Extreme E - Preview: Συνάντηση κορυφής σε ηλεκτρικό φόντο
Όσα θέλετε να μάθετε για την Season 1 του πρωταθλήματος με αμιγώς ηλεκτρικά SUV που ξεκινά στις 3-4 Απριλίου - Διαβάστε τι μας είπαν οι Nico Rosberg και Mattias Ekstrom
Ποιος περίμενε ότι ο πολυνίκης της Formula 1 θα συνεργαζόταν με τον ομόλογό του στο WRC, στο πλαίσιο ενός νέου πρωταθλήματος αμιγώς ηλεκτρικών SUV που έχει προσελκύσει πολλούς αστέρες του παγκόσμιου motorsport;
Κι όμως, ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1, Lewis Hamilton, έχει δημιουργήσει τη δική του ομάδα, Χ44, στο Extreme E, έχοντας ως άντρα οδηγό τον 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ράλλυ, Sebastien Loeb.
Αθόρυβα SUV, ηχηρές παρουσίες
Οι Hamilton και Loeb δεν είναι οι μόνοι αστέρες που εμπλέκονται στο Extreme E, αφού στην πρώτη σεζόν του θεσμού θα συναντηθούν, έμμεσα ή άμεσα οι κάτοχοι συνολικά 11 Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων Ράλλυ, 9 Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων F1 και 5 Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων Rallycross.
Δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές F1, οι Nico Rosberg (2016) και Jenson Button ( 2009), έχουν δημιουργήσει τις δικές τους ομάδες, RXR και JBXE, αντίστοιχα. Ενώ ο Rosberg, όπως και ο Hamilton, θα περιοριστεί σε ρόλο επικεφαλής ομάδας, o Button θα βρεθεί επιπλέον και σε θέση οδηγού.
Αντίστοιχη τακτική θα ακολουθήσει μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ (1990, 1992), Carlos Sainz, ο οποίος ηγείται, αλλά και θα οδηγεί για την ισπανική ομάδα Acciona Sainz.
Σημαντική θα είναι και η εκπροσώπηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rallycross, χάρη στην παρουσία των Johan Kristoffersson (Πρωταθλητής 2017, 2018, 2020), Timmy Hansen (Πρωταθλητής 2019) και του πολυσχιδούς Mattias Ekstrom (2016). Μάλιστα, ο Ekstrom ηγείται της προσπάθειας της Cupra, η οποία μέσω της συμμετοχής με την ομάδα ABT, έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που παίρνει μέρος στο Extreme E. Ταυτόχρονα, παρούσα είναι μέσω πολυετούς χορηγίας στην ομάδα Chip Ganassi και η GMC, μάρκα παραγωγής του Hummer EV, η οποία εντάσσεται στην General Motors.
Η τελευταία, χρονικά, μάρκα που δήλωσε συμμετοχή, είναι η ιστορική Hispano Suiza, που βρίσκεται σε φάση αναβίωσης, δίνοντας έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.
Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και ισότητα φύλων
Το Extreme E μπορεί να θεωρηθεί ως το χωμάτινο αδελφάκι της Formula E, αφού ιδρυτής τους είναι ο Ισπανός Alejandro Agag και το σκεπτικό είναι αντίστοιχο, καθώς στο προσκήνιο βρίσκεται η κίνηση με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια.
Οι αγώνες του θεσμού διεξάγονται σε ειδικά διαμορφωμένες χωμάτινες πίστες, θυμίζοντας rallycross. Για το εγχείρημα έχουν επιλεχθεί απομακρυσμένες τοποθεσίες που πλήττονται από την κλιματική αλλαγή, καθώς ένας από τους βασικούς στόχους, είναι η ευαισθητοποίηση σχετικά με αυτό το ζήτημα. Επιπλέον, σκοπός του Extreme E είναι η ανάδειξη της ισότητας μεταξύ φύλων και σε αυτό το πλαίσιο, κάθε ομάδα είναι υποχρεωμένη να διαθέτει έναν άντρα και μια γυναίκα οδηγό.
Οι μεταφορές γίνονται με το πλήρως ανακατασκευασμένο πλοίο St. Helena, που παλαιότερα χρησίμευε ως βασιλικό ταχυδρομικό μεταφορικό μέσο της Μεγάλης Βρετανίας. Εντός αυτού, βρίσκεται τόσο ο αγωνιστικός εξοπλισμός, όσο και το ωκεανογραφικό εργαστήριο, όπου θα διεξάγονται περιβαλλοντικές μελέτες. Για αυτό, έχει συσταθεί επιστημονική επιτροπή της οποίας προΐσταται ο Peter Wadhams, καθηγητής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Θεωρητικής Φυσικής στο Cambridge, που έχει επιβλέψει 55 αποστολές στην Αρκτική σε διάρκεια 50 ετών.
Εκτός από το αγωνιστικό μέρος, το Extreme E θα διοργανώνει περιβαλλοντικές δράσεις για περαιτέρω ευαισθητοποίηση του τοπικού πληθυσμού, σχετικά με τα σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα της εκάστοτε περιοχής, σε συνεργασία με μεγάλους οργανισμούς όπως η Unicef.
Κάθε X Prix θα διεξάγεται χωρίς παρουσία θεατών και θα μεταδίδεται ζωντανά από μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα παγκοσμίως.
