Toyota και Lexus παρουσιάζουν το νέο τους όραμα και τα μοντέλα του αύριο στο Kenshiki Forum (αποστολή 4troxoi.cy)

Η αποστολή μας στις Βρυξέλλες, για το καθιερωμένο Kenshiki Forum της Toyota, μας επέτρεψε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τα επαναστατικά μοντέλα που θα παρουσιάσει η εταιρεία στο εγγύς μέλλον, με τους ανθρώπους της να μοιράζονται επιπλέον μαζί μας τα σχέδια με τα οποία φιλοδοξούν να αλλάξουν την ποιότητα ζωής και την κινητικότητα στον πλανήτη.

Το πάθος των ηγετικών στελεχών της Toyota, που μας υποδέχτηκαν στο φετινό Kenshiki Forum, ήταν μεταδοτικό. Αποκάλυψαν μπροστά μας εντυπωσιακά νέα μοντέλα με καθηλωτικό σχεδιασμό και συναρπαστική τεχνολογία, αναγγέλλοντας μεταξύ άλλων την επιστροφή του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων (που εγκατέστησαν σε πρώτη φάση στο νέο ηλεκτρικό supercar της Lexus το οποίο ανέβασε τους παλμούς στο στήθος μας) ενώ μας μίλησαν για την φουτουριστική τους πόλη (Woven City) όπου άνθρωποι, οχήματα και εγκαταστάσεις θα επικοινωνούν για ένα ασφαλέστερο, συναρπαστικότερο και ποιοτικότερο τρόπο ζωής.

O Matthew Harrison, Πρόεδρος και CEO της Toyota Europe, έκανε ποδαρικό, τονίζοντας πως καμιά τεχνολογία δεν βλάπτει τον άνθρωπο και το περιβάλλον αλλά οι ρύποι που αυτές εκπέμπουν, δίνοντας την υπόσχεση πως «μέχρι το 2030 τα δικά μας εργοστάσια δεν θα απελευθερώνουν άνθρακα στην ατμόσφαιρα, με τα μοντέλα μας στην Ευρώπη να πετυχαίνουν το ίδιο μέχρι το 2040 και παγκοσμίως μέχρι το 2050». Πρόσθεσε πως ο δεύτερος τους στόχος είναι να μεταμορφωθεί η Toyota από απλό κατασκευαστή σε πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας, επισημαίνοντας πως Toyota και Lexus φιλοδοξούν -παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια βιομηχανία και το οικονομικό πλήγμα- να φτάσουν με το κλείσιμο του 2022 τις 1.1 εκατομμύρια πωλήσεις. «Καταφέραμε να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα από τον ανταγωνισμό χάρη στο multi technology approach στο οποίο επενδύσαμε και που προσφέρει ποικιλία λύσεων στον αγοραστή» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κος Harrison. 

Lexus Electrified Sport

Ανάπτυξη για τη Lexus το 2023

Η Lexus θα μεγαλώσει το 2023, επεκτείνοντας τη γκάμα μοντέλων της στον τομέα των υβριδικών και ηλεκτρικών SUV, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια και την εμπειρία της ηλεκτρικής κινητικότητας και αντλώντας έμπνευση από το ολοκαίνουργιο Lexus Electrified Sport που μας αποκάλυψαν στο Kenshiki Forum. Ένα εκρηκτικά κομψό και τεχνολογικά προηγμένο super car που μπορεί να πραγματοποιήσει το 0-100 σε μόλις 2.0 δεύτερα.

Νέο C-HR και έξι μοντέλα bZ μέχρι το 2026

Μέχρι το 2026 τα μοντέλα Beyond Zero θα φτάσουν τα έξι (μας έδωσαν μια πρώτη γεύση με την αποκάλυψη του νέου αμιγώς ηλεκτρικού bZ compact SUV concept) με την Toyota να δεσμεύεται πως θα δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στα BEV (Battery Electric Vehicles) δίνοντας επιπλέον έμφαση στα βιώσιμα υλικά και επισημαίνοντας τη θέση του νέου Prius στην αγορά (την 5η γενιά που παρουσιάστηκε πρόσφατα με τη συμπλήρωση των 25χρονων του μοντέλου) ως ο «αξιόπιστος διαφοροποιητής».

Toyota bZ compact SUV concept

Toyota bZ compact SUV concept

Επιπρόσθετα, η Toyota αποκάλυψε και το Toyota C-HR Prologue, το οποίο φέρει ένα εντυπωσιακό design με έντονες ακμές και φουτουριστικά φωτιστικά σώματα.

Υδρογόνο για το αύριο

«Το υδρογόνο είναι δέκα φορές πιο φτηνό από την τεχνολογία μπαταριών» σχολίασαν οι ιθύνοντες της Toyota στις Βρυξέλλες, αναφέροντας πως στο εγγύς μέλλον θα δώσουν μεγάλη έμφαση στην κινητικότητα με υδρογόνο, ξεκινώντας από τους στόλους φορτηγών που ταλανίζουν καθημερινώς την ατμόσφαιρα της Ευρώπης (EU trucks) και αποκτώντας παράλληλα εμπειρίες μέσω της πιο αξιόπιστης οδού: των αγώνων αυτοκινήτου. Λαμβάνοντας υπόψη πως η τιμή του λιθίου έχει σκαρφαλώσει στα ύψη, τις επιπτώσεις που αυτό έχει στον άνθρωπο και στο περιβάλλον και ότι χρειάζονται 4-7 χρόνια για να κατασκευαστεί ένα καινούργιο μετάλλιο για την εξόρυξή του, η Toyota γνωρίζει από τώρα ποια κατεύθυνση θα πρέπει να ακολουθήσει.

