Ferrari per sempre: 2022, η χρονιά του Cavallino Rampante
O Παύλος Εμμανουήλ δεν επιλέγει την μετάφραση σε «Άγριο Αλογάκι», αλλά επιλέγει τον «Άγριο Ίππο», διότι «αλογάκι» είναι λίγο για μια Ferrari.
Ένα αυτοκίνητο-μύθος, ταυτισμένο απόλυτα στη συνείδηση όλων με το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο, περισσότερο από κάθε άλλο στον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ferrari έχει τους περισσότερους οπαδούς και θαυμαστές στον κόσμο από κάθε άλλη μπράντα, χωρίς καν να υπολογίζω τους tifosi, που από μόνοι τους αποτελούν μια ξεχωριστή οντότητα ταγμένων οπαδών. Ακόμα και το όνομά της, αν και είναι από τα πιο κοινά επώνυμα στην Ιταλία, στο άκουσμά του προκαλεί δέος.
Ferrari: 75 anni
Η αλήθεια είναι ότι παγκόσμια ο θαυμασμός, ο σεβασμός και η προσήλωση προς τη Ferrari υπήρξαν πάντοτε δεδομένα, ανεξάρτητα από την αγωνιστική της πορεία. Και αυτό συνεχίζεται και σήμερα, στον ίδιο βαθμό και με την ίδια ένταση. Φέτος η μάρκα έκλεισε τα 75, μια χρόνια ορόσημο με την πιο μεγάλη και εντυπωσιακή γκάμα, που αποτελείται από οκτώ μοντέλα παραγωγής για το 2022. Χώρια η σειρά ICONA!
Η… χαριστική βολή για τη συμβολική χρονιά ήρθε με την παρουσίαση του πολυαναμενόμενου και πολυσυζητημένου Purosangue. Από μόνο του το όνομα του μοντέλου (Καθαρόαιμο) είναι πρόκληση και ηχηρή κατάθεση άποψης. Ένα αυτοκίνητο ορόσημο στην ιστορία της Ferrari. Το πρώτο της τετράθυρο και τετραθέσιο σπορ αυτοκίνητο, όπως αυστηρά και απόλυτα το χαρακτηρίζει η ίδια, το οποίο τυγχάνει να είναι τυπικά SUV.
Η πραγματικότητα είναι ότι η Ferrari με το Purosangue ξεπέρασε εαυτόν και πάντες, παρουσιάζοντας το πιο όμορφο, κομψό σπορ τετράθυρο και τετραθέσιο αυτοκίνητο. Η αδιαμφισβήτητη Ferrari προσωπικότητα αποτυπώνεται μέσα από τις κλασικές ζυγισμένες αναλογίες καμπυλών και γωνιών και μια αισθησιακή σχεδίαση χωρίς υπερβολές. Μόνο το Ferrari Centro Stile με 75 χρόνια μοναδικής ιστορίας και DNA θα μπορούσε να την εκτελέσει τόσο επιτυχημένα. Καθαρόαιμη 100%. Αντικριστά παρατάσσεται η Lamborghini Urus, που ναι μεν φέρει το σχεδιαστικό DNA της μάρκας, αλλά δε φτάνει…
Θα μπορούσαμε καλοπροαίρετα να παραβάλουμε στην κουβέντα την Jaguar F–Pace, την Porsche Cayenne Turbo, την Aston Martin DBX, αλλά υποκειμενικά και αντικειμενικά πιστεύω ότι θα ήταν άδικο. Το μόνο όχημα που θα μπορούσε να σταθεί επάξια στο βάθρο της σχεδίασης με άποψη στην κατηγορία SUV Hyper Luxury όσον αφορά μια απόλυτα καθαρόαιμη, προοδευτική, απέριττη και υπέρκομψη σχεδίαση, με 100% δικό του DNA, είναι το νέο Range Rover (συμπτωματικά και Lounge Car 2022). Δεν αναφέρω τη Rolls–Royce Cullinan και την Bentley Bentayga, διότι δυστυχώς απογοήτευσαν πλήρως, μένοντας κυριολεκτικά μετεξεταστέες στη σχεδίαση.
Παρεμπιπτόντως, η Ferrari θα προχωρήσει στη διακοπή των παραγγελιών για την Purosangue, προφανώς λόγω του ότι δεν μπορεί να καλύψει την αναπάντεχη ζήτηση. Και εάν θέλει να τηρήσει την υπόσχεση ότι η παραγωγή της Purosangue δε θα ξεπεράσει το 20% της ετήσιας ολικής παραγωγής της, θα πρέπει να κλείσει άμεσα το τηλεφωνικό της κέντρο… Πέρα, λοιπόν, από την πρωτόγνωρη και εντυπωσιακή Purosangue, η γκάμα 2022 περιλαμβάνει τη 296 GTB, την SF90 Stradale και Spider, την 812 GTS, την Portofino, την F8 Tributo και Spider, τη Roma και από την αποκλειστική σειρά ICONA τη νέα SP3 Daytona.
Για το τέλος αφήνω την επιλογή μου για Lounge Ferrari 2022. Και αυτή είναι η Roma. Όπως λένε, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη. Έτσι και εδώ, για το 2022 και όχι μόνο, καταλήγω στη Ferrari Roma ως την πλέον κομψή GT αλλά και συμβατή με μια καθημερινή οδηγική πραγματικότητα. Απολαύστε την και συγχρόνως προσέξτε και την Purosangue… Σιγά σιγά θα παρατηρήσετε τις έντονες σχεδιαστικές ομοιότητες στις καμπύλες, στα φανάρια, στα πίσω φώτα, και όχι μόνο. Αμφίδρομες σαφείς ομοιότητες συνθέτουν μια όμορφη οικογενειακή εικόνα. Σύμπτωση; Δε νομίζω.
Roma, λοιπόν, καθημερινά, για μένα και το έτερον ήμισυ, και την Purosange per la famiglia e gli amici!
Ένα πρωτόγνωρο, ανεπανάληπτο ντουέτο, una bellissima coppia… Ave Ferrari! Οι ερωτευμένοι σε χαιρετούν…Π.Ε.