Χειροκίνητο κιβώτιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελίσσει η Lexus
Η Lexus μεταλαμπαδεύει στα επερχόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων την αίγλη του χειροκίνητου κιβωτίου.
Τι κι αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζεται να διαθέτουν το παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων – και δη το χειροκίνητο – που απαντάται σήμερα στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Lexus, σε μια προφανή προσπάθεια να καταστήσει τα EV της πιο ελκυστικά στην οδήγηση, επιβεβαίωσε με πάσα επισημότητα χθες ότι αναπτύσσει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που ελπίζει να χρησιμοποιήσει σε μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μπορεί ο συνδυασμός ενός χειροκίνητου κιβωτίου με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης να φαίνεται αντιφατικός, ωστόσο η Lexus επιμένει ότι το πεδίο εφαρμογής της συγκεκριμένης τεχνολογίας υπερβαίνει την «αλλαγή ταχυτήτων», καθώς μια τέτοια εφαρμογή είναι σε θέση να διαμορφώσει ένα περιβάλλον για την ενίσχυση ολόκληρης της οδηγικής εμπειρίας σε ένα όχημα μηδενικών εκπομπών.
Επί της ουσίας, έχουμε να κάνουμε με έναν μη συνδεδεμένο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων, ένα επίσης μη συνδεδεμένο πεντάλ συμπλέκτη, ακόμα και στροφόμετρο. Όλα αυτά θα συνδυάζονται με ένα έξυπνο λογισμικό και γεννήτριες ήχου εντός της καμπίνας που θα δημιουργούν αυτό που η Lexus αποκαλεί «ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία».
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο Πρόεδρος της Toyota Motor Europe, Matt Harrison, η συγκεκριμένη τεχνολογία εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά σε ένα UX 300e.
«Από έξω, αυτό το όχημα είναι τόσο αθόρυβο όσο οποιοδήποτε άλλο BEV. Αλλά ο οδηγός μπορεί να βιώσει όλες τις αισθήσεις ενός οχήματος με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων», δήλωσε ο Takashi Watanabe, επικεφαλής μηχανικός του τμήματος Lexus Electrified. «Είναι ένα σύστημα που βασίζεται σε λογισμικό, επομένως μπορεί να προγραμματιστεί για να αναπαράγει την οδηγική εμπειρία διαφορετικών τύπων οχημάτων, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει την προτιμώμενη χαρτογράφηση».
Ωστόσο, η επίσημη πρεμιέρα του χειροκίνητου κιβωτίου σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απέχει αρκετά χρόνια, με την Lexus να επιβεβαιώνει ότι η πρώτη εφαρμογή του θα πραγματοποιηθεί περί τα τέλη της δεκαετίας στο επερχόμενο και ηλεκτρικό supercar των Ιαπώνων.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙ ΑΛΛΟ ΑΠΟΚΑΛΥΨΑΝ TOYOTA ΚΑΙ LEXUS ΣΤΟ KENSHIKI FORUM