Αυτό είναι το ηλεκτρικό Opel Astra
Το νέο Opel Astra Electric αποκαλύπτεται συμπληρώνοντας τη γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου της γερμανικής εταιρείας δίπλα στις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ αλλά και τις plug-in hybrid παραλλαγές.
Η πρεμιέρα του ηλεκτρικού Opel Astra ήταν ζήτημα χρόνου καθώς ο Γερμανός κατασκευαστής είχε ήδη προαναγγείλει την έλευση της συμπληρώνοντας ιδανικά έτσι τη γκάμα του μικρομεσαίου του μοντέλου.
Διαθέσιμο από την άνοιξη του 2023 και μετά σε 5θυρες και στέισον βάγκον εκδοχές, το νέο Opel Astra Electric αξιοποιεί όλες τις πρόσφατες κατακτήσεις και καινοτομίες του ομίλου Stellantis στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πρόσφατα είδαμε να υιοθετούνται από τα ομογάλακτα και επίσης ηλεκτρικά Peugeot e-308 και Peugeot e-208.
Την κίνηση παρέχει για την περίσταση ένας ηλεκτροκινητήρας ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 115 kW, που μεταφράζονται σε 156 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή της μονάδας, από τις 0 ασφαλώς στροφές, φτάνει τα 270 Nm.
Ο οδηγός των νέων Opel Astra Electric μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας, τα Eco, Normal και Sport, ενώ σε αντίθεση με την… καθεστηκυία τάξη των μικρών EV που θέλει την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 ή 160 χλμ./ώρα, το γερμανικό μοντέλο μπορεί να επιταχύνει για ακόμα 10 χλμ./ώρα.
Για την κίνηση επιστρατεύεται μια συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 54 kWh και ωφέλιμη 51 kWh, η οποία απαρτίζεται από 102 κυψέλες που βρίσκονται εγκατεστημένες σε 17 μονάδες. Σύμφωνα με την Opel, ο συγκεκριμένος συσσωρευτής ενέργειας παρέχει έως και 416 χιλιόμετρα αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση καταναλώνοντας βάσει του πρωτοκόλλου WLTP 12.7 kWh ανά 100 χλμ.
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης της μπαταρίας ορίζεται στα 100 kW, και σε έναν αντίστοιχο φορτιστή συνεχούς ρεύματος, η πλήρωση έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας διαρκεί μόλις 30 λεπτά της ώρας. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το νέο Astra Electric εξοπλίζεται στάνταρ με ενσωματωμένο τριφασικό φορτιστή 11 kW για φόρτιση σε wallbox.
Η Opel αναφέρει ότι η έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών επηρεάζει ελάχιστα την χωροταξική κατανομή στο εσωτερικό καθώς και στο χώρο φόρτωσης, ο οποίος διαμορφώνεται στην έκδοση Sports Tourer στα 516 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην κανονική θέση και στα 1.553 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωσή τους.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυρίαρχα στοιχεία είναι – φυσικά- το γνωστό και μη εξεραιτέο Pure Panel, το οποίο απαρτίζεται από δύο οθόνες με διαγώνια 10 ιντσών η κάθε μια, τα καθίσματα με πιστοποίηση AGR αλλά και το νέο head-up display που δεσπόζει εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21