Τα trends της ηλεκτροκίνησης ανά τον κόσμο
Ενώ η Κίνα προηγείται επί του παρόντος από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην ηλεκτροκίνηση, η ευρωπαϊκή αγορά προβλέπεται να ανακάμψει με χρονικό ορίζοντα το 2025 ενώ έως το 2030 αναμένεται να πάρει το προβάδισμα έναντι των υπολοίπων αγορών.
Σύμφωνα με τον ACEA, το 2022, σχεδόν το 20% όλων των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Κίνα είναι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), κάτι που σημαίνει ότι η χώρα είναι πλέον μπροστά από την Ευρώπη και ακόμα περισσότερο από τις ΗΠΑ στο συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς οχημάτων.
Ωστόσο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να φτάσει σχεδόν το 30% στην Ευρώπη έως το 2025 και να ξεπεράσει το 70% έως το 2030 – παίρνοντας και πάλι το προβάδισμα σε σχέση με άλλες περιοχές ανά τον κόσμο.
Οι πωλήσεις νέων BEV στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 89,4% φτάνοντας τα 2,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε, σε μεγάλο βαθμό, χάρη στα κίνητρα της κυβέρνησης, που ωφέλησαν κυρίως την αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων, επιδιώκοντας να ενισχύσουν συνολικά τις πωλήσεις μετά τις διακοπές στην παραγωγή των προηγούμενων μηνών.
Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ήταν ισχυρή, αλλά λιγότερο «έντονη», στην Ευρώπη – συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου – όπου οι όγκοι πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ανήλθαν συνολικά σε 1 εκατομμύριο μονάδες, επίδοση αυξημένη κατά 25,7% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο πριν από ένα χρόνο.
Σύμφωνα με τον ACEA, η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει η βασική πρόκληση και αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές.
Όπως δείχνει η τελευταία Έκθεση Προόδου του ACEA, μέχρι σήμερα, σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ – την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000) – που αποτελούν σε επιφάνεια λιγότερο από το 10% του συνόλου της ΕΕ.
Έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα – κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει αύξηση στις σχετικές υποδομές πάνω από 22 φορές σε λιγότερο από 10 χρόνια.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21