To ηλιακό Lightyear 0 μπαίνει στην παραγωγή

Η ολλανδική εταιρεία Lightyear ξεκινά την παραγωγή του ηλεκτρικού «0» το οποίο μπορεί να κινηθεί αξιοποιώντας την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία του μέσω των ηλιακών πάνελ που με τη σειρά τους αποτελούν το κυρίαρχο στοιχείο στο «σώμα» του αυτοκινήτου.

Η άγνωστη στο ευρύ κοινό Lightyear είναι μία νεοφυής εταιρεία από την Ολλανδία, η οποία δημιουργήθηκε από σπουδαστές της Πανεπιστημίου του Eindhoven.

Στο πρόσφατο παρελθόν, η 21μελής ομάδα της Lightyear κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και σημαντικών επενδυτών, αποσπώντας πριν τέσσερα περίπου χρόνια την ανώτερη διάκριση στο διαγωνισμό World Solar Challenge, όταν για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν στο ευρύ κοινό τα πρωτότυπα ηλιακά οχήματα Stella και Stella Lux.

Lightyear 0

Το 2019, η ταχέως αναπτυσσόμενη Lightyear παρουσίασε το «0», ένα αυτοκίνητο που σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία του, μπορεί να κινηθεί χρησιμοποιώντας την ενέργεια που αποθηκεύεται σε αυτή μέσω των ηλιακών πάνελ συνολικής επιφάνειας 5 τ.μ. Αυτό το αυτοκίνητο μπαίνει τώρα στην παραγωγή.

Lightyear 0

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το Lightyear 0 είναι κατασκευασμένο «όπως κανένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο καθώς φορτίζει εν κινήσει και κερδίζει έως και 70 χιλιόμετρα αυτονομίας την ημέρα μόνο από τον ήλιο», με τον ολιστικό σχεδιασμό του να βοηθά στην εκμετάλλευση ακόμα και του τελευταίου τζάουλ ενέργειας.

Lightyear 0

Η ολλανδική εταιρεία αναφέρει ότι ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες ηλιοφάνειας, το Lightyear 0 των 1.575 κιλών μπορεί να καλύψει από 6.000 έως και 11.000 χιλιόμετρα το χρόνο αξιοποιώντας αποκλειστικά την ενέργεια που αποθηκεύεται με την αρωγή των ηλιακών του συλλεκτών.

Ωστόσο, πρόκειται για να ένα «καθαρό» ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, το οποίο μπορεί να φορτίσει ακόμα και σε μια οικιακή πρίζα των 3,7 kW/h μέσω της οποίας ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης νύχτας (10 ώρες) που είναι ικανή να προσφέρει αυτονομία έως και 320 χλμ.

Lightyear 0

Το Lightyear 0, παρά το «ιδιόρρυθμο» σχήμα του, δεν στερείται πρακτικότητας προσφέροντας στο πίσω μέρος έναν χώρο φόρτωσης για τις αποσκευές με χωρητικότητα 474 λίτρα – και 1.074 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Επιπρόσθετα, η απόσταση των 183 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος υπόσχεται ότι το Lightyear 0 είναι σε θέση να κινηθεί… συνετά και σε διαδρομές εκτός των αυστηρών ορίων της ασφάλτου. Το μήκος του αυτοκινήτου με τα carbon εξωτερικά μέρη ξεπερνά οριακά τα 5 μ., με τα πλάτος και το ύψος να αγγίζουν τα 2 και 1,5 μ. αντίστοιχα.

Lightyear 0

Σύμφωνα με την εταιρεία, το αυτοκίνητο έχει μέγιστη αυτονομία βάσει του πρωτοκόλλου WLTP που φτάνει τα 625 χλμ., χάρη σε μια προηγμένη μπαταρία με βάρος 350 κιλών και χωρητικότητα 60 kWh η οποία καταναλώνει στον αυτοκινητόδρομο και με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, μόλις 10,5 kWh/100 χλμ. Για την κίνηση του Lightyear 0 φροντίζουν τέσσερις κινητήρες (που ψύχονται, όπως και η μπαταρία, με υγρό, σε συνεργασία με αντλία θερμότητας), οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 130 kW (177 ίπποι) είναι προσαρμοσμένοι στους τροχούς του οχήματος, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο που θα κυμαίνεται στα 10 δλ.

Lightyear 0

Αξιοσημείωτα είναι και τα αεροδυναμικά επιτεύγματα του Lightyear 0 (εξ ου και οι περιορισμένες απαιτήσεις του σε ηλεκτρική ενέργεια) με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να μην υπερβαίνει την τιμή 0,175. Εδώ, συγκεκριμένες επιλογές, όπως το κλείστρο στη μάσκα, το οποίο μειώνει την αντίσταση του αέρα έως και 6,6%, οι «κλειστές ζάντες» και τα καλύμματα των πίσω τροχών, έρχονται να μειώνουν την επίδραση των αναταράξεων αέρα, εξοικονομώντας επιπλέον ενέργεια.

Lightyear 0

Αυτή τη στιγμή η νεοφυής Lightyear έχει δεχθεί ήδη 150 παραγγελίες για το «0». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, η συνολική παραγωγή του Lightyear 0, η οποία πραγματοποιείται σε μια μονάδα στο Velmet της Φινλανδίας, μπορεί να ανέλθει στις 1.000 μονάδες ανά έτος.

Lightyear 0

Κάθε αντίτυπο του Lightyear 0 κοστολογείται στα 250.000 ευρώ.

Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια:

ΔΕΙΤΕ AKOMH ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21