Πώς αισθάνεστε που αποτελείτε μέρος αυτού Extreme (E) νέου ταξιδιού;
Οι Nico Rosberg και Mattias Ekstrom, απαντούν αποκλειστικά στους 4Τ:
Nico Rosberg (Ιδρυτής RXR): Το Extreme E προσφέρει μια μοναδική πλατφόρμα για ευαισθητοποίηση, επιμόρφωση και βοήθεια στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, που κανένα άλλο σπορ δεν έχει κάνει στο παρελθόν. Είναι συναρπαστικό να είμαι μέρος ενός θεσμού που αναμιγνύει δύο από τα μεγαλύτερα πάθη μου, τους αγώνες αυτοκινήτου και τη βιωσιμότητα, μέσω της Rosberg X Racing. Η ομάδα είναι προετοιμασμένη και ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε.
Mattias Ekstrom (Οδηγός ABT-Cupra): Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που αποτελώ μέλος της οικογένειας του Extreme E. Την τελευταία φορά που μιλήσαμε, δεν είχα οδηγήσει το αυτοκίνητό μας με πλήρη ισχύ και τώρα που το έκανα, το έχω πραγματικά ερωτευτεί. Η πρώτη δοκιμή με το τέρας μας ήταν υπέροχη, όπως και οι εντυπώσεις από τον ισχυρό ανταγωνισμό. Να μοιράζομαι το αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι κάτι νέο για εμένα, όμως η συνεργασία με την Claudiaείναι πολύ εύκολη και διασκέδασα πολύ.
Extreme E-Season 1: Πρόγραμμα
1. X Prix Ερήμου: Al' Ula - Σαουδική Αραβία (3-4 Απριλίου)
2. Χ Prix Ωκεανού: Dakar - Σενεγάλη (29-30 Μαΐου)
3. Χ Prix Αρκτικής: Kangerlussuaq - Γροιλανδία (28-29 Αυγούστου)
4. Χ Prix Αμαζονίου: Santarem - Βραζιλία (23-24 Οκτωβρίου)
5. X Prix Παγετώνα: Παταγονία - Αργεντινή (11-12 Δεκεμβρίου)
Οι αγώνες
Διάρκεια: 2 ημέρες
Μήκος: Περίπου 16 χιλιόμετρα
4 αυτοκίνητα ανά σκέλος
2 γύροι ανά σκέλος - αλλαγή οδηγού μετά από τον πρώτο γύρο
Πλήρης φόρτισης μπαταρίας: Μια ανά ημέρα
Πρώτη ημέρα: Κατατακτήριες 1 και 2
Δεύτερη ημέρα: Ημιτελικός 1 και 2, Τελικός
Το αυτοκίνητο
Τουλάχιστον για τις δύο πρώτες σεζόν, το ηλεκτρικό SUV θα είναι κοινό, υπό την ονομασία Odyssey 21. Υπεύθυνη για την κατασκευή του είναι η Spark Technology και η μπαταρία προέρχεται από την Williams Advanced Engineering. Τα ελαστικά είναι Continental, ενώ κάθε ομάδα θα μπορεί να διαφοροποιήσει το αμάξωμα, που βασίζεται σε σωληνωτό πλαίσιο, όπως επιθυμεί.
Τέτοιο παράδειγμα είναι η Chip Ganassi, καθώς ήδη κυκλοφόρησε φωτογραφία του δικού της αγωνιστικού, με μάσκα από Hummer EV.
Odyssey 21 - Τεχνικά χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (MxΠxY): 4,401 x 2,300 x 1,864 (mm)
Μεταξόνιο (mm): 3,001
Βάρος (kg): 1.650
Ισχύς: 400 kW (550 ίπποι)
Ροπή: 920 Nm
Απόσταση από το έδαφος: 450 mm
Διαδρομή ανάρτησης: 385 mm
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 4,5 δλ. (κλίση έως 130%)
Τελική Ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Αναρτήσεις: Διπλά ψαλίδια με μονά αμορτισέρ 3 ρυθμίσεων
Φρένα: 6πίστονες δαγκάνες Alcon
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση
Ομάδες-οδηγοί
Στην Season 1 αναμένεται να λάβουν μέρος 10 ομάδες. Στο πλαίσιο μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, καθεμιά εξ αυτών θα εκπροσωπείται σε κάθε αγώνα από 7 άτομα, συμπεριλαμβανομένων των δύο οδηγών.
Συνθέσεις
ABT-Cupra (Γερμανία): Claudia Hurtgen, Mattias Ekstrom
Acciona Sainz XE (Ισπανία): Laia Sanz, Carlos Sainz
Andretti United (ΗΠΑ): Catie Munnings, Timmy Hansen
Chip Ganassi (ΗΠΑ): Sara Price, Kyle LeDuc
Hispano Suiza Xite Energy (Ισπανία): Christine Giampaoli Zonca (GZ), Oliver Benett
JBXE: Mikaela Ahlin-Kottulinsky, Jenson Button
Rosberg Xtreme (RXR) (Γερμανία): Molly Taylor, Johan Kristoffersson
Veloce (Μ. Βρετανία): Jamie Chadwick, Stephane Sarrazin
X44 (Μ. Βρετανία): Cristina Gutierrez, Sebastien Loeb
Techeetah (Ινδονησία): Δε συμμετέχει στον πρώτο αγώνα λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών εξαιτίας της πανδημίας, οι οδηγοί θα ανακοινωθούν αργότερα μέσα στη χρονιά.
Joker Drivers: Jutta Kleinschmidt, Timo Scheider
Photo Credits: Extreme E, Phil Owen, ABT-Cupra, TheCrownCreators, Rosberg Xtreme Racing, ANDWERNDESIGN