Ηλεκτρικό το νέο Mazda MX-5;
Με ένα μυστηριώδες πρωτότυπο που «φωτογραφίζει» εμμέσως πλην σαφώς ένα μοντέλο στα χνάρια του MX-5, η Mazda ξεδίπλωσε σήμερα τα σχέδιά της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον οποίο θα επενδύσει πάνω από 10 δις ευρώ τα προσεχή χρόνια.
Με highlight την εμφάνιση μερικών μυστηριωδών φωτογραφιών ενός καλλίγραμμου σπορ κουπέ μοντέλου – που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι ο ηλεκτρικός διάδοχος του MX-5 – η Mazda ανακοίνωσε σήμερα τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Μπορεί η Mazda να μην έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες για το εν λόγω όχημα (σ.σ.: προς το παρόν φέρει την ονομασία Mazda Vision Study Concept), εντούτοις η παρουσία του σε ένα promo βίντεο των Ιαπώνων δίπλα σε μια σειρά μοντέλων της οικογένειας MX-5 υποδηλώνει εμμέσως πλην σαφώς τις προθέσεις της εταιρείας από τη Χιροσίμα για το πλέον εμβληματικό μοντέλο της γκάμας της.
Την εμφάνισή του ταυτόχρονα έκανε και μια πρώτη εικόνα του πλαισίου του μοντέλου, το οποίο έφερε έναν μεγάλο χώρο για έναν διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα σε συνδυασμό με μια δομή – πιθανότατα για κυψέλη καυσίμου ή μπαταρία – πίσω από τον οδηγό. Ωστόσο, η έλλειψη εξατμίσεων στο πρωτότυπο (βλ. σχετική φωτογραφία), σε συνδυασμό με τη μεγάλη επένδυση της Mazda σε μελλοντικά EVs που ανακοινώθηκε σήμερα, φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
H Mazda επενδύει στο ηλεκτρικό μέλλον
Η Mazda ανακοίνωσε σήμερα το αναθεωρημένο πλάνο στρατηγικής διαχείρισης και οργάνωσης της μάρκας έως το 2030, το οποίο χωρίζεται σε τρεις φάσεις.
Από σήμερα και έως το 2024, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην επίτευξη μεγαλύτερης ανθεκτικότητας στις αλλαγές στο περιβάλλον, εστιάζοντας στην ενίσχυση της τεχνολογικής ανάπτυξης, των αλυσίδων εφοδιασμού και των προσπαθειών μείωσης του κόστους. Σε αυτό το διάστημα, η Mazda θα συνεχίσει να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό του στόλου της, παρουσιάζοντας ελκυστικά προϊόντα που πληρούν τους κανονισμούς στις αντίστοιχες αγορές, εφαρμόζοντας κατά συνέπεια την προσέγγιση πολλαπλών λύσεων της Mazda.
Από το 2025 έως το 2027, καθώς οι κανονισμοί γίνονται πιο αυστηροί με δεδομένες τις προδιαγραφές Euro 7, ειδικά στην Ευρώπη, η Mazda θα συνεχίσει να κατασκευάζει τα απαραίτητα ανταλλακτικά για τη μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας. Αυτό θα περιλαμβάνει τόσο τη βελτίωση και χρήση των πολλαπλών τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης και κατασκευής της Mazda, καθώς και την παγκόσμια κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία.
Κατά τη διάρκεια της τρίτης φάσης έως το 2030, η Mazda θα επιταχύνει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση μέσω συνεργασιών σε διαφορετικούς τομείς. Κατά τη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης, ανακοινώθηκε ότι η Mazda υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας για την από κοινού ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών μονάδων υψηλής απόδοσης με τους συνεργάτες της.
Ως πρώτο βήμα προς τον εξηλεκτρισμό όλων των μοντέλων της έως το 2030, η Ιαπωνική εταιρεία εντάχθηκε σε μια κοινοπραξία για να αναπτύξει προηγμένες και αποδοτικές τεχνολογίες παραγωγής και να δημιουργήσει ένα πλαίσιο παραγωγής και προμήθειας για μονάδες ηλεκτροκίνησης.
H Mazda ανακοίνωσε επίσης ότι έχει συνάψει συμφωνία κοινής ανάπτυξης για την εξέλιξης μετατροπέων, συμπεριλαμβανομένων ημιαγωγών καρβιδίου του πυριτίου, ενώ ακόμη υπέγραψε συμφωνία κοινής ανάπτυξης για προηγμένες τεχνολογίες για κινητήρες, ενώ ιδρύει επίσης μια κοινή εταιρεία μαζί με άλλες δύο συνεργαζόμενες, με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογιών κινητήρων.
Η Mazda θα συνεχίσει να προμηθεύεται μπαταρίες από τις συνεργαζόμενες εταιρείες της. Εκτός από τους υπάρχοντες προμηθευτές, η ιαπωνική εταιρεία σύναψε πρόσφατα συμφωνία με την Envision AESC για την προμήθεια μπαταριών για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία. Μεσοπρόθεσμα, καθώς θα παρουσιαστούν νέα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία, η Mazda θα εξετάσει πιθανότητες να επενδύσει στην παραγωγή μπαταριών.