοι που διαχειρίζονται το όλο project είναι χωρισμένοι σε ομάδες στο Sunnyvale της Καλιφόρνια, στην Οττάβα, τη Ζυρίχη και την Αριζόνα. Μεγάλο μέρος των του βιομηχανικού σχεδιασμού και της ανάπτυξης λογισμικού γίνεται στο Sunnyvale, ενώ τμήματα του μελλοντικού λειτουργικού συστήματος του αυτοκινήτου αναπτύσσονται στην Οττάβα. Μεγάλο δε μέρος των εργασιών δοκιμών για το αυτοκίνητο των 100.000 δολαρίων πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή σε μια πίστα η οποία ανήκε Chrysler, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Phoenix. Η περιοχή είναι γνωστή με την κωδική ονομασία «Σαχάρα» και αγοράστηκε από μια εταιρεία που εκπροσωπούσε την Apple το 2021 έναντι 125 εκατ. δολαρίων.

Apple

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21