Αβέβαιο το μέλλον για το VW Polo
H VW μπορεί να ακολουθήσει για το Polo τις επιλογές της Ford για το Fiesta.
Το νέο κανονιστικό πλαίσιο του Euro 7 φαίνεται να στριμώχνει στο καναβάτσο της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας τα μοντέλα της σούπερ μίνι κατηγορίας που τροφοδοτούνται από θερμικούς κινητήρες, καθώς η εκπλήρωση των νέων και πιο αυστηρών προδιαγραφών αυτομάτως επιβάλλει σημαντικές επενδύσεις σε τεχνολογίες από τους κατασκευαστές. Κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει στη «μεταφορά» κόστους και σε δραματικές κατ’ επέκταση αυξήσεις στις τιμές τους, που πλέον θα «ξεφύγουν» από τα όρια της εν λόγω κλάσης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Euro 7 θα αυξήσει την τιμή ενός νέου αυτοκινήτου στην κατηγορία Β κατά 300€. Αυτό, όμως, είναι το αισιόδοξο σενάριο, με τον CEO της VW, Thomas Schäfer, να προειδοποιεί ότι για ένα χάτσμπακ μοντέλο της sub-compact κατηγορίας η επιβάρυνση θα είναι από 3.000 έως και 5.000 ευρώ ανά μονάδα – κάτι που μοιραία θα καταστήσει τα μοντέλα της κατηγορίας Β, όπως το Polo, απρόσιτα για τους καταναλωτές.
Εκτός από την προσθήκη υβριδικής τεχνολoγίας για την εκπλήρωση των νέων προτύπων εκπομπών, ο επικεφαλής της VW δήλωσε στο βρετανικό Autocar στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβαρυνθούν περεταίρω – επομένως και οι τιμές των σούπερ μίνι μοντέλων – από την υποχρεωτική συμμόρφωση τους και με τους αυστηρότερους κανονισμούς ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας.
Όλα αυτά φέρνουν το δημοφιλές VW Polo απέναντι σ’ ένα υπαρκτό ζήτημα… επιβίωσης. Χαρακτηριστική εδώ είναι η δήλωση του Thomas Schäfer:
«Αυτή τη στιγμή, έχουμε μηχανικούς που αξιολογούν τι σημαίνουν όλα αυτά. Αλλά αν αυτό είναι αλήθεια [ο αναμενόμενος αντίκτυπος του Euro 7 στην τιμή των αυτοκινήτων], σίγουρα δεν θα επενδύσουμε πια και απλώς θα συνεχίσουμε στα σχέδια να εξηλεκτριστούμε το συντομότερο δυνατό».
Το εναρκτήριο λάκτισμα για το «τέλος εποχής» των αυτοκινήτων της κατηγορίας Β με κινητήρες εσωτερικής καύσης έδωσε πριν λίγες εβδομάδες η Ford, όταν ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2023 το Fiesta θα πάρει οριστικά την άγουσα για τα αποδυτήρια ύστερα από σχεδόν 50 χρόνια στην παραγωγή.
Αυτό που μένε να δούμε είναι αν τελικά η VW, αλλά και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, θα ακολουθήσουν τον δρόμο της Ford στην κατηγορία των σουπερ μίνι αυτοκινήτων.
ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST: Ο ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΤΖΙΩΡΤΖΗΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ NASCAR KAI ΓΙΑ FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο σπουδαιότερος πιλότος του χθες, του σήμερα και του αύριο
Δείτε ακόμη - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)