WRC – Preview Ράλλυ Ιαπωνίας: Αυλαία στην ανατολή

Το WRC αποχαιρετά το 2022 από την Ιαπωνία, επιστρέφοντας στην χώρα του ανατέλοντος ηλίου μετά από 12 χρόνια.

Γενικές πληροφορίες

Όπως και ο πρωτελευταίος γύρος του φετινού πρωταθλήματος, το Ράλλυ Ισπανίας, έτσι και το Ράλλυ Ιαπωνίας διεξάγεται πλήρως επί ασφάλτου. Οι δύο αγώνες έχουν περαιτέρω ομοιότητες, καθώς παλαιότερα ο ιαπωνικός αγώνας ήταν και εκείνος μικτής επιφάνειας. Η φετινή εκδοχή του θα είναι η πρώτη που θα βρει τα αυτοκίνητα να αγωνίζονται εξ ολοκλήρου σε στέρεο έδαφος.

Η βάση του αγώνα βρίσκεται στο Toyota Stadium, στην πόλη που μοιράζεται το όνομά της με την γνωστή κατασκευάστρια, που βρίσκεται στην περιοχή Aichi, κοντά στην πόλη Nagoya. Πρόκειται για μια νέα τοποθέτηση του Service Park, με παλαιότερες διεξαγωγές του αγώνα να έχουν χρησιμοποιήσει ως κέντρο τους τις πόλεις Tokachi-Obihiro και Sapporo, οι οποίες βρίσκονται αμφότερες στο Hokkaido.

Οι διαγωνιζόμενοι θα κληθούν να ανταπελξέθουν τις δοκιμασίες 19 ειδικών διαδρομών, με την συνολική αγωνιστική απόσταση να ανέρχεται στα 283 χιλιόμετρα. Το Σάββατο έχει την ιδιαιτερότητα ότι κλείνει με συνεχόμενα περάσματα από την ίδια διαδρομή, την Okazaki City. Τα δύο περάσματα θα πραγματοποιηθούν το ένα μετά το άλλο, για την 13η και 14η ειδική αντίστοιχα.

Ο Takamoto Katsuta κατάγεται από την Nagoya και έτσι θα ενθαρρυνθεί περισσότερο ώστε να φέρει ένα καλό αποτέλεσμα για τον ίδιο, αλλά και για την «ντόπια» Toyota.

Ιστορία στο WRC

Το Ράλλυ Ιαπωνίας δεν έχει μεγάλη ιστορία, καθώς θα αποτελέσει μέρος του καλενταριού του WRC για μόλις έβδομη φορά. Ο Petter Solberg κέρδισε τον πρώτο αγώνα επί ιαπωνικού εδάφους το 2004, με τον Marcus Grönholm να ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου την επόμενη χρονιά. Το 2006 τον αγώνα κέρδισε ο Sébastien Loeb, όντας ο οδηγός της τρίτης διαφορετικής ομάδας (Subaru, Peugeot και Citroën) με την καλύτερη επίδοση στον αγώνα. Ο Mikko Hirvonen σημείωσε δύο νίκες, το 2007 και το 2008, ενώ ο Loeb κέρδισε τον πιο πρόσφατο αγώνα το 2010. Fun fact: το 2007 ο αγώνας αποτελούνταν από 27(!) ειδικές διαδρομές, ενώ το 2008 άλλες δύο ειδικές βρήκαν το δρόμο τους προς το πρόγραμμα.

Πρόγραμμα

Οι ειδικές διαδρομές είναι τελείως καινούργιες και έτσι όλα τα πληρώματα θα έρθουν σε επαφή για πρώτη φορά με τις δοκιμασίες του ράλλυ, με τα recce να αποκτούν επιπλέον βαρύτητα.

Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου
SS1 – Kuragaike Park: 10:35 – 11:20

Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου
SS2 – Isegamis Tunnel 1: 00:00 – 00:40
SS3 – Inabu Dam 1: 01:00 – 01:35
SS4 – Shitara Town 1: 01:58 – 02:35
SS5 – Isegamis Tunnel 2: 06:30 – 07:09
SS6 – Inabu Dam 2: 07:29 – 08:04
SS7 – Shitara Town 2: 08:23 – 09:00

Σάββατο, 12 Νοεμβρίου
SS8 – Nukata Forest 1: 00:07 – 00:04
SS9 – Lake Mikawako 1: 01:00 – 02:00
SS10 – Shinshiro City: 02:00 – 02:30
SS11 – Nukata Forest 2: 05:37 – 06:10
SS12 – Lake Mikawako 2: 06:30 – 07:30
SS13/14 – Okazaki City 1/2: 08:35 – 09:30

Κυριακή, 13 Νοεμβρίου
SS15 – Asahi Kougen 1: 01:00 – 02:00
SS16 – Ena City 1: 02:10 – 02:45
SS17 – Nenoue Plateau: 03:10 – 03:48
SS18 – Ena City 2: 04:48 – 05:24
SS19 – Asahi Kougen 2 (Power Stage): 07:00 – 08:00

Δείτε εδώ - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)

Δείτε ακόμη - Peraltada: Η τρομακτική στροφή που ξεχώριζε τους άντρες από τα παιδιά | Speedzone Podcast EP18 - YouTube