Έρχεται το ηλεκτρικό Fiat Punto
Η Fiat επιστρέφει στην κατηγορία Β ακολουθώντας το ηλεκτρικό δόγμα που χάραξαν τα «ομόσταβλα» πλέον Peugeot e-208 και Opel Corsa-e.
Η Fiat θα συνεχίζει να εστιάζει στα μικρά αυτοκίνητα, όπως επιβεβαίωσε εκ νέου με δηλώσεις του στο βρετανικό Τύπο ο CEO της, Olivier François, με στόχο πλέον τη δημιουργία μιας πλήρως ηλεκτρικής μάρκας στην Ευρώπη πριν το πέρας της δεκαετίας που διανύουμε. Και στο δρόμο αυτό, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στα πλαίσια της κατηγορίας Β αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα σχέδια της μάρκας, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια αναμένεται να παρουσιαστούν 5 νέα EV με τα σήματα της Fiat που θα πλαισιώσουν στη γκάμα της τo υπάρχον Fiat 500e.
Όπως όλα μαρτυρούν, το έναυσμα της νέας προϊοντικής επέλασης της Fiat θα ξεκινήσουν το επόμενο κιόλας έτος με ένα μοντέλο στην κατηγορία του Punto, που διόλου τυχαία θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMP της Stellantis, η οποία αποτελεί το σημείο αναφοράς των ηλεκτρικών Peugeot e-208 και Opel Corsa-e. Επιπλέον, η εταιρεία εργάζεται αυτή τη στιγμή σε μια σειρά μοντέλων που θα «χτιστούν» πάνω σε νέες πλατφόρμες και θα είναι εμπνευσμένα από το πρωτότυπο Centoventi του 2019.
«Είμαστε εξαιρετικά εστιασμένοι στα αυτοκίνητα των κατηγοριών A, B, C αλλά με τον κατάλληλο κινητήρα, το κατάλληλο αμάξωμα και την κατάλληλγ τεχνολογία», δήλωσε ο Olivier François.
Η εστίαση της Fiat στα σούπερ μίνι αυτοκίνητα έρχεται σε αντίθεση με τη στρατηγική άλλων εταιρειών που εγκαταλείπουν τη συγκεκριμένη κλάση, πρωτίστως χάρη στο αυξημένο κόστος που επιβάλλουν η νέοι κανονισμοί Euro 7. Η Ford, για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα σταματήσει να παράγει και να προσφέρει το Fiesta από τα μέσα του 2023, ενώ αμφίβολο είναι και το μέλλον του VW Polo.
Επ’ αυτού, ο Olivier François δήλωσε στο βρετανικό Autocar: «Το γεγονός ότι δεν υπάρχει στο δρόμο μας το Fiesta, ή το Polo, είναι απλά φανταστικό, γιατί αυτή είναι η κατηγορία στην οποία πραγματικά ανήκουμε. Είναι αυτή που οι άνθρωποι περιμένουν να δίνουμε το “παρών”. Δεν έχουμε ένα αυτοκίνητο στην κατηγορία του Punto από το 2013. Όμως, αν ζητήσετε από τους Ευρωπαίους πελάτες να αναφέρουν τις κορυφαίες μάρκες στην κατηγορά Β, η Fiat βρίσκεται στην πρώτη τριάδα».
Και προσέθεσε: «Πρέπει να έχουμε ξανά ένα αυτοκίνητο στο B segment και πρέπει να συνεχίσουμε να κυριαρχούμε στο A-segment. Ξέρουμε γιατί φεύγουν οι άλλοι κατασκευαστές και καταλαβαίνω: είναι πιο δύσκολο πλέον».
Στο πλαίσιο των ίδιων δηλώσεών του ο Olivier François παραδέχτηκε ότι το να γίνουν προσιτά τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει μια μεγάλη πρόκληση: «Ο μόνος κερδοφόρος, εύκολος τρόπος να γίνεις ηλεκτρικός σε αυτή την κατηγορία είναι να γίνεις premium. Και αυτό γιατί έτσι ενσωματώνεις το υψηλό κόστος των μπαταριών σε κάτι που είναι ούτως ή άλλως ακριβό».
Αναφερόμενος από πού θα αντληθούν τεχνολογίες και πόροι για την επιστροφή της Fiat στην κατηγορία Β, ο CEO της εταιρείας ήταν κάτι περισσότερο από ξεκάθαρος: «Χωρίς την Stellantis δεν θα ήμασταν σε καλή κατάσταση. Το επιχειρηματικό μοντέλο της Fiat ή το επιχειρηματικό μοντέλο της Citroën βασίζεται στις οικονομίες κλίμακας του ομίλου. Όταν ενεργοποιείς τις συνέργειες, όλα γίνονται λιγότερο τρομακτικά».
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21