H Pepsi, o Elon Musk και το Tesla Semi
Πέντε χρόνια χρειάστηκαν προκειμένου το ηλεκτρικό Tesla Semi να μπει στην παραγωγή και να «συναντήσει» τους πρώτους του πελάτες.
Ήταν Νοέμβριος του 2017 όταν ο Elon Musk αποκάλυψε για πρώτη φορά το «φιλόδοξο» Tesla Semi, την πρώτη 100% ηλεκτρική πρόταση στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της εταιρείας.
Έκτοτε, πολύ νερό κύλισε στο αυλάκι της ηλεκτροκίνησης και σήμερα, μετά από πολλές αναβολές, το Tesla Semi μπαίνει στην παραγωγή με πανηγυρικό μάλιστα τρόπο καθώς ο πρώτος πελάτης του, η αμερικανική Pepsi, θα παραλάβει τα πρώτα αντίτυπα του heavy-duty ηλεκτρικού φορτηγού της Tesla σε μια ειδική εκδήλωση που έχει προγραμματιστεί να γίνει στη Νεβάδα των ΗΠΑ την 1η Δεκεμβρίου.
Τι γνωρίζουμε για το Tesla Semi
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της αμερικανικής εταιρείας, το Tesla Semi θα μπορεί σε σχέση με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό προσφέρει εξοικονόμηση σε πάγια έξοδα που φτάνει τα 200.000 δολάρια στην περίπτωση που τα διανυθέντα χιλιόμετρα πίσω από το high-tech τιμόνι του αγγίξουν τα 1.600.000 χιλιόμετρα.
Χωρίς ρυμούλκα και με δεδομένες τις προδιαγραφές που έχουν ανακοινωθεί κατά την επίσημη αποκάλυψή του, το ηλεκτρικό Tesla Semi είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 97 χλμ./ώρα σε μόλις 5 δλ., ενώ… σέρνοντας φορτίο 36 τόνων, ο χρόνος τετραπλασιάζεται, ανεβαίνοντας αισίως στα 20 δλ. Τιμή, βέβαια, που παραμένει εντυπωσιακή, με δεδομένο ότι η αντίστοιχη επίδοση στα σημερινά και πετρελαιοκίνητα, αν μη τι άλλο, φορτηγά του είδους δεν πέφτει κάτω από τα 40 δλ.
Σε ανηφόρα δε με κλίση 5 μοιρών, το Tesla Semi θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα που θα φτάνει τα 105 χλμ./ώρα, όταν τα σημερινά συμβατικά φορτηγά δεν ξεπερνούν τα 70 περίπου χλμ./ώρα.
Το Semi είναι εφοδιασμένο, σύμφωνα με την Tesla, μ’ ένα προηγμένο σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, το οποίο μπορεί να προσφέρει στις μπαταρίες έως και το 98% της μέγιστης αποθηκευτικής τους ικανότητας. Για μια… τυπική φόρτισή του, το πρωτοποριακό lorry της αμερικάνικης εταιρείας θα χρησιμοποιεί τους αποκαλούμενους Megacharger, οι οποίοι θα γεμίζουν τους συσσωρευτές ενέργειας σε χρόνο μόλις 30 λεπτών.
Κατόπιν τούτου, η αυτονομία κίνησης θα αγγίζει τα 800(!) περίπου χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 96 χλμ./ώρα και προσαρτημένο ρυμουλκούμενο βάρος 36 τόνων, όπως επικαλείται η αμερικανική εταιρεία.
Στα επιτεύγματα της κατασκευής αθροίζεται και ο… απίστευτος συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd: 0,36), τιμή καλύτερη ακόμα και από εκείνη της Bugatti Chiron. Και για να έχει κανείς και εδώ ένα όσο το δυνατόν πιο απτό σημείο αναφοράς, αξίζει να σημειώσουμε πως οι επιδόσεις του ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο τομέα δεν πέφτουν κάτω από το 0,65.
Προς το παρόν, η Tesla δεν έχει ανακοινώσει στοιχεία που να αφορούν στην ακριβή αποθηκευτική δυναμική της μπαταρίας του Semi ή την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων που φιλοξενούνται κάτω από το φουτουριστικό περίβλημά του – που παρεμπίπτοντος χαρακτηρίζεται στην καμπίνα κόκπιτ από την κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης και τις δύο μεγάλες οθόνες αφής αριστερά και δεξιά. Μολαταύτα, στις επίσημες ανακοινώσεις επισημαίνεται με έμφαση πως καθρέπτες δεν υπάρχουν, παρά μόνο κάμερες. Το «παρών» δίνει και έξυπνο σύστημα πιλοτικής οδήγησης, το οποίο αποφασίζει αυτοβούλως και για το «μοίρασμα» της ροπής των κινητήριων μονάδων στους τροχούς.
Περισσότερες λεπτομέρειες αναμένεται να ανακοινωθούν στις αρχές του επόμενου μήνα κατά τη διάρκεια της εκδήλωση «Semi Delivery Event».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο σπουδαιότερος πιλότος του χθες, του σήμερα και του αύριο