Οχήματα όπως το Mirai, το πρωτότυπο Hilux, το νέο Corolla Cross Hydrogen (στο οποίο αναφέρθηκαν τα στελέχη) και τα υδρογονοκίνητα ταξί που θα αρχίσουν να πολλαπλασιάζονται στους δρόμους του Παρισιού, του Βερολίνου και του Αμβούργου, θα ανοίξουν το δρόμο στην εν λόγω τεχνολογία. Ήδη ο χρόνος ανεφοδιασμού έχει κατέβει από τα 4 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα στο 1 λεπτό και 30. Η Toyota δεν προσπερνά ποτέ σε όλα αυτά τη συγκίνηση που προσφέρει στον οδηγό η εμπειρία οδήγησης, τονίζοντας πως τα οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο θα παράγουν ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΗΧΟ. Όπως ακριβώς διαπίστωσε ο ίδιος ο Akio Toyoda, όταν οδήγησε ένα Hydrogen-powered GR Yaris στις ειδικές διαδρομές του πρόσφατου αγώνα του WRC στο Βέλγιο.

Νέοι ορίζοντες στην κινητικότητα

Η Toyota έχει λανσάρει την Kinto, ένα ενιαίο εμπορικό σήμα για τις υπηρεσίες κινητικότητας στην Ευρώπη, ως μέρος της στρατηγικής για την ανάπτυξη της Toyota από απλής αυτοκινητοβιομηχανίας σε εταιρεία κινητικότητας. Η Kinto θα παρέχει όλο και περισσότερες υπηρεσίες κινητικότητας σε πόλεις, εταιρικούς και μεμονωμένους πελάτες (leasing service) αλλάζοντας στο μυαλό την επιλογή ιδιοκτησίας αυτοκινήτου, με τον Tom Fux, Senior Vice President της Toyota Ευρώπης και εμπνευστή της ιδέας, να δηλώνει πως η εταιρεία στοχεύει να είναι «περιεκτική, αξιόπιστη, απλή και βιώσιμη». Με 150.000 μονάδες σε λειτουργία αυτή τη στιγμή, η Toyota υπολογίζει πως μέχρι το 2025 θα διπλασιάσει τις υπηρεσίες της και θα φτάσει στις 300.000 μονάδες. 

Tom Fux, Senior Vice President - Toyota Ευρώπης

Το μέλλον της Lexus

Το μέλλον της Lexus, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, πήρε σάρκα και οστά στο Kenshiki Forum με την αποκάλυψη του Lexus Electrified Sport: ένα έργο τέχνης που πατά σε τέσσερεις τροχούς, το οποίο είναι εξοπλισμένο με έξυπνη τεχνολογία παρακολούθησης που προβλέπει και αποτρέπει τα ατυχήματα και τις απώλειες.

Με τη σειρά της η νέα γενιά RX Hybrid θα φέρει μπαταρία bi-polar, που φορτίζει ταχύτερα και που θα επιτρέπει μεταξύ άλλων στο όχημα να επιταχύνει γρηγορότερα. Το 2023 θα κάνουν την εμφάνισή τους τα RX350h, RX450+ και RX500h, όπως επίσης και το RZ450e, που θα έχει ηλεκτρική αυτονομία 440 χιλιόμετρα. Όλα τα μοντέλα θα περιλαμβάνουν ένα πιο έξυπνο πακετάρισμα των μπαταριών (φτηνότερες και ελαφρύτερες), ενώ θα είναι εξοπλισμένα με νέα συστήματα πολυμέσων, με μεγαλύτερες οθόνες και προηγμένη τεχνολογία.

Lexus RZ450e

Χάρη στην επαναστατική τεχνολογία της Lexus «Direct (ηλεκτρικός έλεγχος των τεσσάρων τροχών σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και τις προθέσεις του οδηγού) τα μοντέλα της εταιρείας, όπως το RZ450e, το RX500h και φυσικά το Electrified Sport, θα διαθέτουν τώρα άριστη πρόσφυση, παρέχοντας καλύτερη επιτάχυνση και εντυπωσιακό κράτημα στις στροφές. Με τη σειρά της η τεχνολογία «One Motion Grip», που ελέγχει ασύρματα το σύστημα διεύθυνσης, περιορίζει τις κινήσεις των χεριών του οδηγού στο τιμόνι, κρατώντας το όχημα σταθερό στις ευθείες, χωρίς ωστόσο να μειώνει την εμπειρία της απόλαυσης της οδήγησης στις στροφές. Ο Takashi Watanabe, αρχιμηχανολόγος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας, δήλωσε πως ο χειροκίνητος μοχλός ταχυτήτων θα επιστρέψει σε αρκετά μελλοντικά οχήματα της Lexus (ευτυχώς με διαπίστωσε πως δεν αστειευόταν) μιας και στη φιλοσοφία της εταιρείας συγκαταλέγεται η άποψη πως ο οδηγός θα πρέπει να απολαμβάνει την οδήγηση με κάθε τρόπο. Thanks Lexus!

Μαζί με τον Takashi Watanabe και το νέο καμάρι της Lexus 

Lexus Electrified Sport