Η Tonale των Alfisti
H Alfa Romeo αποκάλυψε την έκδοση της Tonale που θα καλύψει τους απαιτητικότερους θιασώτες της μιλανέζικης φίρμας. Τεχνολογία plug-in hybrid, τετρακίνηση, 280 ίπποι, συνθέτουν την εικόνα της κορυφαίας έκδοσης της γκάμας του μεσαίου ιταλικού SUV.
Η πλέον αποδοτική έκδοση στην ιστορία της Αlfa Romeo αποτελεί μέρος της γκάμας της Tonale, εκπέμπει 26γρ. CO2/χλμ. και βάσει προδιαγραφών εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 80 χλμ. στον αστικό κύκλο. Παράλληλα, η συνολική αυτονομία της Tonale Plug-in Hybrid, μιας και περί αυτής ο λόγος, ξεπερνά τα 600χλμ.. Και για όποιον ακόμα αναζητά το σπορ πνεύμα που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τη φίρμα που χρονολογείται από το 1910, αυτή η Tonale, με απόδοση 280 ίππους και το σύστημα τετρακίνησης Q4, υπόσχεται κορυφαία επίπεδα ασφάλειας, πρόσφυσης και άνεσης.
Alfa Romeo Tonale με τετρακίνηση και φιλική προς το περιβάλλον
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζεται στάνταρντ με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο σε συνθήκες φυσιολογικής πρόσφυσης μεταφέρει τη ροπή στον εμπρός άξονα. Για την εμπλοκή των πίσω τροχών, με δεδομένη την απουσία κεντρικού άξονα μετάδοσης, έχει εφαρμοστεί ένας ηλεκτροκινητήρας μέγιστης απόδοσης 90kW (250Nm ροπή).
Το σύστημα λειτουργεί σε τάση 306V και τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου, χωρητικότητας 15,5kWh που εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία για κάτι παραπάνω από 80 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Ο ενσωματωμένος φορτιστής υποστηρίζει ισχύ έως και 7,4kW, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερο από 2,5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.
Υπό ιδανικές συνθήκες κίνησης, η Plug-in hybrid Alfa Romeo Tonale παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που την καθιστούν κατά 40% καθαρότερη της υπόλοιπης γκάμας, την ώρα που η μέση κατανάλωσή της κατά το πρότυπο WLTP είναι 1,14λτ./100χλμ.
Ως προς τις επιμέρους διαφοροποιήσεις συγκριτικά με τις συμβατικές Tonale, η Plug-in hybrid έχει τροποποιημένο προγραμματισμό στις επιλογές προγραμμάτων οδήγησης μέσω του D.N.A., ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στην υβριδική της λειτουργία, αλλά και στη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης Q4.
Η παντελής απουσία θορύβου βγάζει στην επιφάνεια την ποιοτική ανάρτηση, που αποσβένει προοδευτικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το συνολικά ελαφρύ τιμόνι σε τέτοιες συνθήκες κίνησης αποδεικνύεται σύμμαχος του οδηγού.
Εντούτοις, οι φίλοι -και όχι μόνο- της μάρκας, περισσότερο αναμένεται να εκτιμήσουν τη συνδυαστική ισχύ των δύο κινητήρων, που για να αποκτήσει και… μια οντότητα, σημειώνουμε πως εξασφαλίζει σε 6,2 δλ. το «0-100» σε αυτήν την Tonale.
Πολύ περισσότερο όμως, πρόκειται για την έκδοση που ακριβώς χάρη στην υβριδική της λειτουργία μπορεί και αναδεικνύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Ειδικότερα, περνώντας στη λειτουργία Dynamic, ο οδηγός έχει πλέον στη διάθεσή του και ένα πιο βαρύ τιμόνι (ως προς την αίσθηση, καθώς σε επίπεδο ακρίβειας δεν υστερεί σε κανένα πρόγραμμα οδήγησης), την ίδια ώρα που ο κινητήρας ανταποκρίνεται με αμεσότητα στην πίεση.
Στην έκδοση Veloce που είχαμε στη διάθεσή μας, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση φάνηκε να συντελεί στις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος, το οποίο χάρη στην τετρακίνηση έχει και περιορισμένες υποστροφικές τάσεις (χαρακτηριστικό των δικίνητων Tonale).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο σπουδαιότερος πιλότος του χθες, του σήμερα και του αύριο